• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • LillTina
    Jeliqa skrev 2012-01-02 09:11:46 följande:
    Jag fick stark foglossning och blev sjukskriven för det redan i vecka 9, så det är väldigt individuellt hur tidigt man känner av besvären eller om man ens får några. 

då måste de varit jobbigt när man har så lång tid kvar,

tycker själv att om de fortsätter så här kommer man inte orka med jobbet så länge som man tänkt och då har man halva tiden kvar.

• Jeliqa
    LillTina skrev 2012-01-02 09:43:05 följande:

då måste de varit jobbigt när man har så lång tid kvar,

tycker själv att om de fortsätter så här kommer man inte orka med jobbet så länge som man tänkt och då har man halva tiden kvar.

Det var väldigt tufft i början, och himla tråkigt att inte få den sociala biten från arbetet. Jag är så rastlös av mig också så det var svårt att vänja sig vid att i princip inte kunna göra någonting, låta mannen gå ut med hunden och så. Nu när man är tjockare och det inte är så många veckor kvar känns det inte lika jobbigt för jag inbillar mig att jag kanske inte skulle varit så rörlig ändå.

Såg att du känner av det nu också. Har du pratat med sjukgymnast om att få akupunktur? Jag tycker faktiskt det har hjälpt lite, särskilt för de bakre fogarna. Det gör visserligen hemskt ont fortfarande men efter att jag fick sjukgymnastikprogram och började med akupunktur har jag dagar som inte alls är lika farliga, så det är ju värt att prova åtminstone :)
  • LillTina
    Jeliqa skrev 2012-01-02 11:05:39 följande:
    Det var väldigt tufft i början, och himla tråkigt att inte få den sociala biten från arbetet. Jag är så rastlös av mig också så det var svårt att vänja sig vid att i princip inte kunna göra någonting, låta mannen gå ut med hunden och så. Nu när man är tjockare och det inte är så många veckor kvar känns det inte lika jobbigt för jag inbillar mig att jag kanske inte skulle varit så rörlig ändå.

Såg att du känner av det nu också. Har du pratat med sjukgymnast om att få akupunktur? Jag tycker faktiskt det har hjälpt lite, särskilt för de bakre fogarna. Det gör visserligen hemskt ont fortfarande men efter att jag fick sjukgymnastikprogram och började med akupunktur har jag dagar som inte alls är lika farliga, så det är ju värt att prova åtminstone :)

jag har fått tid till sjukgymnast så får vi se vad dom säger.

har beställt bälte också.

jag känner av i ischias och i ryggslutet ut till svanskotan.

jobbigt när man inte kan gör allt som förut.

ibland kan jag inte ens bära vanliga matkassar, ryggen bara viker för inget alls. riktigt läskigt att man blir som handikappad ibland.

är van att sköta de mesta annars och nu sitter man och kollar när andra gör jobb åt en =(.

• LillTina

tycker de vore roligt om vi kunde ses något när alla ändå går i väntans tider i västerås.
    någon som är sugen på en fika??

• Bebisnummertvå
    LillTina skrev 2012-01-03 10:10:05 följande:
    tycker de vore roligt om vi kunde ses något när alla ändå går i väntans tider i västerås.
    någon som är sugen på en fika??

Jag är sugen På en fika Glad
     imorgon vet jag om jag blir sjukskriven eller inte, ska få se bebisarna igen då oxå Hjärta
  • LillTina
    Bebisnummertvå skrev 2012-01-03 10:19:10 följande:
    Jag är sugen På en fika Glad
     imorgon vet jag om jag blir sjukskriven eller inte, ska få se bebisarna igen då oxå Hjärta
    återkom imorgon när du vet om du blir sjukskriven.
    jag jobbar men på fredag är de ju röd dag, lång helg=)
    annars är de efter kl 4 som gäller för mig.
    vi bodde ju nära varandra så att ses borde ju inte vara några problem=) 
  • mamma10och12

jag kan denna vecka också, fredag funkar bra =)

• Bebisnummertvå
     rLillTina skrev 2012-01-03 10:52:48 följande:
    återkom imorgon när du vet om du blir sjukskriven.
    jag jobbar men på fredag är de ju röd dag, lång helg=)
    annars är de efter kl 4 som gäller för mig.
    vi bodde ju nära varandra så att ses borde ju inte vara några problem=) 

återkommer imorn :)

• LillTina
    mamma10och12 skrev 2012-01-03 12:26:58 följande:
    jag kan denna vecka också, fredag funkar bra =)
    vad roligt då kanske vi blir några stycken som kan träffas=)
    fredag låter som en bra dag tycker jag också, förslag på fikaställen?
    waynes, espressohouse.
    jag kan sitta var som, men vill helst ha en toa på stället..hehe.

• mamma10och12
    LillTina skrev 2012-01-03 15:27:42 följande:
    vad roligt då kanske vi blir några stycken som kan träffas=)
    fredag låter som en bra dag tycker jag också, förslag på fikaställen?
    waynes, espressohouse.
    jag kan sitta var som, men vill helst ha en toa på stället..hehe.
    Håller med, toalett är bra!
    Jag gillar Espresso house och Global Living, dom har så göttigt fika :D
Svar på tråden Gravid i Västerås