• Sandrina

Augustibebis 2012

Mumbi skrev 2011-12-16 15:01:10 följande:
    Hej! Har ni berättat än? I vilken vecka för vem? Hur länge har ni som har barn sedan tidigare vänta innan ni berättar?
    Jag är i vecka 7+1, har berättat för våra närmsta vänner, och så har jag berättat för några på jobbet (mest för det praktiskt ska funka).
    Annars väntar vi till julhelgen och berättar för familjen! :)
  • Sandrina
    Marmite skrev 2011-12-19 13:37:21 följande:

Gudars skymning som folk skriver, jag kommer aldrig hinna läsa ikapp! Hej alla nya! 

Idag är jag i 7+1 och börjar känna av det berömda illamåendet... Har inte kräkts än och hoppas att det förblir så! Känns rätt bra att  ha början av graviditeten såhär över jul för veckorna bara flyger fram ju. Första helgen i Februari går jag in i vecka 12 och det känns som att tiden kommer flyga fram tills dess :)

Hm, men jag är ju i v 7+4 idag och enligt min gravidkalender går jag in i vecka 12 (11+0) den12 januari. Då borde väl du gå in i vecka 12 tidigare än första helgen i februari, eller? :)

Första helgen i februari är jag i vecka 14+3, å du är ju inte långt efter! :)

Hoppas tiden går fort oavsett! :)
  • Sandrina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-19 13:40:03 följande:
    Jag är ganska säker på att det lilla livet har runnit ur mig idag. Jag har blödit sen igår kväll, och för nån timme sen när jag var på toa kom det en klump med slamsor när jag torkade mig. Det såg inte ut som blodklumpar. Har ju ett inplanerat vul på fredag, det får väl visa sig då, men jag känner mig säker. Sa t o m till min man att han nog inte ska vänta sig att det går bra.
    Åh, så ledsamt att höra! 
    Hoppas ändå att det visar sig att det inte är ett MF.
    Skönt att du i alla fall har ett inplanerat VUL på fredag, så du inte behöver gå över julen och fundera på om det det är ett MF eller ej.
    Sköt om dig!
  • Sandrina
    Novalina skrev 2011-12-19 14:50:03 följande:
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.
    Jag förstår inte varför ni diskuterar det här?!

Du verkar ändå ha bestämt dig hur du ska göra, då spelar det väl ingen roll vad andra tycker!?

Du vet själv bäst hur situationen är och om det är lämpligt att berätta eller inte.

En person som inte kan glädjas över någon annans graviditet spelar det nog ingen roll för om det är på julafton eller någon annan dag. Det tar nog lika hårt oavsett.
    Sen kan jag tycka att det är konstigt att man inte blir glad för sitt syskons skull.
    Och om dom nu redan bestämt sig för att adoptera så borde dom väl vara glada över det beslutet?!

Men som sagt, DU vet bäst själv, gå på det!
  • Sandrina
    Poison82 skrev 2011-12-19 16:16:43 följande:
    Du fråga efter folks åsikter och det är min åsikt. Och alla andra har svarat dig samma sak, VÄNTA. Men du gör såklart som du vill
    Typiskt kvinnligt! Vi vill egentligen inte ha andra åsikter och lösningar på problem, vi vill bara att någon annan ska säga det vi själva tänker!
  • Sandrina
    TheMaraja skrev 2011-12-20 08:15:53 följande:
    Är det någon mer som inte har symtom? Jag är i v 5+1 och känner inget längre, innan bim kunde jag misstänka graviditet på grund av molvärk och illamående.

Förra gången var nästan lika, men då gjorde allafall brösten ont och växte, nu händer inget?!
    Mina symptom kom över en natt, då var jag 5+5. Innan hade jag bara lite ont i magen till och från och ömma bröst. Men som sagt, över en natt kom mitt illamående, ingen matlust, känslig för dofter osv.
  • Sandrina

Det kommer nog ska du se, njut så länge du får må bra! :)

• Sandrina

Jag tycker också allt luktat illa! Duschade håret imorse och ändå tycker jag det luktar smutsigt och äckligt nu! så drygt! Hoppas verkligen på att det går över snart!

• Sandrina
    sommar83 skrev 2011-12-21 13:04:16 följande:
    Vad härligt att läsa din historia. Jag känner lite likadant med min kropp. Den måste "väntat på den rätta" )
    Jag har levt i 3 längre förhållanden innan detta (första 4 år, andra ett år och det tredje 5 år) och inget av dom skyddade vi oss mer än när vi lärde känna varann. I mitt första förhållande försökte vi på riktigt efter ca 2 år och inget funkade. (vi hade ju inte använt skydd innan det heller, men då först började vi aktivt) och när vi sen separerade och han träffade sin nya flickvän så blev dom gravida direkt. Då förstod jag ju att det var mig det satt hos, eller iaf så drog jag den slutsatsen. Så i förhållandet där i mellan skyddade vi inte oss eftersom jag ändå inte kunde få barn. Jag ska tillägga att jag vid 3 olika tillfällen provat p-piller men mått så annorlunda psykiskt av dom och dessutom gått upp i vikt, så slutade. Men när jag träffade min tredje partner som dessutom hade barn sen innan ville jag göra en utredning varför det inte hände ngt och då konstaterades det att jag hade cystor i äggstockarna, men inte överdrivet mkt ändå. Man kunde då kontrollera dom genom p-piller, eller hormoner om man ville bli gravid direkt. Jag och mitt ex hade då inga planer på att få barn direkt, så jag sköt upp det ett tag. Sen gick åren och inget hände. Nu har det alltså gått 10 år och jag träffar min nuvarande. vi pratade mkt om framtiden och att vi båda ville ha barn men inte på en gång, men att vi kanske skulle ta och boka tid på mama mia och få mina cystor kollade bara så vi visste hur läget låg. Den tiden bokade jag i juli. Fick tid i december så det var låång väntetid för detta. (vi blev tillsammans i maj)  I september testade vi positivt och var då i 7e veckan. Jag har aldrig blivit så paff. Trodde självklart inte på testen (minns inte hur många jag tog) men tyvärr så slutade det i ett MA 3 veckor senare med skrapning som resultat. Vi blev (nog mest jag) förkrossade men kunde ändå gå vidare från det med vetskapen om att jag faktiskt kunde bli gravid. I mars blev vi gravida igen efter en mens mellan missfallet och det. Att det skulle gå så fort förvånade oss lika mkt. och i december för ett år sen föddes vår dotter. För några månader sen fick vi ett till plus (som slutade i mf) och nu denna grav. Så nu lite mer än 12.5 år senare så är detta min 4 grav inom loppet av 2.5 år. Som sagt. Min kropp väntade nog på den rätta Hjärta
    Tänkt att det är så mycket som måste stämma för att det ska bli helt bra! Kroppen är verkligen fantastiskt!! Hoppas allt går bra för er denna gången!
Svar på tråden Augustibebis 2012