• Sandrina

Augustibebis 2012

jannonym skrev 2012-02-14 18:48:55 följande:
    Sandrina:
    Var bor du?
    Jag går oxå på mamamia i kista :)
    När har du bf?
    Åh, va roligt! :) Trivs du också där? Vilken BM har du?

Jag bor i Sollentuna, men jobbar i Kista och tyckte det var smidigt att ha nära eftersom det oftast blir på arbetstid, så slipper man ta så mycket ledigt.

Jag har BF 1/8, än så länge! Har inte vart på RUL än.

Själv då?
  • Sandrina
    Albasmamma skrev 2012-02-15 14:49:53 följande:
    Nu har jag varit till min BM och på läkarbesök, men usch jag som hade förhoppningar på att hon skulle lyssna på hjärtljudet och så blev det inte. Enligt henne har BM (här iaf) fått restriktioner om att de inte får lyssna efter hjärtljuden förrän man har varit på RUL. Så nu är det bara vänta 3 veckor som gäller. Blä! Men läkarbesöket var iaf bra. Jag skulle få migräntabletter (som jag får ta) utskrivna, ska imorgon och lämna prov för att kolla mina järndepåer eftersom de varit väldigt låga för drygt ett år sen och även kolla upp att min uvi är borta efter min pencillinkur. Blodtrycket var bra. Nej, nu ska jag tröstäta en Japp och hoppas att den lill* vill sparkas lite så jag får ett livstecken!
    Vart bor du? Och vad har dom för argument att inte lyssna?
  • Sandrina
    Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
    Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
    Jag går in i vecka 17 idag och känner inte det minsta. Det är i och för sig mitt första barn, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas! :)
    Men var hos BM i tisdags och hon hörde både hjärtat och att den sparkade men sa att det inte alls är konstigt att jag inte känner något än.

Hur känns de?? Haha! :)
  • Sandrina

Själv börjar jag precis på tillbaka sexlusten, kanske inte precis som innan man blev gravid men ändå mer än dom senaste månaderna.
    Tack och lov har jag en man som inte tjatar utan snällt väntar tills jag vill och känner mig redo. Vilket jag tycker känns jätteskönt. Skulle vara så jobbigt med pressen att man "måste" eller att man gör något bara för att vara snäll, vilket nog skulle leda till ännu mindre lust hos mig.

Hur känner ni och hur känner era män?

• Sandrina

Naimis - Wow vilka fina kläder! Skulle kunna tänka mig typ...ALLT! Haha!

Nästan så jag blir lite sugen på att ändå ta reda på om det är en liten tös eller pojke i magen! ;)

• Sandrina
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 15:01:57 följande:
    Tycker ni inte att det är heeelt legitimt att få äta en prinsessbakelse idag?! Drömmer
    Det tycker jag verkligen!! Skrattande
  • Sandrina

Tycker Estelle är otroligt vackert, känns ändå klassiskt på något sätt!
    Jag tyckte jag hörde att det finns någon gammal drottning som hette Estelle.

Dock tycker jag inte dom andra namne klingade så bra. Fina var för sig, men inte i den ordningen.

Någon som vet vart Mary kommer ifrån? Gissar att det inte är efter den danska kronprinsessan, eller?!

• Sandrina
    cupcakekiller skrev 2012-02-28 19:17:16 följande:
    Fick nog av mina craving och gick till ica..Min korg såg nog jättefin ut!
    Ostmakaroner, jordgubbar, guacamole, nachochips, jordgubbar, apelsin/mangosaft och hallonte..
    Kunde inte heller motstå mina craving igår, för mig blev det O´boy och skogaholmslimpa, haha! Såå gott! :)

Gissar att din korg såg lite trevligare ut i alla fall! :)
  • Sandrina
    RockTheRebell skrev 2012-02-29 00:07:23 följande:
    Jag filurade lite... jag kan ha vänt på året.. Men det är väl rötmånad på "hösten" (Slutet augusti + september) med eller är det bara "mitt i sommarn"? Minns inte. Det var en tanke som passerade bara. Well well.. Natti på er alla rara. I natt pissade jag bara en gång jämfört mot de två standardbesök jag har. Hoppas på max 1 i natt med. Vore skönt att sova en hel natt någon gång. Jag är i det där gränslandet när jag måste konfrontera mig själv med om det verkligen inte var tarm/luft eller bebis.. Väntar på tydligare signaler och främst på att sambon ska få känna =) Men dit är det nog en stund.
    Rötmånaden är från slutet av juli till mitten av augusti!

sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6tm%C3%A5naden

:)
  • Sandrina

Har ni sett Victoria & Daniels vagn förresten??

EN BRIO!!! :D

Preciiiis en sån jag vill ja, fast svart eller mörkgrön. Gissar att den kommer vara svår att få tag i, gäller att vara ute i tid! :)
    Dock har jag inte riktigt fått med min man på tåget om att köpa ny vagn, han tycker det duger bra med en begagnad. Och det tycker jag också egentligen, men jag skulle så gärna vilja ha en precis sån där vagn.

Svar på tråden Augustibebis 2012