Augustibebis 2012
Dock längtar jag tills vi är på plats i nya lägenheten när man kan börja fixa ordentligt! :)
Jag är lite fundersam över min vikt. Är i vecka 34+1 och har totalt gått upp 8,5 kg. Vilket jag ena stunden är väldigt glad för men sen blir jag lite orolig också. Dom senast veckorna har jag bara gått upp 0,5 kg, vilket känns lite konstigt eftersom bebisen lägger på sig ganska mycket vikt nu dom här veckorna.
Var hos min BM igår men glömde ta upp de, och hon frågar aldrig efter min vikt. Magen växter däremot som den ska och alla andra värden är också bra så jag behöver kanske inte oroa mig ändå, eller vad tror ni?
En dum fråga kanske, men hur känner man skillnad på sammandragningar och förvärkar?! Eller är det någon skillnad?! När början man få förvärkar?
Tack för era svar!
Mammsen - Jag hade ont i magen vid ett par tillfällen i helgen, som mensverk. Inget extremt, men inte behagligt! :)
Är i vecka 34+6, så jag gissar att det kanske är förvärkar då!?
Vad har ni för mått på eran skötbädd?
Jag skulle vilja ha den här, men blev lite förvånad över att måttet var något mindre än andra jag tittat på.
Den är bara 61x47, räcker de? Ja menar, bebisen är ju över 50 cm redan när den föds, nog för att man inte sträcker ut den när man byter blöja, men de känns ändå som om bebisen kommer "växa ur" den så fort. Men man kanske inte behöver mer helt enkelt?!
Eller kommer jag bli tvungen att köpa en något större modell om några månader tror ni?
Hej tjejer!
Har inte skrivit på länge men har följt tråden nästan varje dag, så roligt att läsa om alls erfarenheter och om alla bebisar som äntligen är här efter 9 månaders väntan!
Här blev de en till julibebis! :)
Sent i fredagskväll gick vattnet och kl. 14.56 i måndags föddes våran lilla kille, 1 dag innan BF!
Efter 60 timmars med värkar blev det kjesarsnitt eftersom han låg 90 grader fel med huvudet och därför inte ville komma ut riktigt!
Grattis till alla er andra som fått era bebbar och hoppas ni som väntar snart får träffa era!