• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • mamma10och12
    Tre solstrålars mamma skrev 2011-12-21 21:57:47 följande:
    Retromamma: Jag ammade också äldsta när vart gravid med yngsta men var tvungen sluta för min kropp orkade inte både amma och baka bebis då. Äldsta dotra var då 15mån. Har det fungerar bra för dig? LillTina: Vilken bra bild, vad roligt Och vad mysigt att veta! Jag är så nyfiken så vill mer å mer veta. Maken har börjat bli sjuk nu så jag hoppas nästan gan inte kan följa med på fredag så jag kan få reda på könet Elak jag är men vill ju sååå gärna veta. Jag är ju på benen idag iaf så jag borde ju kunna gå
    Haha, jag skulle inte kunna hålla tyst om könet ändå :P

Jo, det har gått  bra med amningen, det blev inte så mycket när jag kräktes och mådde illa, för då ville jag bara ligga själv i ett mörkt rum, haha. Får se hur det går när lill-killen kommer, om hon blir avis och vill amma mer eller om hon lägger av?
  • LillTina

Ja jag tror de blir svårt att dölja att du vet könet. Man säger automatiskt han eller hon.

• Tre solstrålars mamma

Nu har maken blivit bättre så han åker med. Stämmer nog som i säger att ändå inte klarat av att låta bli säga könet....fast om han inte vet om att jag skulle veta...då kan det ju vara som nu.. jag säger oftast "hon" bara för jag så säker på att det är en tjej till då vi ju hitills endast fått tjejer  

Vet ni vad jag åkt på då?? Lunginflammation. Himla tur att har en vän som tyckte jag skulle vara rädd om mig och bebisen och gå till läkaren hellre en gång för mkt än bara gå å vänta. Ringde direkt och fick komma upp. Hade väldigt hög sänka och lungorna lät inte ok och febern satt i så läkaren var mycket bekymrad och satt och tittade på mig med armarna i kors en stund och undrade vad han skulle göra med mig??!! Undra litet vad han menade men han var alltså lite orolig och funderade på att lägga in mig Jag som ju tyckte jag mådde bättre...visst har jag börjat bli andfådd senaste dagarna och även fått ont i ryggen och fått dubbelslag på hjärtat och högre puls men det trodde jag hörde infektionen till å hade ingen tanke på att kunde åkt på lunginflammation
    Jag fick iaf åka hem med bestämda order att uppsöka akuten direkt om febern ökade! Så skulle jag ta två pencilintabletter direkt och så fort jag vaknade nästa. Jaja...nu kan det väl iaf bara bli bättre..eller hur Och imorgon ska vi på Ul iaf, vare sig jag har lunginflammation eller ej. Är väl bara bra att sitta upp litet. Blir lätt att ligger när hemma och det är väl kanske ingen höjdare när har lunginflammation egentligen.  

Älskar mina små trollungar
  • Tre solstrålars mamma
    mamma10och12 skrev 2011-12-22 09:22:36 följande:
    Haha, jag skulle inte kunna hålla tyst om könet ändå :P

Jo, det har gått  bra med amningen, det blev inte så mycket när jag kräktes och mådde illa, för då ville jag bara ligga själv i ett mörkt rum, haha. Får se hur det går när lill-killen kommer, om hon blir avis och vill amma mer eller om hon lägger av?

Vad skönt det gått bra med amningen Ja spännande se hur går sedan. Med första undrade jag just hur man slutade amma för äldsta ville aldrig själv sluta och det krävdes skrikmetod för att få henne sluta där när kroppen vägrade på mig. Med andra barnet behövde jag inte ens fundera. Hon slutade själv en dag vid 10månaders ålder. Hon bara vägrade amma plötsligt till min stora förvåning Men himla skönt att slipa bråket med att behöva sluta amma utan istället att barnet valde bort det själv Mycket enklare för mammahjärtat!
  • mamma10och12
    Tre solstrålars mamma skrev 2011-12-22 21:49:43 följande:
    Nu har maken blivit bättre så han åker med. Stämmer nog som i säger att ändå inte klarat av att låta bli säga könet....fast om han inte vet om att jag skulle veta...då kan det ju vara som nu.. jag säger oftast "hon" bara för jag så säker på att det är en tjej till då vi ju hitills endast fått tjejer  

Vet ni vad jag åkt på då?? Lunginflammation. Himla tur att har en vän som tyckte jag skulle vara rädd om mig och bebisen och gå till läkaren hellre en gång för mkt än bara gå å vänta. Ringde direkt och fick komma upp. Hade väldigt hög sänka och lungorna lät inte ok och febern satt i så läkaren var mycket bekymrad och satt och tittade på mig med armarna i kors en stund och undrade vad han skulle göra med mig??!! Undra litet vad han menade men han var alltså lite orolig och funderade på att lägga in mig Jag som ju tyckte jag mådde bättre...visst har jag börjat bli andfådd senaste dagarna och även fått ont i ryggen och fått dubbelslag på hjärtat och högre puls men det trodde jag hörde infektionen till å hade ingen tanke på att kunde åkt på lunginflammation
    Jag fick iaf åka hem med bestämda order att uppsöka akuten direkt om febern ökade! Så skulle jag ta två pencilintabletter direkt och så fort jag vaknade nästa. Jaja...nu kan det väl iaf bara bli bättre..eller hur Och imorgon ska vi på Ul iaf, vare sig jag har lunginflammation eller ej. Är väl bara bra att sitta upp litet. Blir lätt att ligger när hemma och det är väl kanske ingen höjdare när har lunginflammation egentligen.  
    Nej vad tråkigt, lunginflammation är ju inget man åker på varje dag direkt Skönt att du lyckades ta tag i det innan jul iaf!

Angående amningen så har jag ingen bestämd tidsgräns för dottern, mer att jag är nyfiken på hur det ska gå med lillebror! =)

Angående julmat och sådär, Undviker ni någonting?
  • LillTina

Gud vad bra att du ändå åkte till läkaren. Man tänker att man inte vill ringa om allt men tänk om de verkligen var något fel. Bättre att ta de säkra före osäkra. Har ni bestämt att ta redapå könet eller? Berätta hur allt går sen

• Tre solstrålars mamma

Nu skriver jag från iphone igen så blir inte så långt. Vi var på ul idag och fick se bebisen. Vi velade med könet. Maken ville inte först så då sa jag nej. Sen ångrade han sig, haha men då var det försent. Jag såg ingen snopp iaf och tyckte jag såg de typiska tre strecken så jag tror absolut det är en liten tjejja Sedan blev jag flyttad till bf 16e maj istället för 18e. Stämmer bättre med min egen uträkning och roligt att för en gångs skull vara överrens med ul Fick också jättebra bilder, valde 4a st. Kan lägga upp en sedan när är på datorn. Har mått sådär idag. Är nog litet tagen ändå med dubbelklapprande hjärta, tyngd i bröstet och superont i ryggen. Ska sova nu så orkar med en heldag imorgon med släktingar God Jul allesammans!!!

• Tre solstrålars mamma

Retromamma: höll på å glömma... Ja jag undviker gravad lax, lufttorkad skinka och sill. Har hört det kan vara dåligt. Det jag äter är väl då skinka, köttbullar, prinskorv och potatis

• mamma10och12
    Tre solstrålars mamma skrev 2011-12-23 22:46:36 följande:
    Nu skriver jag från iphone igen så blir inte så långt. Vi var på ul idag och fick se bebisen. Vi velade med könet. Maken ville inte först så då sa jag nej. Sen ångrade han sig, haha men då var det försent. Jag såg ingen snopp iaf och tyckte jag såg de typiska tre strecken så jag tror absolut det är en liten tjejja Sedan blev jag flyttad till bf 16e maj istället för 18e. Stämmer bättre med min egen uträkning och roligt att för en gångs skull vara överrens med ul Fick också jättebra bilder, valde 4a st. Kan lägga upp en sedan när är på datorn. Har mått sådär idag. Är nog litet tagen ändå med dubbelklapprande hjärta, tyngd i bröstet och superont i ryggen. Ska sova nu så orkar med en heldag imorgon med släktingar God Jul allesammans!!!
    Vad mysigt! Skönt att bli flyttad åt  "rätt  håll" iaf!

Jag äter både sill och gravad lax, sill är okej så länge den är inlagd, eftersom lagen gör att det inte bildas massa bakterier. Lax åt jag idag, bara för att jag vet att pappa fryser den i fem dygn och hanterar  den riktigt bra. en imorgon kommer jag inte våga  äta lax, vet inte hur min faster gjort den.

Undviker korv, pateer, konstiga ostar, lufttorkat kött, och glögg såklart
Svar på tråden Gravid i Västerås