• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Min bm sa att alla nässpray går bra men Max tio dagar i rad...?

• lovisen01

Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet? 

• NiniMe

Det tog mig 20 min att lämna pojkarna idag hahaha, en runda som annars tar 5... Men Sigge (4-åringen)är så go, när jag sa till han att jag inte hinner med om han springer så stannar han upp och tar min hand och säger att han älskar mig ♥ Och går med mig hela vägen ♥

Yes jag kommer med uppdatering sen

• Albasmamma

Ellenbmt: kanske är så, fick för mig att det var nån sort man inte skulle ta.

lovisen: jag känner samma som dig, har väldigt svårt att motivera mig på jobbet. Har 10 veckor kvar till semestern och längtar så. Rent fysiskt går det bra att jobba, sitter på kontor så har inget tungt arbete utan det är motivationen som är det stora problemet.

• Albasmamma

Ellenbmt: Förresten, hur gick det för dig att jobba i helgen? Ingen mera yrsel hoppas jag! Är du tillbaka och jobbar som kock nu?

• godisbit
    LindaPernilla skrev 2012-04-16 08:04:32 följande:
    Kastar in en fråga här!

Ni kaffedrickare! Dricker ni kaffe nu under graviditeten? Har ni dragit ned på kaffeintaget eller dricker ni som vanligt?
    Har dragit ner och försöker hålla mig under 3 koppar om dagen, tar ibland koffeinfritt om jag är riktigt sugen på kaffesmaken för att dryga ut min kafferanson. Nu när jag är förkyld dricker jag mest grönt te (som har lägre koffeininnehåll än vanligt svart) eller kamomill för nu behöver jag hälla i mig varm vätska för halsens och hostans skull.
  • TheMaraja

Usch, i natt slog halsbrännan till med full kraft! Minns nu hur jobbigt det var. Mår fortfarande illa och ligger i soffan och tycker synd om mig . Måste fixa något för det här idag.

• fransyskan

Mitt trevliga lördagskväll blev allt annat än, kan jag ju meddela

Har inte haft problem med ryggen eller foglossning alls, så tänkte inte alls att ett litet biobesök skulle bli annat än trevligt. Hah! Helvete vad jag led. Jävla stolar. Redan efter de var klara med trailerna så började det göra ont i ryggen och det tog max en kvart innan jag började vrida mig som en mask på en krok. Satt inte stilla i mer än två minuter och hade det bara varit jag och maken, hade vi helt klart gått hem direkt.

Som det var satt vi längst inne på en rad med en hög arbetskamrater mellan oss och utgången... och tydligen är jag, trots alla dessa år utomlands, svensk nog att jag inte vill besvära dem i "onödan". Detta trots att jag mer eller mindre satt och hyperventilerade. Smart kan man ju inte anklaga mig för att vara.

Så, ja, fet-varning för stolarna på bion!

• Gadget

Kaffe försökte jag avgifta mig från innan vi blev gravida, mest för att jag insåg att jag var beroende fast jag hävdat att jag inte var det. Men huvudvärk i en vecka när jag då höll upp säger väl allt... Sedan avgiftningen dricker jag inte varje dag men kan ta en kopp varannan dag kanske eller ibland oftare så det känns ok. Lättare att avstå när jag inte längre jobbar då där var det ett sätt att ta en liten paus.

Hejåhå: jag har för mig också att jag läst något för länge sen om det där med att vara utomlands och gravid och blev förvånad nu när all info jag hittar är "kolla med flygbolaget vad som gäller". Men som du säger vill man ju vara säker på att få vård om något händer men jag hittar ingen info om det och tänkte därför att det ska vara ok. Jag är ju försäkrad i Tyskland men kommer flyga till Sverige i v 30 då vi ska gifta oss. Ska kanske dubbelkolla att Eu-försäkringskortet täcker graviditet, men som sagt även info från min försäkring säger bara att man ska kolla med flygbolagen.

• DetGodaLivet

Jag känner likadant. Mår bra fysiskt men saknar helt jobblust och motivatiob. Räknar bara ner.

lovisen01 skrev 2012-04-16 09:00:58 följande:
    Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet?