• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • kaxig91

Jag ska ha min första lilla bebis i Augusti och det är en flicka som beräknas till den 24:e o nu min fråga vilka kläder ska man satsa på att ha flera uppsättningar utav :/ är det *sommrigt* eller ska man satsa på att ha mera utav det varmare kläderna:/ .. är första barnet så vet inte alls vad som kan va bra att ha första tiden o ejumed jag är ensam med både graviditeten o shoppa in allt vill jag vara ute i *god tid* med att få ihop så mycket som möjligt:P^^

• RockTheRebell

-meep- hade ont i magen sådär molande, sen när jag var på toa kom massa rosa/rött :-/ tur jag har tid idag för kontroll och hjärtljud.. Funderar på om det kan vara för att jag cyklade ett gäng km igår kväll. Läste ju om en som sprungit/löpt. Och sen hade hon fått nåt sånt här. Hoppas på det.. Längtar så efter liten. Men färdigbakad måste h*n bli ju.. 19+1

• Ellenbmt

Kaxig- satsa på tunna bodys med lång ärm och byxor med mudd vid benen. Två riktigt goa filtar, några par strumpor, kanske en sov-overall i 62, en sån där i flees med vikfickor i fötter och ärmar för kyligare sommarkvällar/höstkvällar.
    Mössor med snörpning under hakan. Tunna sådana.

• strongenough

Försäkringskassan är underbar! Igår gav han mig felaktig info och sa att jag själv var skyldig att veta hur deras regelverk ser ut.

Idag ringer han upp och ber om ursäkt hans "regler" som jag fick igår stämde tydligen inte!

• fransyskan
    RockTheRebell skrev 2012-04-05 08:30:08 följande:
    -meep- hade ont i magen sådär molande, sen när jag var på toa kom massa rosa/rött :-/ tur jag har tid idag för kontroll och hjärtljud.. Funderar på om det kan vara för att jag cyklade ett gäng km igår kväll. Läste ju om en som sprungit/löpt. Och sen hade hon fått nåt sånt här. Hoppas på det.. Längtar så efter liten. Men färdigbakad måste h*n bli ju.. 19+1
    Vad skönt att du har tid redan idag! Man blir nog alltid lite skärrad av blod, men med lite tur är det inget allvarligare än att du överansträngt dig lite. Jag hade ett antal blödningar som dom aldrig listade ut vad det berodde på utan jag fick bara rådet att ta det lugnt (fyskiskt och mentalt).
  • Sommaren12

Funderar på babyskydd. Blev erbjuden att låna min kompis, men hennes måste alltid sitta i bilen. Har tittat på en sån som man kan klicka loss enkelt och sätta på vagnen men det är en dyr affär, så frågan är:

Hur mycket nytta har man EGENTLIGEN av ett sådant babyskydd som man enkelt tar med sig och klickar fast på vagnen? Och hur länge använder man babyskyddet eg?

• strongenough
    Sommaren12 skrev 2012-04-05 09:46:06 följande:
    Funderar på babyskydd. Blev erbjuden att låna min kompis, men hennes måste alltid sitta i bilen. Har tittat på en sån som man kan klicka loss enkelt och sätta på vagnen men det är en dyr affär, så frågan är:

Hur mycket nytta har man EGENTLIGEN av ett sådant babyskydd som man enkelt tar med sig och klickar fast på vagnen? Och hur länge använder man babyskyddet eg?
    Man anpassar ju sig efter vad man har Glad
    Jag hade inte någon bas till sonens stol och då visste jag inte ens att det fanns så man kunde klicka i vagnen. (om det fanns?).
    Så lång tid tar det inte att spänna fast den med bälte. Hade den till sonen var 7-8 mån. 
  • Fyran2012
    Sommaren12 skrev 2012-04-05 09:46:06 följande:

Babyskyddet har jag använt ganska mycket. Smidigt att låta bebisen sitta kvar i när man gör kortare stopp med bilen & t ex handlar eller som jag, lämnar större barn på skolan osv.
    Har för mig att man använder det i ca 8-9 månader.

Jag ska hyra mitt på Babyproffsen, där tar de 500:- för 9 månader för ett babyskydd med "klick" & 450 (tror jag) för ett utan.
  • Juliette

Vi funderar också på babyskydd och vad man ska ha. Det ingår till den vagn vi tänkt köpa och då kan man även sätta babyskyddet på vagnen. Men där är ingen platta eller så till bilen så man sätter fast med enbart bältet. Är det tillräckligt säkert?