• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Fransyskan (och Issan8): jag blev rekommenderad att testa om jag var immun mot toxiplasmosis, men fick bekosta det själv. Däremot tar de inte ytterligare prover men pratar om att jag ska undvika katter, gräva i jorden och så rått kött då. Men vi har katt så det är svårt att undvika henne, men sambon få tömma lådan vilket jag är tacksam över.

• Sommaren12

Stör mig inte på såna på fb. Har en del vänner som baaara skriver om sina kids så fort de rapat typ, men jag liksom läser inte det så noggrant. Å eg är det väl samma med FL även om man går under ett nick här. Har inte lagt upp bilder från rul på fb och även om vi antagligen lägger upp en bild på bebisen när den kommit så är det inte prio 1 liksom, då vill jag bara njuta av henne själv först. Inget illa ment, jag fattar vad ni e ute efter, men är det inte lite lustigt att va med i denna tråden om man inte pallar allas uppdateringar om gravid- och barnläget? ;)

• LiJon

Sommaren12; Det är det jag menar, att jag känner mig lite delad där när det känns mer OK att lägga upp en bild här än på facebook. Visst kan folk som känner mig hitta den här också och då är det väl så, men rent krasst så har man (eller iaf jag) avlägsna bekanta på fb som man kanske inte vill dela med sig av till... 

Sen stör jag mig inte på DET sättet när folk skriver om sina barn/graviditeter, det kan jag tycka är rätt intressant! Det jag har svårt att förstå är hur man vill utelämna sig så som vissa gör hela tiden (och då tycker jag att det är skillnad att skriva på fb där man har riktiga bekanta/släktingar/arbetskompisar som med stor sannolikhet läser, än att diskutera sådant här där de flesta antagligen inte vet vem man är.)

Med den här tråden är ju syftet just barnsnack och det är ju bland det roligaste som finns just nu    

• Novixi

Jag har inte lagt upp en enda status, bild eller liknande som har med graviditeten eller bebis att göra. Är i v.21 nu och tycker att de som ska veta just nu har vi sagt det till. Om sen någon skriver till mig och frågar hur det är med magen så svarar jag självklart men annars kommer jag nog inte skriva något om det själv. Kanske om några veckor i så fall

• godisbit

Jag och sambon outade oss på fb tidigare i veckan. Vi har redan berättat för familj/släkt/nära vänner. Nu kändes det kul att göra det officiellt och offentligt och samtidigt få nöjet att berätta själv innan det syns och andra börjar undra. Som det känns nu vill ingen av oss lägga upp några ul- bilder och troligtvis kommer vi inte ändra oss på den punkten Här på fl tycker jag det är en annan sak, lite på samma grund som några av er andra skrev, men syftet med min närvaro på fl är ju precis att prata om graviditet med allt vad det innebär. På kub-ul fick vi så hopplöst dålig bild, men får vi tydligare bild efter RUL kan jag mkt väl tänka mig ladda upp den. Likaså när jag väl får ngn mage "att skryta med"

På fb kan man ju inte sålla de ämnen som inte intresserar och jag tycker det blir tråkigt med statusuppdateringar om folk som BARA skriver om en sak ( och gärna i detalj) vare sig det är graviditet/träning/hobby/jobb/etc.

Skön fredag och trevlig helg! Hoppas vi alla får ta del av det utlovade vårvädret, kanske blir det årets första mjukglass i solen?

• Sommaren12

LiJon: haha jamen jag fattar absolut vad du menar och håller med, tyckte det lät lite komiskt med, vem det nu va, som sa att hon inte orkade med all uppdatering om barn å så är man med här. :D Alltså inte alls nåt illa ment, det lät lite roligt bara.

• fru Elle

Mammsen; var med lite orolig över mina sammandragningar, speciellt de som gör ont. Tyckte med det var skönt att kolla att livmodertappen såg ok ut. Nu känner jag mig inte lika orolig.

• fru Elle

Har inte skrivit om det på Facebook. Är bara mannens faster som gratulerade på fejjan, men var nog ingen som fattade att jag var gravid. De närmsta vet om det redan, kanske ska göra en statusuppdatering angående graviditeten efter förlossningen .

• Ellenbmt

Jag har med den dör huggande värken i höger sida långt ner på magen! Ofta i samband med promenad eller när jag ska knyta höger sko...

• LiJon

Sommaren12; haha ja, jag förstår det också men fick lov att klargöra hur jag tänkte lite

Trevlig helg alla! Här ska vi grilla strax (även fast det börjar bli lite mörkt ute) och jag har köpt en alkoholfri flädercider som jag ska dricka i vinglas Första dagen idag som jag har saknat ett glas vin eller en öl litegrann en fredagkväll, har nästan haft avsmak innan. Är nog solen och våren som gör det!