• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Jguz: hmm, bra ferritin vet jag inte.. 100? Hon tyckte iallafall att mitt var lågt..?

• lovisen01

Var hos MVC idag, fick hör bebishjärta :) 135 slag/min.

Hade lågt HB, 106 men sen vet jag inte om jag såg fel på det andra järnvärdet, kan det stämma med 12? Jag skulle i alla fall äta järntabletter nu och gärna 2 om dagen. Förstår att jag varit lite trött på siston. Blodtrycket var bra, men jag kommer inte ihåg vad det var på. Blodsockret var 4,5 så det var bra med och jag har gått upp 3 kg vilket var helt ok det med. Känns bra att vara nybesiktigad ;)

Vi var och beställde vagn i helgen, superskoj! Det blir en urban jungel och vi kommer få låna liggdelen av min syster så det är toppen. Nästa uppdrag är skötväska, någon som har något bra förslag? Ska passa till en svart vagn :)  

• anneh

Lovisen01: vet du vad ni väntar för kön? Tänkte om det där med hjärtljud kan stämma..

• lovisen01

Nej, vi vet inte vad det är för kön på bebisen. Vet inte heller om 135 är högt eller lågt? Eller kanske lagom ;)

• natlup

Jag måste bara fråga. Ni som förr vaginalt har ni tatt bäckenbottenbedövning? Jag kollade nämligen på " En unge i minuten" då begär nästan de flesta den sortens bedövning.. E det något man bör ta?

• Sommaren12

v 22 idag. Tiden börjar gå lite snabbare nu tycker jag. Och det börjar kännas lite drygt, vill ha min bebis NU! =)

Vi bestämde oss nyss för att vi ska köpa Bugaboo Cameleon och i samma andetag undrar min man ifall vi inte ska kolla på Brio Go igen... Suck! Kan aldrig bestämma oss. Är ni inte några som provat Brio Go? Vad tycker ni om den? Får intrycket av att de flesta är nöjda med den. Måste man ta av hjulen när man fäller ihop den?! Nån skrev det nånstans...

A R skrev 2012-04-02 12:15:18 följande:
    Jag har en fråga till er som gör så fina collage och bilder med text i bildtråden.
    Vilket program använder ni för att göra det?
     Jag använder Photoshop. Är du inte van så räds inte, det mesta är enkelt att göra! ;)
  • DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-04-02 12:40:38 följande:
    Vad är det för skillnad på barnbytardagar och loppisar?

Loppis = varje person som vill sälja hyr ett bord där man säljer sina egna saker.

Bytardag = man märker sina saker med storlek, pris och telefonnr eller någon kod och allt säljs sedan tillsammans av frivilliga från tex. en förening eller kyrka. Efteråt hämtar man ut sina pengar (med lite avdrag för avgift till de som ordnat bytardagen...ofta går det till välgörenhet).

Man behöver då inte stå hela dagen och passa ett bord utan samma personer kan få sina grejjer sålda och handla nya samtidigt - därför kallas det bytardag.

Fast ibland kallas barnloppisar för "bytardag" av bara farten...   

• Gadget

Sommaren, jag förstår vad du menar. Kändes som om jag velade fram och tillbaka med vagn också men när vi väl tog ett, om än ganska snabbt, beslut kändes det både rätt och skönt.

Inser också att tiden trots allt går så det börjar väl bli dags att göra en checklista för annat som behöver fixas innan bebis kommer.
    Man ska väl inte räkna med att man mår topp graviditeten ut och orkar/kan göra saker i slutet.

• DetGodaLivet
    A R skrev 2012-04-02 11:49:56 följande:
    Skulle dock vilja gå på "bytardagar", är det någon som kan tipsa om det i Stockholm?

Kolla på facebook om det finns någon grupp som samlar bytardagsdatum, det finns det där jag bor.