• Sandrina

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-01-11 12:03:04 följande:
    Jag fick jobbet med det nya projektet, men nu ska jag ut och träffa kunden och måste hitta några bra business kläder snabbt! Fram med symaskinen alltså. Huh... jag har en alldeles ny kavaj jag köpte innan jag blev gravid, men den är väldigt trång i ärmarna och bysten, vet inte om det bara ser vulgo ut om jag har den.
    :S
    Funkar de inte om du har den uppknäppt med något snyggt under. Eller måste du ha den stängd?
  • Sandrina
    Saaajmon skrev 2012-01-11 12:41:24 följande:
    Jag håller på att samla mod för att ringa MVC. Har inte vågat göra det ännu. Men förstår inte varför det ska vara svårt. Det är bara att ringa och boka tid för inskrivning. Det är inget mer med det. Gaaaaaaaaaaah... Varför ska vara så svårt när det är så lätt? 
    Jag tyckte också det var jobbigt! Har tur att jag jobbar alldeles i närheten så jag gick dit helt enkelt istället, lite lättare iaf! :)
    Förstår inte heller varför man ska känna så!
  • Sandrina
    FruFoxy skrev 2012-01-11 13:50:43 följande:
    Jora minsan, det var faktiskt en liten filur i min mage! Alltså, jag tror jag är så glad att jag spricker! Är redan så kär i den! Alltså, jag ska bli mamma igen! *tårarna sprutar av lycka* hur gick det här till?!

Fick massor av bilder och även till mobilen och mailen, mamamia är så bra! 
    Hur mycket kostar bilderna hos Mamamia? Och vad kostar det att få dom till mobilen/mailen?
  • Sandrina
    Ellenbmt skrev 2012-01-12 08:49:11 följande:
    Haha!! Jag har gått upp ca 3 kg kanske mer!! Ni ligger i lä ;)
    Normalt så äter jag nyttigt och ganska lite, men nu äter jag fyra bubbelmackor med ost och en liter oboy om dagen. Och dör emellan får jag i mig korv och pasta :)
    Haha, det låter precis som mig! Varm choklad och ostmackor var min frukost hela julledigheten! :) Äter inte alla sånt annars.
    Är i vecka 11+0 idag och har gått upp 2 kg.

Min mamma berättade att hon gick upp 25 när hon väntade mig, hjälp! Måste nog börja skärpa till mig, gissar att sånt är ärftligt?! :P
  • Sandrina

Äntligen inne i vecka 12, bara några dagar till innan man kan andas ut lite!

Min bebis är hela 4 cm nu!! :) Känns som tiden börjar gå fortare, så skönt! :)

• Sandrina

Jag gjorde någon uträkning om hur mycket jag "bör" gå upp, 6 kg stod de. Har redan nu i vecka 11 går upp 2. Hur ska detta sluta?
    Min mamma gick som sagt upp 25 kg när hon väntade mig, är sånt "ärftligt"?

Förövrigt hatar jag BMI. Det KAN vara så missvisande och inte alls stämma överens med verkligheten.
    Fattar inte att någon BM kan använda sig av de!

• Sandrina
    astro skrev 2012-01-12 12:44:29 följande:
    Vi döper inte heller, fast av motsatta skälet. Vi har en tro och är därför emot barndop.
    Jag har också vart lite "emot" barndop innan, då jag också har en tro och anser att tron och dopet är något man ska välja själv.
    Men nu har jag en kompis som läser till präst som förklarat vad barndopet egentligen innebär, så nu skulle jag nog kunna tänka mig att döpa mitt barn då jag fått en annan syn på det.
    Annars blir det en barnvälsignelse.
  • Sandrina
    mrsnoname skrev 2012-01-12 12:36:20 följande:
    Sandrina: var gjorde du den beräkningen?
    Kommer inte ihåg faktiskt på vilken sida det var! Ska kolla om jag hittar den!
  • Sandrina
    Naimisen skrev 2012-01-12 12:44:26 följande:
    Sandrina- Tror inte någon BM egentligen går efter de.
    Så bra!

Uppfattade det så eftersom Anna Sv skrev:

"Jag ligger faktiskt på -2 kg sen inskrivningen. Känns (tyvärr) bra eftersom min bm sa att de som har BMI över 30 inte bör gå upp mer än jag vet inte om det var 6 eller 9 kg hon sa. Panik! Sist gick jag upp 18 kg!"

Får hoppas det var ett undantag då!
  • Sandrina
    Randiga Rut skrev 2012-01-12 15:11:47 följande:
    Allt var fin-fint på vul!! :) :) Den är precis så stor som den ska vara å rörde på sig heeela tiden!! En busig skrutt helt enkelt. ;)
    Jag är verkligen ur form nu, har inga krafter, så jag berättade hur jag mått och fick medicin också! Kunde inte bli bättre!!

0509112: Grattis till beskedet! :)
    Åh, så skönt att höra! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012