• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja

Sommaren12: vi struntade faktiskt i basplattan till skyddet, körde bara säkerhetsbälte. Vi sålde ju vår iCandy men tror jag har adaptrarna kvar, minns inte riktigt men ska se efter om du är intresserad.

• Juliette

Strongenough: Så skönt att höra att det går åt rätt håll. Tack för att du delar med dig, har undrat så över hur det går för dig.

• Saftmedbulle
    Juliette skrev 2012-04-04 21:34:53 följande:
    Strongenough: Så skönt att höra att det går åt rätt håll. Tack för att du delar med dig, har undrat så över hur det går för dig.
    Samma här!
  • Kampis

huuuu jag är skapligt irriterad på min sambo just nu...

I förrgår skulle vi åka till stan och han skulle göra ett ärende först som skulle ta en timme. Under tiden gjorde jag i ordning mig och dottern och väntade. Efter en och en halv timme ringde jag och frågade vart han var, jo då hade han fastnat hos sin pappa och pratade. Fick höra att jag pressade honomn när jag sa att vi väntade ju.. det skulle ta en timme till.

Efter ytterligare två timmar kom han hem, Alltså ärendet som skulle ta en timme tog tre... SUCK. Och det var jag som överreagerade och var löjlig som blev arg.

Nu ikväll skulle han åka och hämta virke, 2 m mil bort. Det skulle också ta runt en timme. Han åkte vid 19.3+- Nu vid 22 ringde jag och var orolig - då hade han inte börjat lassa där än. 

Åh vad han är billig just nu.  

• Karo77

Vad harligt!!! Grattais till tosen!!!

Fyran2012 skrev 2012-04-04 11:27:49 följande:
    Såå lycklig just nu Hemkommen från Rul & har fått se världens finaste & perfekta lilla bebis! Visade sig vara en underbar liten flicka

• Sommaren12
    TheMaraja skrev 2012-04-04 21:24:06 följande:
    Sommaren12: vi struntade faktiskt i basplattan till skyddet, körde bara säkerhetsbälte. Vi sålde ju vår iCandy men tror jag har adaptrarna kvar, minns inte riktigt men ska se efter om du är intresserad.
    Ja det kanske jag är. :) Kolla om du hittar den så får du säga ett pris. 
  • astro
    Kampis skrev 2012-04-04 22:10:57 följande:

I förrgår skulle vi åka till stan och han skulle göra ett ärende först som skulle ta en timme. Under tiden gjorde jag i ordning mig och dottern och väntade. Efter en och en halv timme ringde jag och frågade vart han var, jo då hade han fastnat hos sin pappa och pratade. Fick höra att jag pressade honomn när jag sa att vi väntade ju.. det skulle ta en timme till.

Efter ytterligare två timmar kom han hem, Alltså ärendet som skulle ta en timme tog tre... SUCK. Och det var jag som överreagerade och var löjlig som blev arg.

Nu ikväll skulle han åka och hämta virke, 2 m mil bort. Det skulle också ta runt en timme. Han åkte vid 19.3+- Nu vid 22 ringde jag och var orolig - då hade han inte börjat lassa där än. 

Förstår att du är irriterad. Brukar han alltid vara tidsoptimist eller är det  något som han utvecklat nu?
  • Sommaren12
    Kampis skrev 2012-04-04 22:10:57 följande:

Hehe, anar jag lite gravidhormoner här? ;) Nämen, visst jag blir irriterad över liknande saker. Fast har fått höra av min mamma att jag har extra kort stubin nu, vilket nog stämmer om jag ska rannsaka mig själv. 
  • Kampis

Mycket gravidhormoner ;) Önsar dock bara han kunde ha ett uns förstålse för det, hade suttit fint just nu ;)

• Kampis
    astro skrev 2012-04-04 23:04:49 följande:
    Förstår att du är irriterad. Brukar han alltid vara tidsoptimist eller är det  något som han utvecklat nu?

Så här illa brukar det inte vara, och särsilt inte två dagar i rad (var visst igår också om jag på). Man blir ju orolig (för både det ena och det andra, särskilt i detta tillståndet) när man inte hör nåt.. Normalt är jag inte alls paranoid men sen jag blev gravid får jag för mig hela tiden att han har nåt fuffens för sig.. tom jag tycker att jag är skitlöjlig men jag kan ju inte hjälpa vad jag känner heller....