capy skrev 2011-12-13 11:34:14 följande:
Jag har tid för inskrivning 17/1. Känns väldigt långt fram. Detta är min första graviditet och jag har aldrig haft missfall tidigare, detta hindrar dock inte min oro. Mest rädd är jag för att det ska vara en sk. ofostrig graviditet. Verkar så himla hemskt att kroppen lurar en att tro att man är gravid och sen finns det ingen där
Hade varit så himla skönt att få ett facit och veta hur det går. Kommer jag stå där i augusti med en fullt frisk bebis?
Dessa tankar och att jag mår så fysiskt dåligt (illamående, trött, ont i magen) gör att jag har svårt att fokusera på jobbet. Tänker ibland att jag kanske borde berätta, så att alla förstår om jag känner mig trött och behöver vila. Är i vecka 5+6 idag, någon annan som har berättat på jobbet så tidigt?
Jag förstår självklart din oro! Men samtidigt måste man ju våga tro att allt kommer gå bra. I dom flesta fall så gör det ju faktiskt det! Och OM det inte skulle gå bra så får man ta det då. Det är så onödigt att oroa sig i onödan! Du behöver lägga din energi på din lilla bebis och att försöka må så bra som möjligt istället för att oroa dig för ett EV. missfall.
Jag har berättat för en jobbarkompis, hon är själv gravid och jag tyckte det kände skönt att någon vet med tanke på att jag inte mår så bra.