10 månaderskontrollen närmar sig och där är ena frågan i hälsoboken på utvecklingen om bebisen reser sig och går längs möbler. Min gör inte det men har blivit väldigt mycket mer framåt nu sista veckorna. Har ju varit nöjd med att sitta still annars. Väntar med spändhet på att hon ska börja krypa nu, för det är så nära!! Gör alla era bebisar det? Går längs möbler menar jag. Det kändes så tidigt. Oftast brukar ju gränserna vara väl tilltagna tycker jag.
Nu har vi även äntligen blivit av med nattamningen oxå. Idag har hon inte ammat alls. Har liksom knappt nån mjölk kvar. Det får nog vara bra nu. Känns lite sorgligt när det är andra och sista barnet, men skönt ändå att kunna ta tag i kroppsformen på allvar!! Har så svårt att gå ner i vikt när jag ammar, fast jag är väldigt aktiv. Ska göra en av mina nästan årliga fastekurer. Sist så slog jag personbästa
och gick ner 7 kg under 1 v. Detta var innan jag blev gravid denna gång. Hoppas det blir så igen då jag säkert har 11 kg kvar till det jag brukar ligga på.