• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Jag får också som håll nere i ljumskarna när jag går långt / snabbt. Det är väl de där ligamenten som livmodern drar i och " heeelt normalt" :) Men sen är det nog också smart att se det som ett tecken att man behöver vila!

Finnar har jag däremot helt sluppit! Och jag har ändå ganska dålig hy från början / hade när jag var yngre. Så tack min lyckliga stjärna för det!!

Däremot har jag fått något nästan värre- pigmentsfläckar!!
    Kallas kloasma / melasma när jag googlar på det och f*n att jag inte varit mer försiktig i solen! Bruna fläckar i pannan, och allra värst- på överläppen! Ser ut som mustach!
    Men nu har jag köpt Spf 50 som jag ska ha resten av våren och sommaren!

Annars mår jag bra tycker jag..
    Ha en skön söndags kväll alla! :-*

• mammsen
    Randiga Rut skrev 2012-04-14 11:25:05 följande:
    Jag går in i v. 24 idag och tycker att det börjar bli lite jobbigt... kan inte alls minnas att det jobbiga startade så här tidigt med dottern! :( Hur kommer det egentligen bli sen?! Vågar knappt tänka på det. Vet inte hur mkt. jag gått upp men magen är betydligt större den här ggn.! Jag är extremt trött också, ska försöka få en tid till vc innan nästa bm-besök i maj å kolla upp lite värden. Jag trodde andra graviditeten skulle bli lättare än den första ju! ;) Hur känner/kände ni andra som väntar/har väntat nr. 2?
    Mitt illamående har varit betydligt bättre, men annars har jag bara mått sämre! Med dottern hade jag aldrig ryggproblem eller problem med återkommande sura uppstötningar i mitten/slutet av graviditeten, jag hade en toppen graviditet första gången. Jag är 174cm lång och då hade jag en utgångsvikt på ca 65 kilo gick ner till 57kilo tills illamåendet la sig och sedan vägde jag mig innan förlossningen och vågen stod på 75 kilo vill jag minnas.. 
    Nu har jag skitont i ryggen emot kvällen och problem med foglossning, dessutom har jag fått problem med knän och fotleder som bara sviker! Undra om de ökade problemen beror på att vikten är lite högre nu,, Fortfarande 174cm lång och Startvikten låg denna gången på 75 kilo (10 kilo mer än startvikten förra gången) nu väger jag 82kilo så jag har hitills gått upp 7kilo, det känns helt ok, men hade inte skadat om startvikten var lägre,, jaja skitsamma annars hade jag ju inte kunnat vara med i bantningstråden sedan :P
    Jag har ju även ett par skador i ryggen efter misshandlar men smärtan sitter inte där jag brukar ha ont när jag har ont av det, utan som sagt i ryggslutet och i fogarna i ex trappor och snea vägar och när jag vrider och vänder på mig och dylikt,, Tror helt säkert att de ökade fysiska problemen har med vikten att göra!!!

• mammsen

By the way!
    Min sambo har gått upp 1kilo mer än mig och har för första hången i livet blivit av med sina magrutor som blivit ersatt av en något rund kula <3 Känns så jäääääävla bra!! haha!!

Ni får ursäkta mig, jag orkar fan inte läsa ikapp allt nu! Flyttdag nr3 och allt börjar falla på plats här hemma, och vi har dessutom nyss varit hos svärmor då sambon skulle hjälpa dem att fälla ett gigantiskt stendött, ihåligt jävla träd.. Jag HATAR att han kan sånt och eftersom han inte kan ge sig och var tvungen att få bort en massa grenar och fälla trädet en bit åt gången (eftersom det dessutom stod i en hundgård.... SUCK!!)  började han såklart med att klättra upp så långt han kunde på stegen och sedan hoppade han upp bland grenarna i det svajjande trädet med motorsågen, då han nyss vart med och hjälpt dem bygga hundgården (80kvadratmeter stor) så skulle han ju ha ner trädet utan att skada stängslet..... 

På marken nedanför står en hysterisk gravid kvinna och både skäller, hotar och spottar pga en "mildare" panikatack, och jag lovar er! När han var där uppe så ville jag DÖDA HAN! men när han kom ner i en bit blev jag ganska glad och lättad.. Gaah! Han kan fälla träd han är utbildad och har jobbat med det men det är läängesedan och saken blir ju inte bättre av att han är våghalsig som en jävla.... vet inte vad,,, jag lever med en man som tror han är odödlig.... suck..

Urs ja.. jag var bara tvungen att få klaga av mig lite!! när trädet var nere så var det nästan helt förmultnat innuti, mer än halva stammen var bara jord... jag vet inte om han lyckades av tur eller skicklighet.... Min son är iallafall inte faderlös och jag är dessutom inte blivande ensamstående 2 barns mamma.. tack gode gud!! Kan jag skicka han på något uppfostringläger någonstanns?? någon frivillig?!

Jag fortsätter läsa ikapp någon dag när allt lugnat ned sig lite här med flytt och allt,, puss och kram på er alla goa tjejjer!! 

• astro
    LiJon skrev 2012-04-15 17:54:29 följande:
    Tack för svar! Kudde blir det för våran del, läste en tråd där någon påstod att man absolut inte fick ha det för att det hämmade barnets syreupptag, att den fick andas in sin egen utandningsluft om sidorna på kudden gick upp bredvid ansiktet liksom (?) Men det är väl om man har en megastor fluffkudde kanske och det säger sig väl självt att man inte ska ha...
    Det är också skälet till att man ska se upp med täcken, filtar och täta spjälskydd. "Återanvänd" luft är syrefattig. (Det här är också ett av problemen med samsovning - man får inte ligga så att barnet andas in det man själv andas ut.)

Jag har dåligt syreupptag själv och märker alltid direkt om maken flyttat sig i sängen så att han "snor" min luft genom att andas på mig. Jag får andnöd på nolltid. 
  • Issan8

hej på er, jag är inge vidare aktiv längre för det är så mycket annat man ska hinna med men skulle ni våga eller ens vilja åka till NY när ni är i v27?

Mannen vill att jag ska följa med och jag är väldigt sugen men blir lite skraj över flygresa osv.
    Vi var i Paris över påsk vilket gick bra då min grav är helt problemfri men detta är alltså om 1 månad.
    Nåja, det var kul att kika in i bildtråden, väldigt fina magar alla har nu runda å goa som vi börjar va :) 

• Sommaren12

Issan8: jag ska åka till NY om två veckor och då är jag i v 26/27. Ser det inte som ett problem alls bara att man får ta mer pauser än man brukar samt ha bra skor så man skonar ryggen lite.

Nu är vi färdiga med sovrumsrenovering. Eller vi och vi... Jag har mest badat och käkat glassbåtar medan karlarna slavat! ;) supernöjd blev jag iaf! :)

• Sommaren12

Ja just det Issan, stödstrumpor på flyget med! Och så kan man ju försöka gå upp och röra lite på sig ibland. Vi kunde välja platser så jag sitter längst ut så jag kan upp å gå och kissa så mycket jag vill! ;)

• tjockisbullen

alltså lilltjejen sov alltid på mage o vägra sova annars då va likolo bra.
    tror det krävs mkt för o få platt huvud! 

• NiniMe

Bm idag första gången på 15 veckor som man ska träffa henne så det ska bli kul.. Frågan är om hon blir glad när jag berättar om mina 15 kg viktuppgång hahahaha

• Sommaren12

v 24 idag och den kommer för alltid bli ihågkommen som helvetesveckan. Sista produktionsveckan i skolan och kort och gott sitter min grupp i klistret. Vill bara spola fram tiden nu... :/ Nu ska jag sticka och göra tenta. Har en känsla av att det blir första gången jag kuggar.