Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Anjiali: Ja, jag pallar inte med mötena så jag är bara med online. Det är enkelt för jag sköter allt via appen så man slipper starta datorn varje gång jag vill kolla eller lägga in något. När man registrerar sig finns två rutor man kan fylla i antingen för helamning eller delamning. Ens points korrigeras efter det. Det finns ingen ruta för gravid för de rekommenderar inte att man är med då. Jag har varit med två gånger förut efter mina båda andra barn men har då inte börjat förrän de varit 1-3 år och då har jag inte ammat längre. Jag gick ner 30 kg båda gångerna. Denna gången är programmet mycket lättare. Funkar bra att räkna points.

• Sladdis

Anjiali: tror att om du kryssar i gravidrutan kommer den att säga att den inte rekommenderar att du blir medlem förrän du fött barnet. Amningsrutan kommer nog i ett annat steg. Det är onödiga pengar om man inte riktigt bestämt sig. Jag tog 3-månaderserbjudandet på en gång. Kände verkligen att det var dags och att jag var motiverad. Lycka till om du klickar vidare.

• Sladdis

Hanna: Grattis till försäljningen!
    Vi sover ganska länge eftersom Matteo somnar sent. Innan vi kommit iordning är det nästan lunch. Vi brukar gå en långrunda på ca en timme eller så går vi ner i stan och shoppar eller hälsar på på mitt jobb. Vid tvåtiden kommer 11-åringen hem och 15:45 kommer gubben hem och då är det läxor och middag som ska fixas. Vår föräldragrupp har träffats en gång i veckan och där har vi haft babymassage. Ibland kör vi och hälsar på farmor eller mormor någon fm. Dagarna går sjukt fort.

• Sladdis

Har ett problem. Matteo somnar mellan åtta och nio på kvällen och sover en timme och sen är han vaken till midnatt. Det är som om han sover middag på kvällen. Han är jättego och pratar och skrattar när han är vaken. Vi har på alla sätt försökt hålla honom vaken längre så han somnar för natten istället men han blir bara övertrött och skriker. Jag är ingen kvällsmänniska så det tär. Hoppas hans sovmönster ändras snart. Det är tråkigt att sova till långt in på fm för att vi inte kommer i säng förrän sent. Mannen går upp 4:30 så jag är den som alltid sitter uppe.

• Sladdis

Nicolee: Vi får hoppas att det vänder snart. Sover Ellie också länge på fm så du ändå får sova lite?

• Sladdis

Åh, vad avis jag är på er alla som har det bra på nätterna. Grattis till er! Som tur är för mig brukar rutinerna ändras ganska ofta och eftersom vi inte kan ha det mycket sämre måste det ju bli bättre snart. Innan vi fick det så här hade vi det bättre. Han somnade ca 23 och sen åt han vid fyra- femtiden sen sov han ca tre timmar till. Därefter var han vaken ca 45 min och sen sov han två timmar till. Gissar att det aldrig kommer tillbaka.

• Sladdis

Jaha då sitter man här igen. Ikväll somnade Matteo halv tio. Tänkte att då var det nog för natten men det var det inte. Halv elva vaknade han och var glad och pigg och än verkar han inte slut. Någon som är slut är jag! Hoppas han inte vaknar så många gånger inatt.

• Sladdis

Nicolee: Matteo somnade också kl 1. Men döm om min förvåning när han sen sov till 7:30!!! Nu ammar han och det verkar som om han ska sova vidare. Gissa vem som hoppar i bingen igen då?

• Sladdis

Idag blir nog en bra dag. Matteo sov 01:00-7:30 och igen efter amning 08:15-11:15. Han somnade igen 12:30 men nu får det räcka med sömn för min del. Önskar han vred dygnet lite så vi kom i säng tidigare. Inte kul att äta frukosten till lunch varje dag och sitta ensam på senkvällen/natten.

Svar på tråden Juli bebis 2012