• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Jag måste bara vråla ut min lycka: JAG HAR EN ALLDELES UNDERBART PERFEKT LITEN TÖS I MAGEN!!  Jag är så lycklig så tårarna bara sprutar när jag tänker på det. Vi var alltså på rul idag och bm var så fantastiskt duktig och förklarade allt hon tittade på, höll på i nästan en timme. Förra gången jag var i det rummet var det en mycket mindre sympatisk läkare som bryskt konstaterade att det inte fanns något levande foster längre (MA). Det tillsammans med min oro att inte känna några fosterrörelser gjorde mig kallsvettig innan. Att sen få se att allt är precis som det ska och placeringen på moderkakan är orsaken till det kändes otroligt lättande.

Jag ska dit igen i v 32 och kolla moderkakan eftersom den är fram, långt ner.

Så med andra ord: Ni hade helt rätt allihopa!

• Challelotten

Grattis till alla med lyckade rul idag :0)

Många vill gärna ha en pojke och flicka, jag har en tös så det hade varit kul med en pojke nu. Men samtidigt tråkigt att man inte får använda alla söta plagg igen. Och om jag får en tös till så kanske man kan övertala sambon om en till sen ;0)
    Man ska inte behöva känna sig dum eller nått för att man önskar sig en tös eller pojk. Sen kommer man inte vilja bytta bort den man får ändå. Så i slutändan så är könet inte så viktigt. Iaf inte för mig :D för man kommer ju aldrig kunna på verka den får.

• fransyskan
    Svipp skrev 2012-04-04 14:36:47 följande:
    Jag måste bara vråla ut min lycka: JAG HAR EN ALLDELES UNDERBART PERFEKT LITEN TÖS I MAGEN!!  Jag är så lycklig så tårarna bara sprutar när jag tänker på det. Vi var alltså på rul idag och bm var så fantastiskt duktig och förklarade allt hon tittade på, höll på i nästan en timme. Förra gången jag var i det rummet var det en mycket mindre sympatisk läkare som bryskt konstaterade att det inte fanns något levande foster längre (MA). Det tillsammans med min oro att inte känna några fosterrörelser gjorde mig kallsvettig innan. Att sen få se att allt är precis som det ska och placeringen på moderkakan är orsaken till det kändes otroligt lättande.

Jag ska dit igen i v 32 och kolla moderkakan eftersom den är fram, långt ner.

Så med andra ord: Ni hade helt rätt allihopa!
    Grattis, grattis, grattis -- hoppas att om två veckor känna på precis samma sätt som du nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Aprilia1977
    7eHimlen skrev 2012-04-04 09:57:46 följande:
    Är det nån mer än jag som nojjar över sovställningar? Alltså hur du själv sover?? Har läst nånstans att man ska helst sova på vänster sida för då blir flödet t moderkakan bäst, o att man inte ska ligga på rygg för då kan vena cava (rätta mig om jag har fel) trycka mot kroppspulsådern eller nåt liknande o strypa flödet? Alltså, det låter ju helt knasigt, men nu har jag tänkt på det flera nätter när jag vaknat på rygg! :P
    Det var nån sopm skrev om den långa kudden som man kan ha längst med hela kroppen när man sover? Jag har en sån, men provade den kanske lite tidigt i graviditeten o då var det bara för avrmt o otympligt, men jag tror den är superbra, speciellt nu när jag oxå börjat känna att hela magen liksom "fastnar" på vänster sida när jag legat länge.

Gud jag låter ju som värsta psykfallet, jag som brukar vara så lugn :P   

Jag har ju hört det där... tom en akutläkare i Huddinge varnade mig för att sova på rygg samt höger sida... Men min BM ansåg att läkaren hade "noll koll". Läste vidare om det där med vänster sida, då framgår det att "vill man slippa åderbråck, så skulle man sova på vänster sida". 

Själv sover jag på både vänster och höger. Skulle jag komma det minsta lilla på magen, väcks jag av en spark från bebisen... hahaha... När det gäller rygg för mig, så går det absolut inte längre, jag mår så fruktansvärt illa, får nästan feberfrossa samt vill kräkas. Och tydligen är det just någon nerv/kroppspulsåder som "täpps till". Detta kände jag även av vid RUL, och BM talade då om att vissa gravida lider av att ligga på rygg. Men kroppen vänder sig rätt på nätterna och man ska lyssna på sin kropp. Vill du nu ligga på mage, så gör det, kroppen kommer i sömnen att tala om för dig när det är dags att vända!

Jag tycker inte att du är något psykfall, det är bara normalt att oroa sig. Men att prata med din BM är den bästa medicinen!

Kramar till dig och magen!     
  • Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-04-04 15:05:03 följande:
    Grattis till alla med lyckade rul idag :0)

Många vill gärna ha en pojke och flicka, jag har en tös så det hade varit kul med en pojke nu. Men samtidigt tråkigt att man inte får använda alla söta plagg igen. Och om jag får en tös till så kanske man kan övertala sambon om en till sen ;0)
    Man ska inte behöva känna sig dum eller nått för att man önskar sig en tös eller pojk. Sen kommer man inte vilja bytta bort den man får ändå. Så i slutändan så är könet inte så viktigt. Iaf inte för mig :D för man kommer ju aldrig kunna på verka den får.

Åh  vad roligt! Grattis!
  • Ellenbmt

Åh grattis till fina rul! Så mkt flickor vi har i gruppen!! Då kanske jag får min pojke? ;)

• fransyskan
    Aprilia1977 skrev 2012-04-04 15:27:57 följande:
    Men att prata med din BM är den bästa medicinen!
    Fast det "hemska" (i mitt tycke) är att svaren man får varierar så otroligt mycket från läkare till läkare, stad till stad, land till land... Jag tycker även sådant som man tycker borde vara skrivet i sten -- från vilken vecka kan BM höra hjärtat slå, vad får man äta och vad ska man undvika, när bör man akut söka hjälp -- är olika i Frankrike mot Sverige, och sedan återigen mot England.

Jag antar att inget land har rätt i alla sina råd... men vet inte alls hur man ska bedömma vilka råd som är "bäst".

Jaja, det där blev ett sorgligt sidospår som ni absolut får ignorerar  helt! :)
  • Ellenbmt

Ni som vet kön från rul, och ni som har tidigare barn, stämmer kinesiska kalendern på era barn? Finns en länk i bakingsoda tråden. Kan inte länka via mobilen!

• Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-04-04 15:54:44 följande:
    Ni som vet kön från rul, och ni som har tidigare barn, stämmer kinesiska kalendern på era barn? Finns en länk i bakingsoda tråden. Kan inte länka via mobilen!
    Varken kalender eller baking soda stämde, de sa flicka och jag väntar pojke