• Sandrina

Augustibebis 2012

mammsen skrev 2012-03-09 10:16:18 följande:
    Wiie! nu har jag bokat ett tillväxt och könsultraljud på emma ultraljudsklinik i gbg :D
    Var ju på rul igår men jag tyckte v 16+3 var lite tidigt och kommer antagligen oroa mig för om de missat något, dessutom fick vi ju inte veta om det blir ett rosa eller blått rym ;)
    Så om knappt 3 veckor blir det ett extra RUL härligt!!  
    Någon mer som är galet nyfiken på om det är tjej/kille?? 
    Jag är sjuuukt nyfiken på vad det är jag har för något i magen! Men min man ville absolut inte veta, så vi valde att inte ta reda på vad det blir! Såå jobbigt att behöva vänta så länge innan man får vet, haha!
  • Sandrina
    A R skrev 2012-03-12 12:05:29 följande:
    Hahaha, bra beskrivet! 
    Men som tur är går det över.
    Jag fick oerhörda sammandragningar i livmodern i början när jag ammade och satt och kallsvettades under amningen första dagarna.
    Hur lång tid tar det innan det går över? Så man vet hur länge man måste stå ut! ;)
  • Sandrina
    FruFoxy skrev 2012-03-21 11:17:52 följande:
    Ni som gjort rul på mamamia, har ni fått med er något papper om rul när ni gått? Kom på det nu att jag alltid fått det med de andra men fick inget nu. Går det elektroniskt numera eller?
    Jag gjorde RUL på mama mia för 2 veckor sen, fick bara en liten lapp, som en ultraljudsbild, med lite siffror på, men inget annat.
    Men ska till min BM idag så det kanske kommer då.
    Vad är det för papper, är det något man ska fråga efter om man inte får de?
  • Sandrina
    FruFoxy skrev 2012-03-21 12:27:55 följande:
    Sandrina:
    Vad stod det på pappret du fick?
    När jag varit på rul tidigare har jag fått ett papper där det har stått lite info om längd, moderkakans placering, bf osv. Sen har jag lämnat eller visat den för bm i samband med att få moderskapsintyget. Vet inte om det är så man ska göra, men jag har alltid gjort det.
    Okej!

Kommer faktiskt inte ihåg vad det står, det var mest sånna siffror man inte förstår vad dom betyder! ;)

Jag ska få mitt moderskapsintyg idag, därför jag ska dit, får väl se vad BM säger.

Kanske är skillnad på olika mama mia, jag går i Kista, vart går du?
  • Sandrina
    lovisen01 skrev 2012-04-02 13:06:30 följande:
    Nej, vi vet inte vad det är för kön på bebisen. Vet inte heller om 135 är högt eller lågt? Eller kanske lagom ;)
    Min BM sa att hjärtljuden brukar ligga mellan 120-160 ungefär! :)
  • Sandrina
    Challelotten skrev 2012-04-17 14:08:51 följande:
    Var inne på en sida www.smartkid.se och de hade skötväskor, riktigt snygga. Snygga väskor man kan ha sen med. Såg en lilla i mjukt läder bara för 600:- :0)
    Åh, så många fina väskor dom hade! Känns kanske inte som helt rimliga priser dock, för min del!
    Men grymt snygga! :)
  • Sandrina
    MAMMAKLÄDER!

Är det bara jag som tycker det är svårt med mammakläder? Det enda jag köpt hitills är 2 byxor, annars använder jag mina vanliga tröjor.

Dock skulle jag vilja ha lite nya fina vårkläder nu. Tycker H&M har så fruktansvärt tråkig utbud, till skillnad får det som finns på internet. På internet kan man verkligen hitta mycket fint som helst men så blir priset där efter också. Så tråkigt att det känns som dom utnyttjar att utbudet av mammakläder är så begränsat att dom kan ta vilka priser som helst. Letade efter lite sommarkläder då vi ska åka till Italien i början av maj och hittade ett par jättesnygga jenasshort, för 400:- !!! Är det rimligt? Eller är det jag som är snål bara! ;)
    Sen har jag svårt med storlekar i vanliga fall, och det känns inte lättare så, så jag gillar egentligen inte att handla på internet. Det passar sällan det jag köper.

Sen funderar jag på vårjacka, är det någon idé att köpa de? Kan fortfarande har några av mina gamla jackor, och så kan man ju ha resten uppknäppta, men hur länge till använder man jacka innan det blir för varmt?

Hur tänker ni? :)
  • Sandrina

Det här med vikten, när under graviditeten går man upp som mest?

Jag är i vecka 25+2 och har gått upp ca. 6-7 kg.
    Min BM sa att om man har lite extra kg. sen innan, vilket jag har :), så brukar man inte gå upp lika mycket.
    Men jag har hela tiden ställt in mig på det värsta att jag kommer gå upp minst 25! Min mamma gick upp mycket när hon väntade mig och jag tänker att jag har hennes anlag!

Hur har eran viktförändring sett ut, har ni gått upp mycket i början eller slutet eller vart ganska jämna hela tiden?

• Sandrina

Hejåhå - Jag tycker också du ska gå! Bara du mår bra och känner att du orkar!

Vi har fått en bröllopsinbjudan till 4/8 och vi har BF 31/7, så det känns kanske inte så troligt att vi åker. Men vi har i alla fall fått en "öppen plats". Dom blir jätteglada om vi kommer, men förstår givetvis om vi inte kommer också.
    Jag tänker mest på hur mycket man orkar? Tänk om det är en riktigt varm sommardag, då kanske man inte är så pigg på att vara social och trevlig på ett bröllop en hel dag! :) Var på ett bröllop för 1½ år sen, på en av sommarens varmaste dagar och tyckte de var fruktansvärt, och då var jag ändå inte gravid! :)

Som någon annan skrev, din vän blir såklart jätteglad över att du verkligen vill försöka komma, men har säkert full förståelse för om du inser när de närmar sig att du inte kan.
    Du kommer nog känna då hur det känns om du orkar eller inte!

• Sandrina

Många som verka tro/hoppas att bebis kommer tidigare än BF! Skönt att ni är positiva! :)

Själv räknar jag med att gå över och räknar BF den dagen jag bli igångsatt! Då vet jag att bebis garanterat är här så slipper jag bli besviken, haha! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012