• Sandrina

Augustibebis 2012

Vad säger ni om att byta Beach 2012 till Förlossning 2012? :)

Själv har jag inte heller någon kondition kvar! Har knappt vart utanför dörren dom senaste veckorna men vet att det är viktigt att röra på sig!

Springa och liknande träning är nog inte att tänka på för min del! Men jag hade tänkt att börja simma. Det känns som ett bra sätt att hålla sig i form.

Så, någon som är med mig? :D Vi måste ju vara i form för vår livs utmaning i augusti! :)

• Sandrina

Mästerkatten - du har inte lust att dela med dig av ditt gravidpilatesprogram? :)
    Tycker det också verkar vara en bra träningsform inför förlossningen!

• Sandrina

Vilken dag!!

Har passerat den magiska veckan, 12+0 idag!
    Har varit på inskrivning och träffat min BM för första gången, tyckte så mycket om henne!
    + att vi fick lyssna på hjärtat!!!!

Äntligen känner jag mig gravid på riktigt, och såå lycklig!! :)

• Sandrina

Ni som vart och hört små hjärtan ticka, hur snabbt har hjärtat slagit?

Vi fick höra våran lilla idag och hjärtat slog 160. Tyckte det lät högt men min BM sa att det var normal då den rörde väldigt mycket på sig!

• Sandrina

Länge sen jag var här nu!! Tänker inte ens försöka läsa ikapp, haha!

Hur mår ni tjejer?

Själv är jag fortfarande illamående och trött, trost att jag är i vecka 15+5. Hoppas verkligen det ger med sig snart.

Fler som är i samma vecka som fortfarande mår dåligt eller har det gått över för er?

Var i alla fall hos vår BM för 2.a gången idag och fick lyssna på Hjärta igen, dagen till ära! :) Det är så skönt att veta att det verkligen är någon där inne som mår bra. Lycka!
    Går till Mama Mia i Kista och är så nöjd med dom!

Nu längtar vi till ultraljudet 8 mars. Såg att det var fler som hade det datumet! :)

• Sandrina
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan
    Varför skulle dom göra det??

Jag tror inte socialen grundar sina beslut på sådana saker. Det viktigaste är väl att man tar hand om barnet! Kärlek kostar inget! :)
    Så länge barnet har det bra hos dig så är det ingen som kommer ta det ifrån dig, och jag tvivlar inte på att barnet kommer ha det bra hos dig, oavsett ekonomi.
  • Sandrina
    Albasmamma skrev 2012-02-14 16:15:26 följande:
    Sandrina: jag är i v.15+1 idag och jag trodde mitt illamående hade försvunnit men imorse mådde jag uruselt direkt jag vaknade, blev lite bättre när jag fick i mig lite frukost. Men har mått lite illa under hela dagen idag. Jag ska till BM imorgon och hoppas hoppas att hon lyssnar på hjärtat då. Har också RUL 8 mars, spännande!
    Skönt att inte vara ensam. Jag mår också bättre när jag ätit, men ibland kräks jag av det också! Så jag har svårt att hitta något bra mönster för att jag ska må helt bra!
    Hoppas det inte håller i sig för någon av oss!
    Det ska verkligen bli spännande med RUL, snart bara 3 veckor kvar, det kommer få fort! :) Ska ni ta reda på kön då?
  • Sandrina
    babyhummingbird skrev 2012-02-14 16:39:02 följande:
    Går in i vecka 17 imorgon och här kräks det fortfarande varje morgon.. Och ibland på kvällen.. Kämpar på med åksjukearmband och ska idag prova postafen.. Håller tummarna för att det funkar.. Suga på isbitar är favoriten annars :)
    Stackare!! Då ska jag inte klaga, jag kräks bara sporadiskt, inte regelbundet, haha!

Håller tummarna för dig att postafen (vad det nu är!?) hjälper!

Det enda som verkar hjälpa mig är att äta regelbundet, men det är inte alltid det hjälper heller!
  • Sandrina
    banana81 skrev 2012-02-15 08:24:04 följande:
    Godmorgon!
    Nu har jag smygläst er tråd sen den startade nästan! Först NU inser jag att jag faktiskt ÄR gravid! Så jag skulle gärna vilja vara med här!

Jag är i v 12+1 idag!
    Var på inskrivning igår, fick en supertrevlig bm men blev lite besviken då hon sa att nya regler säger att man inte får lyssna på hjärtat förrän i v 24. Jag vet att nån annan skrev det här med, men visst har några av er fått lyssna?
    Skumt det där..
    Jag har en angelsound hemma så jag har redan fått höra hjärtat men det hade varit "verkligare" på nåt sätt att lyssna där!

Jag kommer inte att göra något KUB så får inte se lille plutt förrän om läääänge..!
    Det kanske beror på vilken län man bor i då.

Jag bor i Sthlm och vi fick lyssna på hjärtat i v. 12 när vi var på inskrivning!
  • Sandrina
    Albasmamma skrev 2012-02-15 08:21:41 följande:
    sandrina: ja, nu hoppas vi att dessa 3 veckor går fort :) Vi ska kolla kön (om den lill* vill visa vill säga). Hur ska ni göra?
    Får hålla tummarna att h*n vill visa upp sig! :D
    Hoppas ni på något speciellt? :)

Vi ska inte kolla vilken kön det blir. Tycker det känns spännande att vänta till förlossningen och bli överraskad då! :)
    Kan tänka mig att det kanske är annorlunda när man väntar barn nr. 2. Det här är ju vårt första!
Svar på tråden Augustibebis 2012