• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Kollade nu på mina andra barns journaler...

Min första sons hjärtljud låg på:
    136-155 (en gång var de uppe på 185 och jag fick åka in till förlossningen för koll)

Tvillingarnas hjärtljud (båda pojkar) 
    Tvilling 1: 136-142 slag i minuten
    Tvilling 2: 132-146 slag i minuten

Väntar nu en tjej och hennes hjärtljud var bara 136... hon kanske har ett pojkhjärta Flört
    Eller kanske hon är transexuell.... Kyss en pojke i en flickas kropp... Tungan ute

Haha... nä jag skojjar bara... hur mycket vetenskap ligger bakom det här med hjärtljuden? Finns det någon undersökning?

• A R

Har nu suttit och läst ikapp sedan tisdagen, oj vad det skrivs flitigt här inne!

Strongenough, otroligt skönt att höra om dina flickor, har tänkt så mycket på dig.

Angående att ta reda på kön så önskade jag mig en flicka eftersom vi har två pojkar, Var bestämd med att vi skulle ta reda på det just för att jag var rädd att bli besviken om det visade sig vara en pojke. Pyret låg i skräddarställning och navelsträngen mellan benen och vägrade byta ställning. BM ansträngde sig verkligen och frös till sist en bild. Vad jag kunde se så var det en snopp och jag blev jätteglad, faktiskt förvånad att jag inte blev besviken. BM sa att det här ser nog ut som en snoppoch en pung men det är svårt att säga säkert. Jag har inte tänkt så mycket på det utan bara känt att vi ska få en liten kille i slutet av augusti. Min man säger däremot att vi vet ju inte alls om det är en kille med tanke på ställningen och navelsträngen. Nu tycker han att vi ska göra ett extra ul för att dubbelkolla. Nu spelar det ingen roll för någon av oss om det är en kille eller tjej men vi har sagt till våra barn att de ska få en bror och jag har köpt bebiskläder i blått. Jag tror jag kommer boka ett extra ul för att vara säker. Hjärtljuden låg på 160. HUr skulle ni ha gjort?

När det gäller babyskydd så får vi låna två stycken (har bara en bil), likadana men en har basplatta. En sak mindre att köpa.

Jag har börjat sticka en lite babytröja också, en grå i alpackaull, stickar minsta strl 1-3mån. Hoppas hinna sticka ett par till innan BF. Vill även göra små tossor och någon mössa. En babyfilt i virkade mormorsrutor står också med på listan. Undra om tiden räcker till?

Glad Påsk på er alla fina gravida kvinnor här inne!

• strongenough

Det där med hjärtljud stämde på sonen. Han låg på 128-140 slag hela grav.

Flickorna har jag bara fått höra en gång då låg lilla tjejen på 136 och stora tjejen på 147 slag.

• Sommaren12
    A R skrev 2012-04-06 10:20:51 följande:
    Har nu suttit och läst ikapp sedan tisdagen, oj vad det skrivs flitigt här inne!

Strongenough, otroligt skönt att höra om dina flickor, har tänkt så mycket på dig.

Angående att ta reda på kön så önskade jag mig en flicka eftersom vi har två pojkar, Var bestämd med att vi skulle ta reda på det just för att jag var rädd att bli besviken om det visade sig vara en pojke. Pyret låg i skräddarställning och navelsträngen mellan benen och vägrade byta ställning. BM ansträngde sig verkligen och frös till sist en bild. Vad jag kunde se så var det en snopp och jag blev jätteglad, faktiskt förvånad att jag inte blev besviken. BM sa att det här ser nog ut som en snoppoch en pung men det är svårt att säga säkert. Jag har inte tänkt så mycket på det utan bara känt att vi ska få en liten kille i slutet av augusti. Min man säger däremot att vi vet ju inte alls om det är en kille med tanke på ställningen och navelsträngen. Nu tycker han att vi ska göra ett extra ul för att dubbelkolla. Nu spelar det ingen roll för någon av oss om det är en kille eller tjej men vi har sagt till våra barn att de ska få en bror och jag har köpt bebiskläder i blått. Jag tror jag kommer boka ett extra ul för att vara säker. Hjärtljuden låg på 160. HUr skulle ni ha gjort?

När det gäller babyskydd så får vi låna två stycken (har bara en bil), likadana men en har basplatta. En sak mindre att köpa.

Jag har börjat sticka en lite babytröja också, en grå i alpackaull, stickar minsta strl 1-3mån. Hoppas hinna sticka ett par till innan BF. Vill även göra små tossor och någon mössa. En babyfilt i virkade mormorsrutor står också med på listan. Undra om tiden räcker till?

Glad Påsk på er alla fina gravida kvinnor här inne!
    Finns väl inget rätt eller fel när det gäller att kolla. Men tänker att det ju nästan borde vara MER förvirrande att ANTAGLIGEN veta att det är en pojke än att inte veta alls för att man inte ville kolla. Så antagligen hade nog jag också velat göra ett ul till, speciellt om jag redan haft flera pojkar. Fast jag hade inte lagt pengar på det, vet inte om ni får gratis?

Jag har börjat sticka en randig babyfilt. Min andra stickning någonsin. När jag var fjorton började jag med en halsduk, kom väl typ 10 cm sen la jag ner... :D Nu kommer jag inte vidare med filten heller för jag fattar inte hur jag ska byta färg, det är rätstickning. Började med mamma bredvid mig men nu är ju inte hon  här... Träffar henne om två veckor så ska ta tag i det igen då... Fast känns som det finns en "risk" att jag skickar med henne stickningen hem... Flört 
  • Naimis

Ang övertäckt vagn beror det ju säkert lite på vad man har för filt.
    Jag funderar på en sommarsuflett till bugaboon, som solskydd. Sen finns de ju parasoll till typ alla vagnar

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-04-06 11:00:29 följande:
    Ang övertäckt vagn beror det ju säkert lite på vad man har för filt.
    Jag funderar på en sommarsuflett till bugaboon, som solskydd. Sen finns de ju parasoll till typ alla vagnar
    Ja absolut och är man ute och det blåser så filten fladdrar så tycker inte jag heller att det gör ngt, det kommer ju in syre då.. Men jag har sett dom som verkligen sätter fast filten överallt så det int ekommer in ngt alls.. Plus inne på köpcenter... Ja det finns saker man kan köpa som är mycket bättre alternativ idag..
  • Novixi

Ang babyskydd hade vi ett acta graco logico s tror jag den hette, och var supernöjda. Hade den till sonen tills han var lite över 1 år och det var supersmidigt med basen, bara att klicka i och sov han så slapp vi byta över till vagn och han kunde sova vidare.

Sonens hjärtljud låg mellan 136-150 under grav, förutom ett tillfälle så de låg på 205 och jag fick åka in akut för att kolla. Så han hade väl pojk-hjärtljud då :)