• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Ska få flicka: 136 slag/min
    I vecka 20+1

Vad säger de att de ska ha för slag, pojke vs. Flicka?

• Angelica1991
    RockTheRebell skrev 2012-04-05 22:34:30 följande:
    Hej hej! Ingen halsbränna här. Nån uppstötning nån gång då och då om jag ätit för mkt. Men det är skylla sig sj varning på det. Här börjar blödningarna bli laxrosa och bm sa att det nog inte var någon fara. Men fortsatte det eller blev fler gånger skulle vi till gyn och se efter så det är bra. Moderkakan satt ju så bra så det ska inte kunna vara den som iriterar. Däremot funderar jag på om det är bebis som iriterar nåt. Idag har jag helt hundra känt flera sparkar. på samma och olika ställen. Underbar känsla =) Hjärtat slog 148 slag / minut så det är inte extremt att kunna ställa sig till pojke eller flicka där heller. Tycker 8 slag är liten marginal att gissa på. Hur hade ni andra som vet vad det är och antal slag? Ha en bra kväll! Nu kom sambon hem. Mat o mys!
    jag väntar en flicka och det slog 146 slag / min :) 
  • LiJon

Härligt att se dig i tråden igen strongenough, och att det går åt rätt håll för dina tjejer!

Ser att ni pratat babyskydd, vi var ju inne på att köpa brio primo av bekanta men tackade nej, läste lite om den och det verkar som att många tycker det är för litet, att barnet växer ur för fort. Så nu blir det nytt eller att hyra, oavsett så vill jag nog ha bas till.

Gud, jag drömmer så knäppa saker om bebisen! Flera gånger har jag drömt att hon kommit, grejen är bara att jag aldrig är med om någon förlossning utan det är min sambo som kommer hem med henne och berättar att allt gått bra, haha. Börjar bli rädd att det är något tecken på att det typ kommer bli akutsnitt, jag blir sövd och sambon får vara själv med henne första tiden... :P jaja, drömmarna hör väl till.

Nu ska jag iväg och jobba ett kortpass innan tredagarsledigt, glad påsk på er!         

• eightythree

Hej! 
    Vilka järntabletter äter ni?
    Har ätet duroferon då och då iom att jag hade det hemma (får då lägga till lite linfrö i kosten). BM rekommenderade att jag skule ta niferex fr. v 20. Nu har jag tagit dem men blir helt förstörd i magen. Fler med liknande erfarenheter? 

Annars har min halsbränna ökat kraftigt under sista veckan nu och jag orkar inte äta lika mycket heller. Sendrag om nätterna men rekomenderades att äta ngt salt innan sänggående mot detta - vet ej om det fungerar...

Själv har jag varit inne på en Brio Primo babyskydd i och med att jag anser att acta graco logico S är alldelles för tungt att bära med en bebis i för mig. Primo är lite lättare och smidigare. Våra barn har ändå inte kunnat sitta i babyskyddet till 13 kg då det blivit för trångt oavsett vilket märke (acta braco, britax).  Får se om jag hinner ändra mig igen... =)

• DetGodaLivet
    eightythree skrev 2012-04-06 07:39:20 följande:
    Hej! 
    Vilka järntabletter äter ni?
    Har ätet duroferon då och då iom att jag hade det hemma (får då lägga till lite linfrö i kosten). BM rekommenderade att jag skule ta niferex fr. v 20. Nu har jag tagit dem men blir helt förstörd i magen. Fler med liknande erfarenheter? 

Annars har min halsbränna ökat kraftigt under sista veckan nu och jag orkar inte äta lika mycket heller. Sendrag om nätterna men rekomenderades att äta ngt salt innan sänggående mot detta - vet ej om det fungerar...

Själv har jag varit inne på en Brio Primo babyskydd i och med att jag anser att acta graco logico S är alldelles för tungt att bära med en bebis i för mig. Primo är lite lättare och smidigare. Våra barn har ändå inte kunnat sitta i babyskyddet till 13 kg då det blivit för trångt oavsett vilket märke (acta braco, britax).  Får se om jag hinner ändra mig igen... =)
    Japp niferex funkar inte för mig heller. Äter istället Hemofer som fungerar jättebra, men man måste ta väldigt många av dem för att det ska matcha niferex.
  • NiniMe

Vi hade Brio med första sonen och han växte ur den när han var 5-6 månader... Min kompis hade acta graco och han hade den tills han var 1,5 år... Så jag rekommenderar inte brio faktiskt, känns som utkastade pengar....

• Naimis

Båda mina killar har legat på ca 147 slag/min.

Eightythree- Jag har ätit Niferex sen v 13 och magen har verkligen varit upp och ner. Men nu känns de som jag fått lite stabilitet.
    Med mkt vatten, nyponsoppa, gröt med linfrön och torkad frukt.
    Tror magen har vant sig lite för de var verkligen katastrof de första veckorna.

Oxle bo- Mätte inte magen sist hos barnmorskan heller, fast då var jag i v 21.
    Nästa vecka ska jag dit och då ska vi mäta. I vecka 25.
    Vi kommer köpa en Bugaboo donkey