Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Hej. Hoppas det är okej att jag hoppar med här. Jag har följt denna tråden länge men inte skrivit något. Jag fick en tjej den 29juli. Läser om stabila bäcken. Jag är oxå nyfiken hur man vet det. Sprang första gången för drygt en vecka sedan. Började skritta igång min häst efter 2veckorsom har vilat . Var på mitt första mamma core passet i onsdag. Var aktiv tidigt med mitt förra barn oxå. Vad jobbar du med Grahnkotten?

• skuttare

Haha Grahnkotten. Det är skönt för de små liven när magen blir tom. Min lilla tjej åt sista gången vid åtta igårkväll efter en rejäl bajs. Sov ända till 3 inatt innan hon åt. Det är skönt!!!!. Sen äter hon oftast varannan timme dagtid. Äter era så ofta?

• skuttare

I förrgår började jag käka cerazette. Är det nån av er som äter/ätit dem? Hade ni några biverkningar eller mådde ni som vanligt? Har problem med akne i vuxen ålder. Troligen pga att hormonerna går upp å ner i menscykeln. Vill inte så gärna stoppa i mig massa hormoner men ska prova detta nu å se om jag blir av med aknen. Det lustiga är att när jag är gravid å ammar så har jag inget. Ingen av er som har erfarenhet av detta?

• skuttare

Anjiali: hur gammal är din bebis? Jag har för mig att hon bara är nån vecka äldre än min. Min är född 29juli. Jag kör oxå minifom å jag har inte tänkt att sluta än. Mitt bvc sa att man skulle köra till 3-4månader så det tänker jag göra trots att hon inte skriker utan mer bara är lite störd av gaserna. Det är ju inget farligt. Mitt första barn var 7v för tidigt född å hade kolik tills hon var ca 6månader då de upptäckter mjölkallergi när vi började med smakisar. Hon gav jag minifom å Sempers magdroppar i6månader

• skuttare

Anjiali och Trolla det låter tufft. Få se om ni får det stora lyftet vid 3månader.

• skuttare

Froggy:det är ett preventivmedel. Vet ej om det hjälper men när jag gjorde ansiktsbehandlingar mot aknen så sa hon att det kanske kunde hjälpa. Nu får tiden utvisa det. Jag har ju som sagt inga problem när jag är gravid så det kanske är när mensen kommer som det blir problem. Trolla: nä det har jag inte testat. Provat alla möjliga receptfria å receptbelagda medel men inte det. Är det receptfritt å vart köper man det?

• skuttare

Tack så mycket Trolla. Får bli det första jag provar om inte cerazette funkar.

• skuttare

Här har vi haft ännu en bra natt. Somnade vid sju igårkväll vaknade å åt vid 20 sov sen ända till 3 innan hon åt igen. Sen är det varannan timme. Helt okej när man får ett långpass att sova. Kvällstrött är jag så jag gick å la mig 21 . Jag tror vi är inne i nån utvecklingsfas här. Gnällig på dagen å det är inte likt henne.

• skuttare

Våra sover ju rätt lika Anjiali förutom att din äter 2 istället för 3. Ibland lägger min in ett mål mat till på natten å då är man trött. Stora tjejen vaknar oftast ca 6. Häng i nu Anjiali. Det är skittråkigt att gå å lägga sig kl 21 men tiden går så fort så snart slutar dom äta på natten .

• skuttare

AAEV: Så hade jag det med min första+att hon hade kolik. Det är inget kul. Hoppas du har chansen att sova på morgonen och dagen annars blir det ju väldigt jobbigt. Det är så jobbigt när alla säger att det blir bättre men så är det ju faktiskt

Svar på tråden Juli bebis 2012