• sommar83

Augustibebis 2012

oxle bo skrev 2011-11-26 08:29:10 följande:
    god morgon, härligt med två barn som går upp med tuppen ;)
    vad kul att så många hittat hit.
    jag försöker leta gravsymptom så man känner sig lite säkrare, det som fick mig o testa var ju tuttarna, svider i dom ibland, inte hela tiden, så när jag inte känner något så får jag för mig att jag innbillar mig att jag är gravid.
    men blev ju två super starka streck, det ska det ju inte kunna bli om man inte är gravid??
    två superstarka streck ska det inte kunna bli om du är gravid. Du har ju dessutom gjort VUL, eller hur?
    Du är gravid tjejen! :)
  • sommar83
    AnnaSv skrev 2011-11-26 10:15:33 följande:
    Här planeras det förfullt!!
    Har nu bestämt hur jag ska berätta för min släkt iaf.. Sambon sover just nu så vi får se om han vill använda min ide till sin släkt också :-P
    Något i stil med detta ska vara inslaget till mor min på julafton. Men det är bara dom närmsta i familjen som kommer få veta då.. Övriga får vänta några veckor till.
    Hoppas bara lilla Myran vill stanna nu!!

Jättegulligt! Tror dom kommer uppskatta att överraskas på det sättet! :)
  • sommar83

Naimisen -  Samma här. Brukar äta gröt till frukost, men det var bara att glömma idag. får bara i mig vatten, men knäckebröd var en bra idé. Det måste provas.
    Vad mysigt det låter med adventfix. Tänkte ta en långprom men undrar om jag orkar med sån brist på frukost..
    Det där med bil känner jag igen. Vad är det för bil ni har nu?
    Vi bytte bil några månader efter dottern föddes. Min sambo höll stenhårt på att vi skulle ha kvar vår gamla för det var så dyrt att byta, men även han insåg att det var oundvikligt. Vi hade en nissan (sedan) tidigare. Nu volvo V70. Och jisses vad nöjd vi är! Trots dyr i drift så kunde vi inte fått bättre utrymme känns det som!

• sommar83
    BF lista

1/8 - Novixi, 23 år, Karlshamn (2a barnet)
    1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)
    1/8 - Nyköpings bo, 4 barnet, 2 jordbarn och 1 ängel
    1/8 - Naimisen, 23 år, Sthlm (2a barnet)
    2/8 - Caroline, 23 år, första barnet
    3/8 - Värmeljuslyktan, 26 år (första barnet)
    1/8 - Gadget, 31 år, första barnet
    1/8 - Sommar83, 28 år, andra barnet
  • sommar83

Ninni13 Och Offis, grattis till era plus och välkomna hit!

Som ni skrivit tidigare, vad kul att vi blivit så många redan!
    Jag har oxå tänkt lite på det, undrar om vi har några tvillingar i tråden ;)
    Idag är det julmarknad här och hade varit mysigt att gå ner, men jag vet inte om jag är pigg nog. Jag sov ganska dåligt efter att jobbat inatt och ska jobba inatt igen, så skulle behöva få mer sömn, dessutom blir jag så trött av att må illa och inte få i mig mer än vad jag får. Blir lite småplocka här och där. Naimisen, knäcke passar super!

Tänk att det är första advent redan!

• sommar83
    Gadget skrev 2011-11-27 11:35:32 följande:
    Grattis Offis!

Idag har jag mer ont i brösten i alla fall, annars känner jag inte så mycket. Tycker molvärken avtagit mer och mer. Men fy vad dåligt jag sov i natt. Vaknade nästan varje timme.

Min sambo har redan börjat kolla namn och har laddat ner massa gravidappar och sånt till sin nya telefon. (dubbel glädje... )
    Vad guilligt med din sambo som redan visar sånt intresse i att dela detta med dig. Jag hade jättesvårt att få min sambo att läsa det jag tyckte han skulle vara delaktig i. Han var delaktig på sitt sätt, men hade varit kul att få känna mer spontanitet och intresse från hans sida. Får se om det blir annorlunda denna gång. Tror dock inte det :)
  • sommar83

halloj där och välkomna och grattis till er nya som hittat hit :)
    Här rullar allt på, har dock en lite krasslig hund hemma så det går lite på halvfart här. Han har en ganska krånglig mage som brukar bryta ihop helt men ge med sig inom några dagar, men är inte kul under tiden.
    Mår ok själv. Är väldigt trött efter två nätters jobb med illamående om vartannat :p
    Håller tummarna för att allt är som det ska nyköpings bo! Alla känner nog mer el mindra oro för att det inte ska gå vägen, och lättare sagt än gjort att hoppas på det bästa :( Om man som sagt bara kunde få en garanti.
    Det har kommit så många nu i tråden. Vi började ju lite att berätta om oss själva tidigare i tråden. Ngn som har lust att utveckla det lite mer, så man får en uppfattning om vem som finns bakom smeknamnet? Alltså menar inte massa personlig info som man kanske vill vara hemlig med, men bara så där litegrann :)
    Hoppas blodtrycket va ok kosmoskatten!

• sommar83
    Naimisen skrev 2011-11-29 11:51:51 följande:
    Kub-test (kombinerat ultraljud och biokemisk screening) görs i vecka 13 och är ett test man gör för att se hor stor risken är att bebis har kromosomavvikelser, vilket kan orsaka Downs syndrom. Då tar dom blodprov och så gör man en nackuppklarning genom UL.
    Resultatet av testerna i kombination med mammans ålder ger svaret på om barnet kan vara svårtsjukt eller ha nån annan skada.

Förut erbjöds de bara kostnadsfritt till mammor över 35(då risken ökar med åldern). Men nu erbjuds alla mammor i sthlm de gratis. Därför kommer jag välja att göra det. Och för att kunna förbereda sig om något skulle vara fel
    När jag väntade dottern så hade ja inte en tanke på att göra detta test, men nu har jag börjat fundera lite. Gjorde du det under din tidigare grav?
  • sommar83
    anneh skrev 2011-11-29 10:54:32 följande:
    Igår ringde jag BM och bokade tid för inskrivning, det blir den 12/12 kl 15.00 :)
    Sen få ska jag få ett VUL också, så det känns bra.

Inget illamående här, det ilar i brösten och dom är stenhårda! Sticker lite i magen ibland.
    Vad skönt att dom erbjuder VUL. Tyckte det var jätteskönt när jag väntade dottern att dom var så tillmötesgående då jag hade haft ett MA tidigare och många år bakom mig med misslyckade försök att bli gravid. Sen gick jag privat hos en läkare på Mamamia på karlaplan, och hon var jättebra! Man behöver lite extra stöd när man har haft en motgång eller flera.
    Jag försökte även få ett tidigt VUL nu, men eftersom jag inte bor i sthlm längre så visste ja nästan säkert att det inte skulle gå, och mycket riktigt, dom gör inte tidiga VUL här om det inte finns starkare anledningar än ett mf, vilket jag hade för 9 veckor sen. Men var ju värt att prova :)
  • sommar83
    Helenaa skrev 2011-11-29 20:33:50 följande:

Idag gjorde jag ett till digitalt grav.test bara för att se om det ökat, och jepp, nu stod det Gravid 2-3 istället för 1-2 :D

Ringde också idag och bokade ett vaginalt ultraljud den 15 december och jag är då i 7+1. Fick göra ett sånt då jag ätit en kur med Pergotime. Blir väldigt spännande :)

Hihi, gjorde likadant jag. Fast dock inte med ett digitalt, utan bara vanlig sticka. Och nu blev det superstarkt snabbare än tidigare så visst ökar det :) Vad nojjig man blir som måste dubbelkolla :P
    Vad spännande med VUL, skulle oxå vilja göra ett men har ingen "giltig" anledning den här gången. Det är nu man saknar att man bor i storstad där det finns privata kliniker lite överallt att vända sig till.
    Hoppas allt ser bra ut och att du får en liten bild på er lille :) Jag har en bild på min dotter från v 6-7 och den betyder massor även idag. Tänk att dom varit så små från början.,
Svar på tråden Augustibebis 2012