• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

Är lite nervös..ska till mvc;s läkare om två timmar angående min foglossning. Är rädd att han/hon inte ska tro på mig..& vilka undersökningar som ska göras..

• eightythree

tips!
    "Gilla"  MAM på deras sida på fb och få en gratis 0-6m napp =P (om ni är intresserade...)

• Xericax

19+3 idag. Är det någon annan som också har börjat må illa tillbaks? Jag har mått ganska bra hela mars, men de senaste dagarna har jag haft mera illamående (men jag har inte spytt). Funderar om det beror på att magen börjar bli så spänd nu, vikten har ökat med nästan 100 g/dag de senaste dagarna. Dessutom har magen börjat bli lite rödflammig speciellt då jag har duschat.

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-04-02 13:12:02 följande:
    Jag måste bara fråga. Ni som förr vaginalt har ni tatt bäckenbottenbedövning? Jag kollade nämligen på " En unge i minuten" då begär nästan de flesta den sortens bedövning.. E det något man bör ta?
    Nepp, inte tagit just den bedövningen, vad jag förstod rekomenderades det inte vid det tiden på Vrinnevi (Norrköping) har dock ingen aning om varför. :)

Någon annan som har en riktig kickerunge? hon sparkar helt galet mycket, just idag uppåt, raaakt på magsäcken. Det gör så ont! Och så blir jag illamående efter ett tag. Buhu.
  • Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-04-02 13:41:14 följande:
    Någon annan som har en riktig kickerunge? hon sparkar helt galet mycket, just idag uppåt, raaakt på magsäcken. Det gör så ont! Och så blir jag illamående efter ett tag. Buhu.
    Har inte fått ont av det men det sparkas rejält här också! Än så länge bara mysigt. :)
  • Sandrina
    lovisen01 skrev 2012-04-02 13:06:30 följande:
    Nej, vi vet inte vad det är för kön på bebisen. Vet inte heller om 135 är högt eller lågt? Eller kanske lagom ;)
    Min BM sa att hjärtljuden brukar ligga mellan 120-160 ungefär! :)
  • NiniMe
    natlup skrev 2012-04-02 13:12:02 följande:
    Jag måste bara fråga. Ni som förr vaginalt har ni tatt bäckenbottenbedövning? Jag kollade nämligen på " En unge i minuten" då begär nästan de flesta den sortens bedövning.. E det något man bör ta?
    Man gör inte det så ofta längre....
    Jag kom på nu att jag fick ju någon sorts bedövning där nere när jag höll på att krysta... Och jag kan säga dig att efter att ha fött en unge till efter det så föder jag hellre utan den bedövningen för fy, vilken smärta det var när dom spruta in den..
    Jag blev så himla ledsen för jag ville inte ha ngt, hon fråga mig om jag ville bli lite bedövad där nere och jag tänkte att det var den kylgrejen dom sprutar på när man ska sys så jag sa ja men det blir väl bra, lindrar kanske lite när huvudet ska ut..
    När jag såg en nål så vråla jag att jag vill ICKE ha det... Och jag börja böla för jag ville inte.. Men hon stack mig ändå..
    Och jag kan säga att jag kände inte ett skit, jag frågade flera gånger om han inte var ute snart och dom blev paffa att jag inte kände hans huvud alls.. Så när jag skulle föda tvåan så gjorde jag klart för dom direkt att ni sprutar inte ett smack där nere på mig.. Kände mig ju så snuvad på utdrivningen..
    Jag fick reda av bm när jag skulle föda tvåan att det var förmodligen för att den bm som la bedövningen har trott att jag skulle spricka jättemycket som hon ville lägga den.... Men fy vad besviken jag var....  Jag blev sydd ett par stygn inget annat, men tydligen trodde hon att jag skulle spricka till rumpan eftersom hon däcka mitt undeliv...
  • Gadget

Vår Plutt var riktigt sparkglad igår. Kunde till och med se sparkar och kickar utanpå magen lite här och var vid samma tillfälle. Tyvärr var både jag och sambon så fascinerade så ingen hämtade kameran. Men jag hoppas jag ska få tillfälle att få till en sån där liten film som du hade Sommaren.
    Känns som om sparkandet har eskalerat under helgen från att tidigare varit några enstaka då och då. Men mitt i allt kommer en lugn period och då blir jag förstås orolig igen. Att man aldrig slutar....

• lillakotten

Någon frågade om ferritinvärdet. Min bm sa att det ska ligga mellan 20-40. Mitt låg på 15 så jag har ätit järntabletter sedan inskrivningen.

• EmelieOfGbg

Lovisen1: 135 är ganska så lågt tror jag. Så om man ska tro på sånt med hjärtljud så blir det en pojk för dig Fast jag personligen tror inte på sånt. Min syster har 2 pojkar och 1 flicka och alla tre har legat på ungefär samma. Själv låg bebisen i min mage på 142!