• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Novixi skrev 2012-04-05 16:17:43 följande:
    Hej tjejer. Ligger hemma och har drabbats av någon form av magsjuka :( har inte ens fått behålla vatten sedan kl.03 inatt. Vet ni om det är farligt för bebisen med alla kräkningar och att inte få i sig något? Orolig att liten ska ta skada :(
    Nej det är INGEN fara! Jag hade ett sådant kraftigt graviditetsillamående förra graviditeten i flera månader att jag inte ens kunde få i mig vätska i veckoperioder. När jag blev utorkad fick jag dropp på sjukhuset men det var mest för min skull,, Barnet i magen hade fullt med fostervatten varenda gång och fick i sig allt hon behövde,, Alla "depåer" går lixom till barnet först. Ut kom en frisk och pigg flicka på 3630g i vecka 40 med högsta poäng på apgar skalan och nu är hon en sjövild 4½åring. 

Av alla de läkarna jag träffade både på mina akutbesök och när jag legat inne så har ALLA sagt att det är inte farligt för barnet, och när de visat hur mycket vatten hon låg och guppade i och försäkrade att hon mådde prima trodde jag dem =)

Snopet att jag låg där helt utorkad och halvdöd med en vattenbasäng i magen typ :P haha 

Så oroa dig inte, men du ska inte må dåligt och bli påvärkad för det, känner du dig kass så åk till sjukhuset så du får påfyllot med lite vätska och salter och shit =) Det tar även bort (nästan) alla sorters illamående!!!!

• strongenough
    Novixi skrev 2012-04-05 16:17:43 följande:
    Hej tjejer. Ligger hemma och har drabbats av någon form av magsjuka :( har inte ens fått behålla vatten sedan kl.03 inatt. Vet ni om det är farligt för bebisen med alla kräkningar och att inte få i sig något? Orolig att liten ska ta skada :(
    Det är absolut ingen fara! Har haft 2 rejäla magsjukor under graviditeten och en lite mildare. Samtidigt har jag haft hyperemesis (svårt graviditetsillamående). 
  • oxle bo

hej tjejer, skriver inte så ofta men tittar in ibland,
    var hos BM idag v24 nu..
    de första hon sa var att jag måste börja äta järntablätter,det såg hon på proverna vi tog på inskrivningen, grrr varför har hon inte ringt...
    hjärtat låg på 140 magen mäte hon inte tyckte de var för tidigt :-O  
    jag har mät såhär dax med dom andra barnen :( är ju lite kul ju

någon som är känslig för dofter??
    jag tål inte gubben när han dricker öl, o han dricker bara 2,8
    han drack några för 2-3 dagar sen o han lucktar fortfarande :-O
    gick inte o vara i sovrumet den  natten, nu är det milt, han har duchat o borstat tänderna 100 ggr.

ni som ska ha syskonvagn, vad ska  ni ha??
    jag vet inte..
    anton blir precis 2år
    funderar lite på P&T el babytravlle

• Fyran2012

Roligt att läsa vilka namn ni tänkt påGlad
    Idag poppade Molly upp i mitt huvud oxå..kanske får vara med på listanFlört

• ullis1990

Strongenough: jag har halsbränna... Varje dag.. Tar Novalucol som är receptfritt mot de.. Man kan ta 1-2 tabletter åt gången, jag tycker det hjälper bra men inte alla gånger. :)

• strongenough
    ullis1990 skrev 2012-04-05 21:22:23 följande:
    Strongenough: jag har halsbränna... Varje dag.. Tar Novalucol som är receptfritt mot de.. Man kan ta 1-2 tabletter åt gången, jag tycker det hjälper bra men inte alla gånger. :)
    Jag har något som heter Galieve. Tyckte de hjälpte innan men inte längre! Speciellt inte om nätterna.

Hade utskrivet omeprazol innan. Läkaren säger de är ok men dem på apoteket frågar alltid om man köper dem utan recept. Någon som vet varför man inte ska ta de?  
  • RockTheRebell

Hej hej! Ingen halsbränna här. Nån uppstötning nån gång då och då om jag ätit för mkt. Men det är skylla sig sj varning på det. Här börjar blödningarna bli laxrosa och bm sa att det nog inte var någon fara. Men fortsatte det eller blev fler gånger skulle vi till gyn och se efter så det är bra. Moderkakan satt ju så bra så det ska inte kunna vara den som iriterar. Däremot funderar jag på om det är bebis som iriterar nåt. Idag har jag helt hundra känt flera sparkar. på samma och olika ställen. Underbar känsla =) Hjärtat slog 148 slag / minut så det är inte extremt att kunna ställa sig till pojke eller flicka där heller. Tycker 8 slag är liten marginal att gissa på. Hur hade ni andra som vet vad det är och antal slag? Ha en bra kväll! Nu kom sambon hem. Mat o mys!