• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • HansenPersson
    Mamma070912 skrev 2012-04-01 15:51:03 följande:
    Vad har ni skrivit på era statusuppdateringar på fb om graviditeten? Skulle vilja hitta på något fyndigt, men kommer inte på något...
    Jag knåpade ihop en egen liten rebus. :) När man listat ut den så blev svaret: Väntar på tillökning i Augusti . :)
    Den var väldigt uppskattad iaf, men ganska klurig för de flesta. Ett par timmar efter jag la ut den så avslöjade jag svaret.  
  • fru Elle
    Ellenbmt skrev 2012-04-01 22:19:18 följande:
    Min dotter vill istället bara ha en lillebror. Albin tycker hon. Hon är tre år i sommar så jag är impad av det ändå tänkvärda namnvalet! "hoppas" det blir en liten pojke!? :)
    Tycker det är roligt när de är intresserade av sina syskon. Men just det där med om det blir en kille eller tjej är ju inte så lätt att påverka. Men det verkar som många kommande storasyskon har bestämda åsikter om pojke eller flicka. Finns det någon pojke på förskolan eller någon som hon känner som heter Albin. De flesta namn som vår dotter säger finns det barn som heter på hennes förskola. Men hittils har hon gillat alla de förslag som vi har sagt.

Kampis; gjorde köns-UL med dottern 2008 och då kostade det 500 kr om jag inte minns fel. Med de andra två har vi fått veta redan på RUL. Kan nog vara lite olika beroende på var du bor.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sommaren12

Jag har inte skrivit nån status om min graviditet men det har spridit sig ändå så nu vet nog de flesta ändå. Detta är sjuuukt fånigt och barnsligt men jag hoppas att mina ex hört nyheten haha! Bryr mig egentligen inte ett skvatt om dom men det skulle kännas som en liten victory bara! ;)

LiJon: tråkigt att du inte fick nåt svar. Jag läste när jag läste ikapp men jag har aldrig känt så så jag svarade inte. Men stå ut med oss, vi alla bryr ju oss om varandra!
    En vagga förresten? Hur ser den ut? Jag är väldigt inne på en "moses basket". Tänkte beställa en från England där de har billiga och stort utbud. Har ju en spjälsäng med men skulle vilja vänta lite med den.

• astro
    LiJon skrev 2012-04-01 09:48:28 följande:
    Det blev en lördagskväll på akuten igår med UL, VUL, urinprov, sänka och ultraljud av njurarna. Det visade inte på någon UVI men då hade jag kissat bara någon timme innan så det var väl inte helt tillförlitligt... Gynläkaren trodde på en typ av förträngning av njuren men kunde inte se bra med ultraljudet, men hon kollade bebisen (allt såg bra ut tack o lov!) och livmodertappen och allt sådant såg bra ut. Fick åka hem med Diklofenak och ett plaströr så att jag kan lämna urinprov imorgon till BM. Ska bli kallad till gyn i slutet av veckan, är det inte bättre då blir det röntgen av njurarna. Usch jag vill inte! Det är nästintill värre idag med kramp i ryggen och magen 15-20 minuter efter att jag kissat, kan inte ens röra mig.

Har googlat symtomen och hittat fler på FL som haft liknande, då har det varit alltifrån njurbäckeninflammation, förträngning/vätskeansamling i njuren till GBS. Visst var ni ett par härinne som haft GBS? Hur fick ni reda på det? Får be BM skicka en odling för det imorgon kanske...  Jag är ju jättelättad att allt ser bra ut med bebisen men är rädd att det kommer påverka henne negativt på något sätt om det fortsätter utan behandling.
    När man väl får vården att faktiskt ta prover så brukar det inte vara långt till diagnos och behandling.
    Jag känner inte igen symtomen men visst låter det njurrelaterat om det dyker upp efter att du har kissat. Sa de till dig att dra ner på saltet? Kan nog vara klokt att göra annars tills du vet vad det är frågan om.

Stackare ... hoppas du får hjälp snart.

Kram! 
  • Aprilia1977

Har knappt sovit en blund i natt... bebisen i magen har sparkat och sparkat. Något som han tidigare inte gjort, dvs på nätterna. Det är säkert normalt, men undrar just hur dagen kommer att gå då jag är supertrött just nu!

Trevlig måndag på er alla! 

• Ellenbmt

Fruelle- jag tror inte hon känner någon Albin alls, inte vi heller, superkonstigt. Men hennes namn brukar vara omgjorda varianter utav kompisars namn tex: angelica, hon säger ofta att dockorna heter Angelina. Och så har hon många utländska vänner och de namnen heter ofta hennes dockor men med slarviga uttal, nasiin- hassin, naima- manima osv... Hennes bästis Liv, kallar hon för livan-livan :)

• Kampis
    fru Elle skrev 2012-04-01 22:50:08 följande:
    Kampis; gjorde köns-UL med dottern 2008 och då kostade det 500 kr om jag inte minns fel. Med de andra två har vi fått veta redan på RUL. Kan nog vara lite olika beroende på var du bor.
    Jo vi fick svar på RUL at det antagligen va en flicka, men varker jag eller sambon känner oss säkra då bilden var dålig. Hade vart rätt skönt att kolla en gång till så det är mer säkert.
  • Sommaren12

Ska på ul igen v 28, är det dumt att fråga om de kan kolla könet igen då? Han var 95% säker på flicka sist och han verkar säga 95 % till alla som frågar men jag hakar ändå upp mig lite på de där fem procenten...

• Kampis

Det är nog samma man som vi hade och jag har hört precis som du, att han säger 95% till typ alla.
    I vårt fall sa han att det var svårt att se och i nästa andetag 95%. Därför känns det lite osäkert...

Jag hade lätt frågat nästa gång ni ska dit :)    

• LiJon

Sommaren12 skrev 2012-04-01 23:14:32 följande:
    Jag har inte skrivit nån status om min graviditet men det har spridit sig ändå så nu vet nog de flesta ändå. Detta är sjuuukt fånigt och barnsligt men jag hoppas att mina ex hört nyheten haha! Bryr mig egentligen inte ett skvatt om dom men det skulle kännas som en liten victory bara! ;)

LiJon: tråkigt att du inte fick nåt svar. Jag läste när jag läste ikapp men jag har aldrig känt så så jag svarade inte. Men stå ut med oss, vi alla bryr ju oss om varandra!
    En vagga förresten? Hur ser den ut? Jag är väldigt inne på en "moses basket". Tänkte beställa en från England där de har billiga och stort utbud. Har ju en spjälsäng med men skulle vilja vänta lite med den.

Ja jag vet ju det egentligen!
    Vaggan är en vanlig gammeldags i trä, vitmålad. Jag ville ha en sån låg så man bara kan kika ner i vaggan från sängen och sträcka ner handen och så. Kruxet blir att hitta en madrass som passar, haha. Det får lösa sig. Åh de korgarna är jättefina, har kikat på de som finns på t ex. jollyroom, men där känner jag att det blir för mycket pengar när man ändå inte kan ha den så länge och inte vet vad för slags bebis man får, en som kanske bara vill vara nära hela tiden osv.. men hittar du en billig från England tycker jag absolut du ska slå till, hade jag gjort! Så kan man säkert få igen lite pengar om man säljer på typ blocket sen.
    astro skrev 2012-04-01 23:38:23 följande:
    När man väl får vården att faktiskt ta prover så brukar det inte vara långt till diagnos och behandling.
    Jag känner inte igen symtomen men visst låter det njurrelaterat om det dyker upp efter att du har kissat. Sa de till dig att dra ner på saltet? Kan nog vara klokt att göra annars tills du vet vad det är frågan om.

Stackare ... hoppas du får hjälp snart.

Kram! 
    Nej jag hoppas det! Ja något med njurarna känns det definitivt som det är... tack för tipset om saltet, blev ju "ordinerad" att äta lite mer salt av BM då blodtrycket låg på 95/45 sist Fast jag har inte direkt öst på ändå men jag kan ju tänka på att inte salta i onödan... Kram o tack!