• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Känns lite tråkigt att få noll pepp eller respons när man skriver och är orolig, trodde det var lite det tråden var till för... Ja ja! Gravidhormoner som talar nu kanske...

Mamma070912; jag skrev typ; "Lever i ett lyckorus, igår fick vi se vår bebis som gjorde kullerbyttor i magen. Augusti <3" och en bild på magen

• fru Elle

Brukar inte skriva så mycket statusuppdateringar på facebook, har inte gått ut med graviditeten på facebook än.

Dottern satt och kollade på bilder i min mobil, när hon såg bilden från UL så hon väldigt kärleksfullt  "åhh min lillebror". Kändes väldigt härligt att höra, nu verkar det vara helt släppt att hon inte ville ha en lillebror.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mammsen
    LiJon skrev 2012-04-01 21:40:20 följande:
    Känns lite tråkigt att få noll pepp eller respons när man skriver och är orolig, trodde det var lite det tråden var till för... Ja ja! Gravidhormoner som talar nu kanske...
    Sötnöt då! Jag skrev bara inget eftersom jag inte hört talas om det och inte har något att säga om det, klart man vill skriva och peppa och hoppas att allt är ok, förhoppningsvis är det kanske en envis uvi om du har tur som inte syntes nu,, men som syns när de odlat ett par dagar.

Du får berätta mer när du vet mera! Och det var absolut inte min mening att inte peppa! Tänkte mest att jag överlåter peppandet till någon som har varit med om något liknande eller som vet något om det,, För när man sitter där och oroar sig över sin lilla skatt i magen så hjälper inte ett "Lycka till eller hoppas allt är ok" så mycket för mig iallafall,, jag ville inte komma med onödiga kommentarer som jag hoppas alla förstår är självklara tankar..

(Jag tror jag tänker lite som en man,, korkat,, sorry! Men man blir lite ledsen när man ser någon skriva något sådant som du skrev och man vågar knappt tänka på det själv!) När får du veta mer om vad det faktiskt är??
  • mammsen
    fru Elle skrev 2012-04-01 21:40:46 följande:
    Brukar inte skriva så mycket statusuppdateringar på facebook, har inte gått ut med graviditeten på facebook än.

Dottern satt och kollade på bilder i min mobil, när hon såg bilden från UL så hon väldigt kärleksfullt  "åhh min lillebror". Kändes väldigt härligt att höra, nu verkar det vara helt släppt att hon inte ville ha en lillebror.
    Haha, Har du med en tös som ska få lillebror!? När vår dotter fick veta att bebben i magen var en lillebror skrek hon bara "Neeeeej, inte en lillebror" och sedan har hon titt som tätt berättat för folk att hon ska få en lillasyster haha
  • Ellenbmt

Lijon- missade att du skrivit, kan nog hänt fler av oss, alla skriver så mycket och om så mkt olika!
    Jag tycker inte du ska googla så mkt för man blir bara superorolig!! Det finns säkert någon Bra anledning till din smärta! Hoppas du får bra svar av din bm och det nya urinprovet. Uppdatera gärna när du vet vad som är orsaken.
    Styrkekram! Och tjejen mår nog fint ska du se!

• fru Elle
    mammsen skrev 2012-04-01 21:53:45 följande:
    Haha, Har du med en tös som ska få lillebror!? När vår dotter fick veta att bebben i magen var en lillebror skrek hon bara "Neeeeej, inte en lillebror" och sedan har hon titt som tätt berättat för folk att hon ska få en lillasyster haha
    Ja och hon har redan en lillebror. Hon har pratat om en lillasyster långt innan vi bestämde oss för ett syskon till. När hon fick veta att det var en lillebror i magen började hon nästan gråta och sa "jag vill inte ha en pojke, jag har redan en lillebror". Var mycket för hennes skull som vi kollade vad det var. Men nu frågar hon mycket om sin lillebror så det verkar vara släppt nu. Lite svårt att göra något åt hur som helst.
  • Ellenbmt

Min dotter vill istället bara ha en lillebror. Albin tycker hon. Hon är tre år i sommar så jag är impad av det ändå tänkvärda namnvalet! "hoppas" det blir en liten pojke!? :)

• fru Elle
    LiJon skrev 2012-04-01 21:40:20 följande:

Mamma070912; jag skrev typ; "Lever i ett lyckorus, igår fick vi se vår bebis som gjorde kullerbyttor i magen. Augusti <3" och en bild på magen
    Har helt missat detta, har dock inte varit inne så mycket det sista. Jobbigt att ha så ont och framför allt när man inte vet vad det är. Har inte varit med om något liknande själv. Hoppas att du snart kan få svar på vad det är och att du blir bättre och slipper ha så ont!
  • LiJon

Tack ni, och jag förstår ju som mammsen skriver att ibland tänker man att man låter någon som vet svara. Kändes bara som att jag redovisade hela mitt mående och sen bara...nada. Snopet liksom, haha. Sömnbrist, ont och oro gjorde det väl inte bättre heller Nej jag vet ju inget mer, ska lämna urinprov imorgon hos BM annars röntgen senare i veckan. Mår bra överlag men det är ett h-e efter jag kissat, varje gång.

Imorgon ska vi åka och köpa vagga! Har funderat lite om vi skulle ha ha det eller inte, men hittade en fin till jättebra pris på blocket så det gör väl inte såå mycket om vi ångrar oss. Sen får vi köpa ett babyskydd, brio primo, billigt av sambons föräldrars grannar... är det någon som har erfarenhet av den? Har för mig jag läst något negativt om den men kommer inte ihåg vad. Ville först inte köpa det begagnat men när det är till bekanta så känns det ju som att man kan lita på att den inte varit med om någon krock, den är i fint skick o bara använd till ett barn.

• Kampis

Vår dotter döpte benisen i magen till Kalle direkt, fråga mig inte vart hon fick det ifrån ! Nu är det ju antagligen en lillasyster och detverkar ha sjunkit in nu. Hon pratar om/med sin lillasyster, klappar på magen och sjunger för henne :).
    Ikväll satt vi och tittade på hennes bebisbilder , supermysigt!!

Vi har börjat prata om att göra ett extra UL, vi tyckte bilden han frös på könet var riktigt dålig båda två vå vi vågar inte riktigt tro på att det garanterat (jaja aldrig är det säkert) är en tjej. Nån som vet vad det kostar att göra ett extra?Som ett vanligt läkarbesök?