Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Grattis till er som haft härliga nätter. Beklagar din dag, Eken. Låter tufft.
    Matteo somnade 12 inatt och sov till 4:30 men somnade inte igen förrän 6 och sov då till 8:30 och sen igen från 9-12. Vi åt alltså frukosten till lunch. Sen tog vi en tur på stan och jag köpte lite nya kläder för jag är lite trött på mammatröjorna som jag alltid går omkring med. Känns härligt att äntligen känna sig lite fin. Blev lite kläder till 11-åringen också. Lindex hade halva priset på jeans tex. När vi kom hem grillade mannen fläskytterfile och till det hade vi färdig potatissallad så jag slapp engagera mig i middagen. Skönt med tanke på att det alltid är jag som gör middag annars. Det blev en bra dag och ni ser jag fram emot en mysig kväll!

• Sladdis

Anjiali: Ja, det gäller verkligen att passa på att sova när tillfälle ges. Hoppas bilturen gick bra.

Grahnkotten: Och jag som höll tummarna för att natten skulle bli bra för oss båda. Matteo somnade kl 12 inatt och vaknade kl 3 för mat och sen sov han till 6 men då tog det en timme innan han somnade och sen sov han till 9:30. Mannen tog vakenpasset så jag fick sova!

Grattis Millifjor till det längre sovpasset!

• Sladdis

FruSandra: Varför ska Vilgots huvud på kontroll?

Grahnkotten: Det gjorde du rätt i! Det är extremt jobbigt att ta hand om en bebis själv när nätterna är så jobbiga.

• Sladdis

Vet hur det ser ut. Min 16-åring hade höftledsluxation och låg i en skena som blev inställd fel vid ena axeln så att det inte var bekvämt att ha huvudet åt det hållet. Han blev jätteplatt på den andra sidan. När han väl slapp skenan sprang vi och vände huvudet på honom när han sov men han vände alltid tillbaka det. Men det korrigerade sig själv på något sätt och idag märker man inget av det. Hoppas det löser sig för Vilgot också.

• Sladdis

Vi ska heller inte döpa Matteo. Vi är inte troende så vi har lämnat till barnen att själv bestämma sin tro när de blir äldre och kan ta ställning.

• Sladdis

Idag var vi på BVC. Resultatet nu när Matteo är 11 veckor blev 6220 gram och 60 cm.

• Sladdis

Juliaannaeva: Grattis till klarad besiktning.
    Matteo är också 60 cm lång men han väger 6220 gram. En liten tjockis!

Svar på tråden Juli bebis 2012