• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet

Lillemor. Helt bestämd på det. Harry om det hade varit en pojke.

Fyran2012 skrev 2012-04-05 11:52:57 följande:
    Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag gillar Liv, Junie & Vida än så länge.

• Sommaren12

Tack för alla kommentarer om babyskydd. Visste inte att man kunde hyra! :) ni som hyrt, vad är det för modeller? Kan man hyra maxi-cosi?

Fyran: Juni har stått på min lista, fint med ie på slutet! Fast det namnet tänkte vi om vi lyckades pricka en flicka i juni och så blev det ju inte. Om vår tös kommer redan i juli så ska hon heta just Juli annars står det nig mellan Märtha, Selma, Meredith, Vera eller Thilde just nu. Vi försöker och inte tänka så mycket på det ännu, mysigare att se när lillfian kommer ut vilket namn som kan tyckas passa och så är vi lite rädda för att "tjata" ut namnet innan hon kommit och att folk ska dissa namnet. När barnet är kommet och fått sitt namn vågar inte folk kommentera längre. ;)

• Kampis

Som jag sagt innan så är jag inget fan av brio primo just pga den är så liten. 

• DetGodaLivet

Tycker det känns tryggast att köpa babyskydd av någon man känner. Hyra är också ett bra alternativ men då skulle jag vilja att babyskyddet var nytt när jag hyrde det.

Syrran hyrde babyskydd av en barnvagsnbutik och det var ju använt sen innan. Då är det ingen skillnad mot att köpa begagnat.

Risken med begagnat är att ett krockat skydd kan ha skador som inte går att se med blotta ögat. Barnvagnsbutikerna har inte större möjlighet att kolla det än en påläst privatperson. Där dyrran hyrde skickade de inte iväg skydden för nån slags besikning emellan utan lyfte bara in dem på lagret.  

Å andra sidan finns det inte ett enda fall rapporterat där ett barn skadats pga ett begagnad babyskydd så man ska nog ta det med en nypa salt.

• Tesdy
    anneh skrev 2012-04-05 12:23:16 följande:
    Nån som har erfarenhet av acta graco logico s?
    Den påminner väldigt mycket om den vi köpte i helgen, men jag har inte ens tittat vilken sort det var Skäms...
    Acta är väl kända precis som Britax att dom är bra babyskydd. Men jag kommer som sagt var itne ens ihåg om det var en Acta eller Britax vi köpte... Skall kolla när jag kommer hem!
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tvåönskarblifler

De jag känner hyr antingen via något försäkringsbolag eller via sjukhuset i stan och då har alla stolar testats efter uthyrning. Dessutom ser stolarna helt nya ut så att köpa nytt känns för vår del onödigt, i alla fall första tiden.

• mammsen

Strongenough - Åh, vad glad jag blir av att höra att det är bättre!! Underbart! All lycka och alla tankar till dig nu!!  Jag har tänkt på dig mycket! Vilken vecka är du i nu? Dina flickor är snart så stora att de klarar sig själva! Och då kommer du inte behöva denna oron mer! =) 

• NiniMe

Tjenixen tjejer.. man läser varje dag här men dagarna rusar förbi, plus att man har inte så mycket att skriva hahhaa...

Men ang namn så ska vår lilla tös heta Smilla, Emma, Jolie... Hon får tre namn precis som sina bröder
    Flicknamn var INTEsvårt efter att man har två pojkar, plus jag tycker det är sååå mycket svårare att hitta namn till killar, känns svårt o hitta ett som klickar.. Men OM det skulle varit en Kille i magen så hade han förmodligen fått namnet Wiggo

Jag misstänker att jag fått ngt skit med min ischiasnerv.. plus foglossning hahah, kan livet bli liiiite mer invalid..

Ajja nu kommer snart mina små pojkar hem och vi ska måla litta ägg och lite påskpyssel Hjärta

oops höll på att glömma, idag är det bara 111 dagar kvar till bf