Augustibebis 2012
Vad kul! Jag sökte på google på just Augustibebis 2012 och hittade hit :) En ren chansning alltså och en lyckad sådan! Jag var med i en liknande tråd till när jag väntade min dotter (tråden hette decemberbebis 2010)
Jag plussade igår och trodde verkligen det var för tidigt att testa eftersom jag testade med ägglossningsstickor för ca 2 veckor sen och den var som starkast då och sen bleknat ut till att för ett par dagar sen knappt ge utsalg, så jag tänkte jag provar men var inställd på negativt. Men icke. Svagt dock men tydligt ändå.
Köpte digitalt test från CB med veckoindikator och den visade 2-3 alltså 4-5v på "vanligt" sätt att mäta så att säga.
Vi är så glada här hemma, vi vill ha ett syskon till vår dotter ganska tätt och eftersom jag har haft otroligt svårt att bli gravid tidigare så har vi inte använt skydd sen hon föddes. Och för 8 veckor sen fick vi ett missfall och detta kom alltså direkt efter det. Har liksom gått och väntat på min mens. Lite så här var det innan vi blev gravida med vår dotter. Fick ett MA (med skrapning som följd) och efter det fick jag en kur med Pergotime, men det var inte det som hjälpte oss att bli gravida igen eftersom det dröjde för lång tid. Men en mens mellan så blev vi gravida igen. Så det kanske är så för oss. En motgång innan framgång. Kanske för att uppskatta det mer? Vad man intalar sig själv :)
Min graviditet innan denna som slutade i MF kände jag ingenting, inga symtom alls. Började blöda innan jag ens plussade så det var ett tidigt Mf, men hann ändå plussa. Men denna gång känns precis som med min dotter, sötsuget försvann (från att vara starkt) på bara en timme till att jag ratar precis allt sött. Och spända bröst och illamående.
Vad kul att ha hittat en sån här tråd redan så tidigt!