-
Samma för mig. Har alltid varit förtjust i sötsaker, kanske inte så mkt godis, men efterrätter och bakelser bla. Men nu går det helt bort. Det är nog dock min räddning för att jag är redan överviktigt och behöver alltså inte egentligen ett enda kg plus :) Men när jag väntade dottern så var det samma sak, jag ville bara äta "nyttigt" och sötsuget försvann totalt. Det gjorde att jag mer el mindre stod still i vikt och kroppen blev så mkt finare och "smalare", fast jag väntade barn. Men du skriver att du saknar lite guldkant, för mig funkar ibland salt och surt godis, i mindre mängder, men bara att få det där sura eller salta i munnen kan smaka såå gott :) saltlakrits mums. Hoppas du snart hittar din "gravida guldkant" För det är nog väldigt många som känner igen sig i att tappa sitt normala sug.ztrit skrev 2012-01-02 17:41:26 följande:Förresten, är det fler än jag som inte kan äta sådant som ni normalt gillar? Jag kan knappt känna doften av kaffe längre utan att vilja knipa ihop munnen – och innan var kaffestunden helig för mig. Och jag gillar också godis jättemycket i vanliga fall. Men nu tar det alldeles emot att äta. Det gör ju ingenting, varken kaffe eller godis är ju något man behöver, tvärtom. Men jag saknar lite guldkanten på vardagen. -
Jag gör det för att jag har ett bmi över 30 och här gör man det två ggr, en runt v 12-14 och en andra gång som du skriver, runt 30.minstörstalycka skrev 2012-01-03 12:29:46 följande:Ni som skall göra glukosbelastning, varför gör ni det? Och redan?
Jag kommer nog att få göra det denna gång också, men det gjorde jag i vecka 30 eller nått med sonen..
Pga högt bmi. Och en pappa med diabetes. -
Ett tag sen jag var inne här nu och som vanligt så har man tiotal sidor att läsa i kapp ;) Men va kul att vi blivit så många :)
Och ett jättegott nytt år på er! Här blev det en mysig och lugn jul uppe hos min familj i Hudiksvall och nyåret firades hos mina svärföräldrar här i Falun.
Har hunnit med inskrivning sen sist med och det var ganska skönt att ha det gjort och vad fantastiskt nöjd jag är med valet av BM. Jag var väldigt missnöjd med BM jag hade när jag väntade dottern. Jag vågade/orkade inte byta då men tänkte att aldrig igen. Hon gjorde några missar hit och dit (dock aldrig som äventyrade barnet eller mig) men tillräckligt för att man skulle reagera. Vid mina två sista koller jag skulle göra så reagerade jag inte när hon satt och bokade tiderna och mumlade ngt om att det skulle bli långt men att det inte skulle göra ngt, det var först när min sambo sa att det var långt mellan som jag reagerade. Jag trodde ju att det var två veckor som vi haft hittills, men nej, Hon hade bokat med nästan 3½ v mellanrum mellan dom två sista kollerna för att hon skulle ha semester. Men det var jag inte nöjd med så jag ringde för att få komma till ngn annan om inte annat och hon jag pratade med sa att min BM hade tid, väldigt märkligt, eftersom hon själv inte fick till tätare tid. Mkt virrig dam som kändes ha jobbat för länge. Min nuvarande BM verkar som sagt toppen och så omtänksam. Ser fram emot denna grav och att ha henne bredvid sig. Som sagt, min första grav blev så hattig med 3 olika BM (pga flytt, och nya Bm på nya mvc slutade)
Såg att ni pratat lite om att kolla kön. Vi vill veta. Jag är alldeles för nyfiken för att kunna låta bli :) Och jag kände aldrig att det blev mindre spännande när vi väntade vår dotter. Vi visste att det var en flicka, men inte vem vår flicka var. Åh så ja längtade efter att få träffa just henne! Min sambo kom med namnförslaget Klara och det satte sig direkt. Hon var våran Klara, och det fick hon heta från RUL och visst fanns tanken att hon kanske var ngn annan. Men när hon kom ut så var hon så absolut ingen annan än våran Klara :)
Jag har däremot en jättestark känsla denna gång att det är en pojke där inne. Vet inte varför men har hela tiden haft en känsla att dom "tjej-kläder" Klara har kommer jag inte få tillfälle att använda igen :) Men jag är en sån som drar mig så långt jag kan ifrån det rosa rosa gulligulliga tjej kläderna. Dom i min närhet vet att det är helt lönlöst att ge henne ngt sånt för jag skulle aldrig använt det :) Har nog köpt mer kläder på killavdelningarna till henne. Randigt är en favorit och mörkblått är så fint så det har hon många plagg i. Hello Kitty får jag lite rysningar av ;) Speciellt jeansen på killavdelningarna tycker jag är mkt finare än tjej-jeansen. Det är så mkt smådetaljer på deras. Små hjärtan och volanger här och där. Jag uppskattar "rena" jeans :) -
haha, så kände jag igår!! Satt tom och kollade vad det kostade att få det hemkört då min sambo vägrade gå ut och jag låg med feber (vi har lite sjukstuga här) Men lyckades övervinna känslan och stekte köttbullar och pasta till ist. Men kan säga att vissa tuggor fick jag övertala ner. :pAugustimamman skrev 2012-01-03 12:46:06 följande:Jag hade kunnat göra VAD SOM HELST för en kebabpizza nu!!! Med fetaost på och massa såååås!! Maaaj Gaaad!!! Cravings utan dess like slog just till hårt... -
Helst!! Det är inget man vill göra En gång ens. Dock är det ju frivilligt, men tänker att allt som kan kollas för hälsans skull är bra för oss, mig och barnet.minstörstalycka skrev 2012-01-03 12:50:24 följande:Jaha, men jobbigt att göra det 2 gånger.. -
Ser lite lustigt ut när man inte varit inne på ett tag och ska "skriva ikapp" Man fyller ju nästan en hel sida med alla svar och egna inlägg :p
-
Beklagar verkligen! Vet hur det känns och finns inga ord som hjälper just nu.AE82 skrev 2012-01-03 13:44:33 följande:Hej Alla!
Jag lämnar nu denna tråd då det står klart att mina blödningar i julveckan visade sig vara ett MF. :( Jag hoppas på att få haka på en ny tråd snart och önskar er kvarvarande all lycka!
Kramar från mig!
Bamsekram från mig -
Anneh, vad lustigt att du skrev det, jag skrev för några dagar sen detta då jag själv hade samma fråga som dig. Blev jätteskraj :) Men av hennes svar blev jag lugn(are) igen.anneh skrev 2012-01-03 21:35:17 följande:Är det normalt att teststrecket på gravtest inte är lika starkt i v10 som i början?
www.familjeliv.se/Forum-15-317/m62726109.html hoppas länken funkar -
Kände precis som du med vagn, jag ville ha en ny. Den har varit helt perfekt för oss och eftersom jag använder den för fullt nu så kommer jag köpa till en syskonsits till den och en lift till för bebisen. Det är en emmaljunga city cross. Annars köpte jag och fick av nära och kära, bilstolen fick vi överta av bror vars dotter precis skulle byta till storleken större (hade jag inte haft bror eller annan jag känner att ärva stol av hade jag förmodligen köpt ny eftersom jag vill veta säkert att den inte varit krockad)TheMaraja skrev 2012-01-03 21:39:49 följande:Min man kommer inte vara med nu, bara på ul. Förra gången var han med på ul och inskrivningen. Det kändes lagom. Vi läste "vår" vecka tillsammans på nätet varje ny vecka vi gick in i på så sätt var han med.
Jag köpte ny vagn till tjejen. Ville inget annat då. Ville ha en ny fräsch och fin. Nån som bara varit min. Den köpte jag för 11 och fick nyss tillbaka 8 för den på blocket. Helt klart värt det enligt mig. Annars köper jag typ allt begagnat. Möbler och sånt på blocket och kläder på tradera eller second hand. Jag gillar att fynda och att få barnkläder för några kr känns toppen. I de små storlekarna är dom dessutom väldigt fina.
När nästa bebis kommer blir det nog blocket vagn. Helst vill jag ha en bugaboo donkey. -
Samma här! Visst är det härligt att tiden inte står still (el iaf kännas så :p)Naimisen skrev 2012-01-04 07:54:49 följande:V 11(10+0) here I come! Snart är första delmålet nått. Nästa blir rul i 18+2.
Känns som de går i bra takt framåt.
På inskrivningen ville min bm gå efter mitt missfall, så enl henne går jag in i v 15 idag, vilket ja absolut inte gör! Men hon tyckte det var bättre att betsälla RUL efter det så vet vi. Bättre göra ett till än att göra ett och det blir för sent. Jag tyckte det lät jättebra eftersom jag verkligen har velat gjort VUL ända sen jag fick plus, men här får man inte hjälp med sånt, inte ens om man betalar för det som i sthlm tex. Så jag fortsätter räkna efter min vecka och ser det som ett plus att jag får ett till ul.