• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Noli

Jag tycker att babyskydd som man enkelt klickar i och ur bilen varit jättesmidigt, speciellt om man åker bil en del. Har däremot inte haft något man satt fast på vagnen så det kan jag inte uttala mig om, men tyckte inte det var så krångligt att bara lyfta över bebisen till liggdelen i vagnen de gånger det behövdes. 

Det här med hur länge de kan användas är dock väldigt olika, får man ett stort barn som vår pojk kan babyskyddet vara "urväxt" vid 6 månader. Vi fick alltså byta tidigt. Jag skulle därför inte lägga ut mycket pengar på att köpa nytt, och inte heller köpa begagnat om man inte är helt hundra på att det inte krockats med osv. Det var jättesmidigt att hyra så det kommer vi göra igen! Vi hyrde genom NTF, de tar 650kr för babyskydd med bas i 9 månader. 

• Tesdy

Strongenough: Vad glad jag blir för er skull. Håller nu tummarna att lillan växer ikapp sin syster.

Svipp: Grattis till ditt lyckade rul skönt att inte alla BM är lika oförstående som den otrevliga som du träffade förra gången.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Juliette
    Blomsterfröna skrev 2012-04-05 10:38:29 följande:
    Vi kommer hyra babyskydd, tycker det e super smidigt... 350 eller 550 kr för 8 månader...

Det är ju bra pris. Vårt vagnpaket kostar 5000 kr och om man inte vill ha babyskyddet drar de av 500 kr. Men om man inte måste ha bas till så tar vi nog hela paketet, känns det som.
  • Gadget

Ang babyskydd och basenhet: Jag har en kompis som tidigare har jobbat med något med bilsäkerhet på någon bilfirma. Nåväl, hur som helst lite insatt. Han menade i alla fall att det är lika säkert utan bas, MEN man måste se till att man sätter fast den ordentligt med bältet. Inte snurrat osv. De hade gjort ett test och låtit ett gäng mammor sätta fast sina babyskydd med bälte. 75% gjorde det på ett felaktigt sätt så att det hade varit dödsfara för barnet.
    Fördelen med basen är ju att den är svår att inte få rätt med isofix i alla fall, och sedan är det bara att klicka i.
    Men som sagt, gör man det rätt med bälte ska det också vara bra.

• Fyran2012

Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag gillar Liv, Junie & Vida än så länge.

• astro
    Fyran2012 skrev 2012-04-05 11:52:57 följande:
    Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag är nog lite partisk för jag har en dotter som heter Liv ... älskar det namnet.
  • DetGodaLivet

Lillemor. Helt bestämd på det. Harry om det hade varit en pojke.

Fyran2012 skrev 2012-04-05 11:52:57 följande: