Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Vermilion : Tack. Jo jag hade både pojk och flick namn klart när dottern (Trinity) föddes så jag visste vad jag ville ha om de skulle bli en pojk. Fast vi hade iofs nästan tjej namn klart med. Sen valde vi/jag Denver mycket för att det är ovanligt och givetvis för att jag tycker om det och mannen inte kom med nå vettiga förslag ;)

• momster

SommarDahlia : jag älskade att vara gravid med mitt första barn. Då mådde jag hur bra som helst inge ont eller nå andra saker det ända jag mådde illa av var cigg rök och det skadar ju inte var ju bara att inte vara så nära de som rökte Men sen med barn 2 var de inte lika trevligt då spydde jag hela graviditeten. Denna graviditet har varit en blandning av de båda. Spydde till v 15,16 och nu har jag bara illamående med kräkningar när jag är hungrig.
    Men de som älskar att vara gravida har nog som min första graviditet.

• momster
    vermilion skrev 2012-02-28 11:55:53 följande:
    Haha nä min kommer inte heller med några vettiga förslag men det betyder ju inte att jag får bestämma. Drömmer
    ja namn är svårt. Men tror mannen oxå tyckte om namnet för det har varit andra inte lika självklara på förslag från mej och sonen och då har det varit tvär nej.
    Fast min man var ju dock säker på att det var en tjej fram tills i går haha så han kom bara med massa tjej namn.
  • momster

Vermilion : har samma åldersskillnad och vi har köpt en begagnad tvilling vagn (emmaljunga city cross tvilling) sen en emmaljunga city cross enkelvagn som vi tänkte köra ståbräda med sitts till vid kortare promenader.

• momster

Sen kör vi med 2 vagnar när vi är båda två då jag har en ozone till dottern.

• momster

Snoffaan jag förstår dig helt och hållet om du väljer bort amningen jag hade nog själv valt bort den utan att tveka om jag hade bröst jag var nöjd med. Så tror jag knappast ditt barn kommer hata dig för det.

Jag har precis som trolla en som jag kallar det häng mage. Samtidigt som jag vill göra nått åt den så vet jag ju inte riktigt om jag är klar med barn. Visst det är mitt tredje barn men vet att om det blir ekonomiska ändringar i familjen kommer jag vilja ha fler barn. Mannen vill oxå ha många barn så de känns skönt att man inte är ensam om det. En vän frågade hur många barn han ville ha. Hon fick då svaret att vi får väl se när kärringen är nöjd eller när det inte kommer ut nå fler.

• momster

Snoffsan. Vem som helst får inte sälja mjölk. Jag kollade upp det för skojs skull när jag fick grabben men min bm sa att jag skulle bli nekas pga allergierna. Rökare och snusare fick inte heller sälja. Om jag nu mins rätt. Finns sänker de som ljuger om saker men det fanns då vissa krav iallafall för 10 år sedan och tycker inte de borde ha ändrats allt för mycket.

Sen de med många barn har jag fått höra från början när jag var liten och sa att jag skulle ha fler barn än min pappa att jag måste bråss på han. Han har 6 barn han visste om sa ha när nån fråga. ( han var sjöman ) så han sa att han visste ju inte om nån blivit till på sjön som han inte fått reda på. Men de dök då inte upp nå fler syskon när han dog för snart 4 år sedan.

Alemonia välkommen.
    Önskar jag hade samma kropp som dig. Jag gick dock ner allt och lite till efter dottern men min häng mage försvann inte för det :(
    Men nu är man stor som ett hus igen. Vill inte veta vart denna graviditet kommer sluta.

• momster

ZoZoZ : nu har jag bf 16 juli och inte i början men jag kan oxå känna av den lille på flera ställen samtidigt och enligt RUL så är det bara en där inne. Ibland tycker jag att det rör sig jätte långt ner och samtidigt en bit ovanför naveln. Men enligt hon som gjorde RUL så nådde inte ungen upp så högt. Orkade inte käfta men jag vet ju vad jag känner. Mannen har även känt den lilla där uppe. Men tänkte ta upp det när jag ska till bm nästa gång.

• momster

Snoffsan inget är hel syskon. Utan vi har 4 olika mammor. Så är jag uppväxt med en annan pappa.
    Vet inte nå hur många barn jag vill ha egentligen nu för jag ju två ganska tätt som har varit mitt mål från början. Dottern tog ju oss 6 år att få så jag trodde ju knappast jag skulle få nå fler barn efter henne. Denna var inte planerad alls men oj så välkommen han är. Vi skulle på koll varför min mens inte kom då jag tagit tester hemma som visat negativt. Men visade sig att min äl hade varit när mensen skulle komma och då hade jag blivit med barn. :) blev en lite mindre chock inne på gyn den dagen.

Svar på tråden Juli bebis 2012