• Sandrina

Augustibebis 2012

FruFoxy skrev 2011-12-15 09:28:58 följande:
    God morgon!
    Är det fler än jag som har en jobbig klåda på magen? På mig är det strax ovanför mitt gamla ärr från kejsarsnittet (-02) och det kliar så jag blir galen! Kliar som ett myggbett ungefär. Gaah! Har inte varit med om det innan, kan det vara nått graviditetsrelaterat tror ni? Har kliat i en vecka snart.

Vad ska ni hitta på idag?
    Själv ska jag, håll i er, baka! Haha, igen Och städa. Försöker mentalt ladda upp för ett barnkalas på lördag med massor av 9-åringar. Hujedamig! 
    Jag förstår inte hur du orkar!!! Eller ni andra mammor som redan har barn.

Själv orkar jag knappt med mig själv, haha! Försöker mest överleva dagen så jag får gå hem och sova någon gång!

Får man någon slags övernaturlig kraft som mamma bär man fått barn? :)

Beundrar er verkligen!!
  • Sandrina

Jag övervägde att vara hemma förra veckan när mitt illamående var som värst! Men jag kände att jag varken hade tid eller råd att vara sjuk.
    Så det var bara att bita ihop och traska iväg till jobbet. Blev dock inte så mycket gjort på förmiddagarna utan satt mest och försökte få tiden att gå tills det blev eftermiddag då illamåendet gick över något.
    Det beror nog lite på vad man har för jobb också. Vissa jobb är ju mer aktiv än andra och kanske därför svårare att hantera när man mår så dåligt.
    Sitter man själv på ett kontor så går det kanske bättre, då man kan gå ifrån när man behöver osv.

• Sandrina

Jag är i vecka 6+7 och har fortfarande ont i magen till och från. Ibland mer ibland mindre.
    Oroar mig dock inte eftersom jag inte har några blödningar utan tänker att det säker ska vara så! :) Tänker att det inte är så konstigt med tanke på all aktivitet som sker i magen för tillfället.

• Sandrina
    Lacey skrev 2011-12-15 13:27:46 följande:
    Nu sitter jag på Södersjukhuset, Med 95% ett tidigt missfall. Lämnat blodprov nu för att kolla värdet och ska kolla om en vecka igen..
    Beklagar verkligen! :(  Ta hand om dig!
  • Sandrina

Vill egentligen inte börja titta efter saker än, men det är ju såå svårt att låta bli!

Har i alla fall hittat min drömvagn nu!! :) Fast vill ha andra hjul! Har alltid tänkt mig en svart men denna färg var verkligen hur fin som helst!
    Har dock inte sett den i verkligheten, så vet inte så mycket om den! Men fin att titta på i vilket fall som helst!
    Det är en Brio Happy, någon som kan rekommendera den? :)

• Sandrina
    MrsTM skrev 2011-12-15 16:01:37 följande:
    Sandrina, nja jag är lite skeptisk till Brio. Satsa på Emmaljunga istället, alla jag pratat med rekommenderar deras vagnar!
    Varför så skepptisk? Vad är det som inte är bra?

Har också hört bra om Emmaljuga, men att den inte är så smidig?! Vill att den ska vara relativt lätt och smidiga att fälla ihop.
    TheMaraja skrev 2011-12-15 16:23:21 följande:
    Har haft två kompisar som haft Brio Happy båda bytte dom. Kronans vagn har jag också hört ska vara bra. Själv har jag en iCandy Peach och är supernöjd!
    Vad var det som gjorde att dom bytte?
  • Sandrina
    TheMaraja skrev 2011-12-15 16:23:21 följande:
    Har haft två kompisar som haft Brio Happy båda bytte dom. Kronans vagn har jag också hört ska vara bra. Själv har jag en iCandy Peach och är supernöjd!
    Tyvär gillar jag inte riktigt den typen av vagn dom du verkar ha. Vill ha fasta hjul, tycker om modellen på brio, men om den inte är bra skulle jag vilja ha en liknande men i annat märke då.
  • Sandrina

Kampis - Grattis till pluset! :)

Hoppas allt går som det ska denna gång!

• Sandrina

Äntligen inne i vecka 8 (7+1), känns som tiden börjar gå lite fortare nu än den gjorde i början! :)

Hoppas ni får en bra dag!

• Sandrina

Mästerkatte - Har inte du barn sen tidigare, eller?!
    För i sånt fall är det väl vanligare när man väntat andra barnet att magen börjar växa snabbare?!

Svar på tråden Augustibebis 2012