Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Måtte det bli varmt och somnar snart. Vill inte vara sjuk nåt mer nu. Det räcker!! Stora tjejen och maken förkylda och feber förra veckan och lilla tjejen blev dålig i slutet av veckan. Feberfri igår men fruktansvärd hosta som gjort att vi varit vakna i 2.5 timmar i natt och gick upp vid 5.30 imorse , vilket ju betyder att man är dyngtrött idag. Jaja nog klagat. Man vet ju att man överlever!

• skuttare

Sajo: det lät ju väldigt roligt! Synd att man inte bor nära. Alltid kul när det görs nåt lite annorlunda

• skuttare

Jag ammar än. Men tyvärr inte så länge till känns det som. Känns som om det inte är så mycket mjölk kvar. Ammar en gång per dag som brukar infalla på natten/morgonsidan. Känns ändå helt okej att kanske kunna få ta ett glas rödvin till grillat i sommar

• skuttare

Ja det stämmer. 5 dagar måste man ta ut men man får ta vilka dagar man vill. Måste bara fråga hur det gått med din dotter som hade växtvärk? Hoppas allt gått bra!!!

• skuttare

Trolla: vad skönt. Fick för mig att det inte hade gått så bra när man inte hörde något mer. Skönt att hon får sova nu då utan massa värktabletter

• skuttare

10 månaderskontrollen närmar sig och där är ena frågan i hälsoboken på utvecklingen om bebisen reser sig och går längs möbler. Min gör inte det men har blivit väldigt mycket mer framåt nu sista veckorna. Har ju varit nöjd med att sitta still annars. Väntar med spändhet på att hon ska börja krypa nu, för det är så nära!! Gör alla era bebisar det? Går längs möbler menar jag. Det kändes så tidigt. Oftast brukar ju gränserna vara väl tilltagna tycker jag.

Nu har vi även äntligen blivit av med nattamningen oxå. Idag har hon inte ammat alls. Har liksom knappt nån mjölk kvar. Det får nog vara bra nu. Känns lite sorgligt när det är andra och sista barnet, men skönt ändå att kunna ta tag i kroppsformen på allvar!! Har så svårt att gå ner i vikt när jag ammar, fast jag är väldigt aktiv. Ska göra en av mina nästan årliga fastekurer. Sist så slog jag personbästa och gick ner 7 kg under 1 v. Detta var innan jag blev gravid denna gång. Hoppas det blir så igen då jag säkert har 11 kg kvar till det jag brukar ligga på.

• skuttare

Grahnkotten: är ordinarie vårdnadshavare sjuk så får denna föräldern sjukskriva sig till fk för att stoppa föräldrapenningen. Den andre får ta vab på barnet även om denne inte är sjuk eftersom barnet är så litet så det inte börjat på dagis än.

• skuttare

Även om den varit så gammal att den gått på dagis så vill de inte ha barnet till dagis när nån i familjen är magsjuk. Man har rätt till vab då oxå men då fyller man i att barnet är smittoförände.

• skuttare

Jag brukar ge barnmatsburk med yoghurt och bär plus en smörgås till mellis och det borde ju funka lika bra till frukost.

• skuttare

Sladdis: men fy har han inte börjat sova bättre än!! Jag lider med dig! Och ingen allergi eller annan hjälp att få?

Svar på tråden Juli bebis 2012