• Sandrina

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:20:09 följande:
    Rul i morse! Supersöt gullebebis. Så kär :)
    Åh, vilken lycka att äntligen få se sin lilla skatt! :)

Själv har jag 1 vecka kvar, läängtar så!
  • Sandrina

Jag tycker namn är jättesvårt!!! Det känns som en himla stor grej att bestämma vad någon ska heta, lite ångest, haha! :) Har nästan inga namn på förslag, och min man tycker det känns tidigt att prata om det än, haha! Inte riktigt på samma stadie! :)

Idag säger jag i alla fall hej och välkomen v. 19! :D Och 1 vecka kvar till RUL!

• Sandrina

Jag har också en grymt seg förkylning! :(

Har vart förkyld sen förra helgen och det vägrar gå över. Tar näsdroppar men vet att det inte är bra att göra det mer än 10 dagar, men jag överlever inte utan. Har inget minne av att det brukar sitta i så här länge!? Hade lite gravidsnuva innan jag blev förkyld och nu funderar jag på om det är någon slags kombination som gör att det inte går över. :( Kan det vara så eller är det bara en envis förkylning tro!?

• Sandrina
    natlup skrev 2012-03-01 11:54:44 följande:
    Testa kamomill ånga.  Ta den minsta kastrullen du har.
    Koppa upp vattnet lägg ner 2-3 tepåsar kamomill-te.
    Rör runt.  
    Ställ kastrullen på matbordet och lägg en handduk över dig och andas in ångan. 

krya på dig 
    Tack så mycket, ska prova det ikväll!!
  • Sandrina

Det här med vagn, jag är inne på en Brio Happy med endas med liggdel!! Då jag inte tycker lika mycket om sittdelen som liggdelen tänker jag att man köper en ny vagn då istället när det är dags.

Men hur länge använder man liggvagnen egentligen och när går man över till sittvagn?

• Sandrina
    Naimis skrev 2012-03-01 13:53:39 följande:
    Sandrina- Beror på hur sittdelen ser ut. Är den en sk ergonomisk kan van byta vid 4 mån annars rekomenderas de att man väntar till 6-7 mån. Finns de ingen vagn du gillar både ligg- och sittdel på?
    Okej. Att behöva köpa ny vagn efter 4 månader känns ju kanske lite drygt, men 7 låter mer överkomligt och vad jag kanske hade tänkt.

Jag har precis börjat kolla, så man kanske får ge det lite tid! Men har inte hittat någon annan liggvagn jag gillar, ÄN! Det kanske dyker upp! :)
  • Sandrina
    DetGodaLivet skrev 2012-03-01 14:02:06 följande:
    Jag brukar använda liggvagn i alla fall ett år. Det är den mest ombonade vagnen för barnet att sova i, så för alla de tillfällen då barnet i huvudsak sover i vagnen använder jag den gärna så läge barnet får plats. Det finns ju en ryggplatta att fälla upp om de vaknar mitt i långpromenaden och vill sitta.

Sittvagn brukar jag använda från ungefär halvåret, för de tillfällen då det känns mer praktiskt. 

Gillar inte dåliga kompromisser utan har gärna en av varje.  
    Ja, jag tror jag tänker precis som du. Att man inte vill ha någon kompromiss, utan först en ordentlig liggvagn och sen en ordentlig sittvagn.

Men du skulle alltså rekommendera att ha 2 samtidigt då!? Och inte byta liggvagnen mot en sittvagn på en gång.
  • Sandrina

Naimis - Lycka till på RUL! Hoppas allt ser bra ut! :) Ska ni ta reda på kön?

• Sandrina
    Noli skrev 2012-03-02 10:41:00 följande:
    Har bara skrivit ett enda inlägg i denna tråd, mest för att jag haft svårt att våga hoppas på att det fanns en liten där inne. Men har verkligen uppskattat att läsa era funderingar, så skönt att "följas åt" även om det är på håll

I tisdags var det dags för RUL och allt såg bra ut. Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag känt bebisen så lite denna gång. En lillebror blir det för oss, och lyckan är total! Nu väntar bara det svåra med att bestämma namn...

Lycka till ni andra som ska på RUL i dagarna! 
    Så skönt att få se att allt är bra! Grattis till en liten lillebror! :)
  • Sandrina

Naimis - Var det du som jobbar i Kista? Och går du i sånt fall till Mama Mia i Kista?

Svar på tråden Augustibebis 2012