• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Strongenough: Jag har tänkt massor på dig! Skönt att höra att det går åt rätt håll, hoppas det håller i sig så! 

Svipp: Grattis till ditt rul, vet att du var orolig och har tänkt på dig idag. Härligt med en tös! :)

Grattis till er andra och era lyckade rul också såklart!

Ellenbmt: Min känsla var fram till v 15 pojk. Kinesiska kalendern sa pojk. Kompisar sa pojk. Jag mådde inte illa alls; pojk. Och baking soda test sa med pojk. Men det blev en tös! Solig 

Alltså, nån som har erfarenhet av Maxi-Cosis babyskydd? Finns ju TUSEN varianter känns det som. Har ingen aning om vilken man ska ha, men vill kunna fästa den på min iCandy... 

• lillakotten

Sommaren: vi hade maxi- cosi cabriofix till dottern och kommer även att ha den nu. Vi är jätte nöjda med den! Den är rymlig så den kan användas länge.

• Sommaren12

Tack för tipset lillakotten, ska titta på den! :)

Vågar man chansa på att köpa begagnad bilbarnstol på typ Blocket? De är ju dyra i inköp och man har väl inte den första så länge? Samtidigt vill jag inte råka köpa en som är sönder av någon anledning, det är ju en säkerhetsgrej liksom, en viktig sådan. 

• Albasmamma

Strongenough: Såå skönt att höra, har tänkt på dig och bebisarna. Jag tror att dina flickor är tillräckligt "strong enough" att klara detta. Stor kram!

Jag har ikväll varit på teater med barnen, det var skoj men inte skönt att sitta på låga bänkar. Nu har jag väldigt ont i ryggen, får bli soffläge om en stund :) Ett tips (helt O.T jag vet) men ikväll på SVT1 kl.21 är det Svenska dialektmysterier från mitt lilla samhälle. Trevlig kväll alla fina mammor och magar!  

• Ellenbmt

Sommaren :) så det kan bli! Jag är ju nyfiken så jag kan avlida!!

• Novixi

Sommaren: jag hade inte vågat köpa på blocket. Många lägger tyvärr upp även om det krockat men det inte syns på skyddet.
    Vi köpte acta graco's babyskydd med bas till sonen och hade det ca 1 år tror jag. Tyckte det var helt värt pengarna!

• Sommaren12
    Novixi skrev 2012-04-04 21:03:02 följande:
    Sommaren: jag hade inte vågat köpa på blocket. Många lägger tyvärr upp även om det krockat men det inte syns på skyddet.
    Vi köpte acta graco's babyskydd med bas till sonen och hade det ca 1 år tror jag. Tyckte det var helt värt pengarna!
    Ja jag tänker med så. Hittade dock en barnbutik på Blocket som köper tillbaka babyskydd från gamla kunder och sedan granskar dom och tvättar dom så att de håller säkerhetsmässigt. Det skulle kunna vara intressant.
    TheMaraja skrev 2012-04-04 21:06:24 följande:
    Sommaren12: jag använde maxi cosi citi till min iCandy och var jättenöjd.
    Tack, ska kolla in den! :) Men sen måste man ju ha sån där adapter och den är ju också svindyr och basplatta till bilen... :S Har förstått nu att detta kommer att bli ett betydligt dyrare inköp än jag räknat med. Fast svärfar ville köpa barnvagn till oss, dock hade han tittat på vagnar själv som var betydligt billigare än iCandy som vi ville ha, så vet inte hur det blir med det. Han skulle ju kunna få köpa babyskydd istället. Flört
  • Sommaren12

Förresten, vill bara säga att vi inte behöver försvara oss för att vi "önskar" oss en flicka eller pojke. Jag gjorde det och märker att många andra här också gör det. Tror alla här är medvetna och förstående vad gäller att hjärtat tickar lite extra för ett av könet, det betyder ju inte att man inte blir glad ifall det blir tvärtom.
    Kanske inte borde tala för alla såhär, men känner bara på mig att det är så. Flört Klart vi är glada oavsett om det är prinsar eller prinsessor vi får!