• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Emelieofgbg: ah, 142.. Min bebis hade 143 idag, och jag spekulerar ang könet då jag inte vet :D

Vet du?

• EmelieOfGbg

Anneh: Nej vi vet inte men har känslan av att det är en liten kille Har du nån känsla vad du tror det kan vara då?

• anneh

Emelie: jadu, det måste nog vara en liten kille här. Nästan allt pekar på det tror jag. Inget illamående alls (som "brukar" vara värre med flickor). Har mått sååå bra.
    Hihi, nyfiken är man, i augusti får vi se!

• anneh

Men kan tillägga att jag har drömt 4ggr om att det är en flicka..

Nån som har koll på det där med hjärtljud?

143, vad tror ni, pojke eller flicka?

• fru Elle
    Fyran2012 skrev 2012-04-02 13:33:58 följande:
    Är lite nervös..ska till mvc;s läkare om två timmar angående min foglossning. Är rädd att han/hon inte ska tro på mig..& vilka undersökningar som ska göras..
    Hoppas det går bra hos läkaren, foglossning är inte roligt. Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% för mina besvär med foglossning men även för prematura smärtsamma sammandragningar. Själv kunde jag knappt gå så läkaren såg det ganska tydligt, men han gjorde även ett test när han undersökte mig, tror det kallades provokationstest. En vännina till mig hade också problem med foglossing och hon blev sjukskriven först på 25 % och sen på 50%. Tror det är ganska ovanligt att man blir sjukskriven på 100 % för foglossning, men det handlar givetvis om vilka besvär man har och vilken arbetsförmåga man bedöms klara av.

För mig handlade det att försöka vila och plocka bort rörelser som jag ite klarade av, blev bara värre och värre. Var inte hjälpt av bälte för foglossingen, men för vissa så hjälper bälte mycket. Tyckte själv att det var skönt att gå på gravidvattengjympa i en bassäng med varmt vatten, rörelserna brukar vara anpassade.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Stövelkatten
    Xericax skrev 2012-04-02 13:38:54 följande:
    19+3 idag. Är det någon annan som också har börjat må illa tillbaks? Jag har mått ganska bra hela mars, men de senaste dagarna har jag haft mera illamående (men jag har inte spytt). Funderar om det beror på att magen börjar bli så spänd nu, vikten har ökat med nästan 100 g/dag de senaste dagarna. Dessutom har magen börjat bli lite rödflammig speciellt då jag har duschat.
    Och ja, jag mår illa igen också. Sådär riktigt illa! Har inte heller kräkits, men varit väldigt nära ett par ggr. Trodde det skulle vara över nu! är 22+5 idag. Huh...

Äter jag inte frukost kommer det som ett brev på posten, men annars kan det komma lite när som helst, men framförallt som sagt när den lilla tösen sparkar mycket.
  • Tesdy
    A R skrev 2012-04-02 12:15:18 följande:
    Jag har en fråga till er som gör så fina collage och bilder med text i bildtråden.
    Vilket program använder ni för att göra det?

Jag gör mina collage i en app som heter Pic Collage. Jag gör dom alltså i telefonen.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Xericax skrev 2012-04-02 13:38:54 följande:
    19+3 idag. Är det någon annan som också har börjat må illa tillbaks? Jag har mått ganska bra hela mars, men de senaste dagarna har jag haft mera illamående (men jag har inte spytt). Funderar om det beror på att magen börjar bli så spänd nu, vikten har ökat med nästan 100 g/dag de senaste dagarna. Dessutom har magen börjat bli lite rödflammig speciellt då jag har duschat.
    Jag har mått dåligt hela dagen idag, men vet inte om det är någon magsjuka eller dylikt på g eller om bebisen trycker på ngt speciellt.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Challelotten

När jag väntade dottern mådde jag hur bra som helst mådde inte alls och hon låg runt 140 i hjärtljud. Denna gång har jag mått så illa och har fått ta lergigan comp. Vi har inte vart hos bm än så hjärtljud vet jag inte och vi kollade inte könet. Ska bli intressant och se vem som kommer ut :0) så jag vet inte om kan säga ett visst symtom för just det könet :0)