Stövelkatten skrev 2011-12-13 20:09:20 följande:
Jag frågade faktiskt inte om det kostar extra, och de borde väl nämna det i sånt fall. Fick ett tidigt ultraljud om två veckor, så om inte annat kan jag uppdatera då! :) Men det låter väl ganska vettigt att det är något som ligger utanför standard. Frågan är då om högkostnadskortet gäller?
Oj, tog en Lergigan i morse och har INTE mått illa idag! JEJJ!!!! Däremot blev jag ju jättetrött, men skönt ändå att inte kräkas.
Jag har bara erfarenhet av Mama Mia att jag gick till en läkare där, hade bokat tid för att kolla läget på mina cystor innan jag och min sambo ville försöka få barn (har haft många många års problem med att få barn) Jag bokade i juli och fick tid i december och i augusti lyckades vi bli gravida, första graviditeten för mig men vi behöll tiden hos läkaren för att tänkte att det skadar ju inte att gå dit ändå. men i november fick vi missfall och då kan jag säga att det var väldigt skönt att tiden fanns kvar. Hon var jättebra och jag gick dit flera ggr, hon hjälpte mig med UL och försök till att få till ägglossning. Jag kom nog av mig från det jag skulle säga, förlåt :) Men vad jag skulle säga var att jag visade alltid upp högkostnadskortet och slapp betala. Men det var alltså hos läkaren, vet inte hur det funkar annars, alltså via mvc, men ska man bara gå dit och ta UL så gäller det, iaf då, för 1½ år sen.