• Sandrina

Augustibebis 2012

Marmite - Jag har fått en tid den 19/1, känns väääldigt långt kvar till dess. Är också förstagångsmamma med massa frågor!! Men dit jag gick verkade det inte vara något konstigt med att bli inskriven v. 11-12 som jag kommer vara i då! Får väl snällt vänta antar jag!

• Sandrina
    FruFoxy skrev 2011-12-13 10:36:47 följande:
    sandrina:
    Jag är lite knölig i huvudet idag så jag hoppas jag tolkar din fråga rätt. Jag ringde igår och bokade tid för UL på mamamia på karlavägen och ska dit i januari. Eftersom jag valt att inte bli inskriven där kommer det kosta 500 kr, annars är det gratis, förutom själva bilderna då.
    De andra frågorna har du fått svar på från elle ser jag  
    Men om du hade valt att skriva in dig där, hade du fått göra ett UL vid inskrivningen gratis då?!
    Eller är jag också lite trött i huvudet idag! :)
  • Sandrina
    capy skrev 2011-12-13 11:34:14 följande:
    Jag har tid för inskrivning 17/1. Känns väldigt långt fram. Detta är min första graviditet och jag har aldrig haft missfall tidigare, detta hindrar dock inte min oro. Mest rädd är jag för att det ska vara en sk. ofostrig graviditet. Verkar så himla hemskt att kroppen lurar en att tro att man är gravid och sen finns det ingen där Rynkar på näsan

Hade varit så himla skönt att få ett facit och veta hur det går. Kommer jag stå där i augusti med en fullt frisk bebis?

Dessa tankar och att jag mår så fysiskt dåligt (illamående, trött, ont i magen) gör att jag har svårt att fokusera på jobbet. Tänker ibland att jag kanske borde berätta, så att alla förstår om jag känner mig trött och behöver vila. Är i vecka 5+6 idag, någon annan som har berättat på jobbet så tidigt? 
    Jag förstår självklart din oro! Men samtidigt måste man ju våga tro att allt kommer gå bra. I dom flesta fall så gör det ju faktiskt det! Och OM det inte skulle gå bra så får man ta det då. Det är så onödigt att oroa sig i onödan! Du behöver lägga din energi på din lilla bebis och att försöka må så bra som möjligt istället för att oroa dig för ett EV. missfall.

Jag har berättat för en jobbarkompis, hon är själv gravid och jag tyckte det kände skönt att någon vet med tanke på att jag inte mår så bra.
  • Sandrina

Grattis Gummsan85 & Poison82!!! :) Och välkomna hit!!

• Sandrina

Vad heter sånt där resår som man har på byxorna, så man kan ha sina vanliga byxor även fast man börjar få mage?! Och vart kan man köpa de?

Förstår ni vad jag menar? :)

• Sandrina

Ser att det pratas mycket mammakläder!
    Mina byxor börjar också kännas lite trånga, jag får väl på mig dom om jag vill men tycker inte alls att det är skönt att dom sitter så tight! Så jag kör med snodd-tricket på byxorna! :)
    Har kollat lite på mamma kläder på olika hemsidor, men förstår mig inte på vilken storlek man ska ha, främst på byxor?! Tips?

• Sandrina
    Lacey skrev 2011-12-14 12:23:19 följande:
    Jag är i vecka sex.
    Phu, det är värst vad orolig man kan bli!
    Klart man blir orolig! Försök att inte ta ut något i förskott!!

Hoppas allt går bra för dig!
  • Sandrina

Jag är i vecka 6+5 idag, alltså i gravidvecka 7.
    Men om man kollar i gravidkalendern som finns här och på andra sajter, vilken vecka ska jag läsa om då för att det ska stämma, 6 eller 7?!

• Sandrina

Lacey - Så ledsen för din skull! :(

Hoppas hoppas ändå att det går bra imorgon!

Sköt om dig och hoppas du kan sova något inatt!

Svar på tråden Augustibebis 2012