• sommar83

Augustibebis 2012

Jag jobbar som undersköterska, just nu som timvikare nätter. Är mammaledig från mitt arbete på Lidingö trist nog. Hade hellre haft fast jobb där jag bor nu :p Blir lite långt att pendla så blir till att säga upp det efter min andra mammaledighet. Kommer jobba några månader mellan innan jag går på ledighet igen. Kommer vara hemma med min dotter till maj, sen kommer jag söka havandeskapspenning så får vi se om jag får det, så ngn månad där i mellan blir det nog långresor till jobbet :)

• sommar83
    AnnaSv skrev 2011-11-25 14:30:00 följande:
    Sommar83 under min förra graviditet visste jag inte hur långt gången jag var, kunde skilja ett par veckor och jag fick göra vul utan att be om det så det kan absolut vara skäl nog!!
    Jag tänkte faktiskt på det idag med att det kanske skulle vara skäl nog så jag ringde till gyn men jag kopplades till växeln direkt och hänvisades försöka på måndag igen. Så får försöka då igen, och gör dom det inte här så får jag försöka i sthlm ist, men skulle ju vara smidigare (och billigare) att göra det här :)
  • sommar83
    oxle bo skrev 2011-11-25 15:05:50 följande:
    jag fick inte göra vul på lasarettet, jag har pco o hade mens i augusti senast, så hade ingen aning om vilken vecka jag var i, men enligt dom så skulle vi utgå från den mensen o boka rutin ul från den,, sjukt!!!
     bokade privat o var bara i v4, är ett under att jag upptäkte det så tidigt..
    Men jisses! Det var det löjligaste jag hört. Har själv stått på utredning för PCO och med det i ditt register så borde dom ju inte tvekat att kolla för säkerhets skull. Okompetent svar du fick! Var det den här gången eller en tidigare grav?
  • sommar83
    oxle bo skrev 2011-11-25 15:32:52 följande:
    den här gången, dom tidigare graviditererna har det räckt att jag sakt att jag var orolig så fick jag komma, gjorde massor.  efter som jag mist min son, men inte nu. tur att det finns en privat klinik här dom är under bara där, funderar på o gå på mödrarvård där om allt går vägen
    Vad trist att få det bemötandet. Alltså augusti, att räkna på datum för RUL därifrån är ju en Otrolig skillnad mot för att vara i 4e veckan. Man blir ju lite mörkädd. Det blir ju iaf två UL för dom, för du ska ju gå på ditt "riktiga" RUL med! Hur tänkte dom. Förstår att du funderar på att gå kvar på det privata stället hela vägen.
  • sommar83
    oxle bo skrev 2011-11-25 15:37:02 följande:
    jag är en tänkare, ska inte tänka så mycket än , men kan inte låta bli. min son kommer vara 2 år o två månader när lillen kommer, så hat jag en tös på precis fylda 3 nu så närmar sig 4 då. men vagn?? ska kam ha syskon vagn?? jag har lixom sålt min nydligen.. har sett en emmaljunga men en sitts man kan sätta på kanske kan fungera..
    Jag har en sån där "syskon-sits" till min emmaljunga. Har en extravagn med så det ska nog ordna sig. Är inte så mkt för att köra syskonvag, har erfarenhet av familjemedlemmar som köpt det vid nära syskon och den hamnar till slut bara stående, men man kanske känner annorlunda när man väl sitter här med sitt nya lilla knyte :)
  • sommar83

Håller med om taskig kondis. Flåsar mer än vanligt nu och att gå och bära dottern i olika ställningar känns mer. Och det lär ju inte bli mindre med tiden :)
    Och matlusten verkar vara likadan som många av er med, jag är hungrig men vid närmare tanke om mat mår jag illa och sötsuget kan komma i små doser, men vet inte vad det är för sug, för jag vill inte ha det och äter det inte.. skumt

• sommar83
    Gadget skrev 2011-11-25 19:34:15 följande:
    Är det bara jag som känner att jag mår lite för bra och har lite för lite känningar?
    Men jag vet att jag sett tusen trådar om sånt tidigare när det inte berört mig där kvinnor är oroliga för att de inte har symtom. Antar att allt är normalt.... Sa precis till sambon att jag vill bara att någon ska bekräfta att allt är som det ska och att det kommer ut en frisk bebis i augusti.
    Minns att jag kände så när jag väntade dottern. Ville verkligen ha ett tecken för att vara lite mer säker. Minns inte att jag var illamående så tidigt som jag är nu och inte att sötsuget försvann så tidigt eller att bröstvårtorna stack och sved så tidigt som nu. Men jag hade samma symtom då, men kan inte minnas att det var alls så tidigt.
    Ja tänk vad underbart det vore, ngn som kommer och säger att ditt barn kommer att växa som det ska och allt kommer gå bra och i augusti kommer h*n. Lycka!
  • sommar83

En liten fråga till er om ni hunnit tänka så långt ens, vill ni veta könet innan födseln?

• sommar83

Vi tog reda på det med dottern och kommer med största sannolikhet göra det nu med. Jag var lite tveksam först (innan vi blev gravida) att ta reda på nästa barn, men min sambo vill det absolut och jag är så ootroligt nyfiken av mig så jag kommer nog inte klara annat :) Men som jag känner nu vill jag absolut veta

• sommar83

Grattis Anneh och Lovisen01 till era plus!

Jag håller med, ska bli så kul att kunna dela känslor, upplevelser och allt möjligt mer er andra!

Här har det varit en hostig natt, inte för mig, men för min dotter tyvärr. När man hör henne hosta kan jag ge vad som helst för att det skulle vara jag ist för henne. Gör så ont att höra och se :(
    Laddar även lite för två nätters jobb nu.
    Händer det något skoj för er andra i helgen?

Svar på tråden Augustibebis 2012