• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet

Jag känner likadant. Mår bra fysiskt men saknar helt jobblust och motivatiob. Räknar bara ner.

lovisen01 skrev 2012-04-16 09:00:58 följande:
    Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet? 

• LiJon

Dricker knappt en kopp kaffe om dagen nu, förut runt 4-5. Det är säkert helt lugnt att dricka mer men jag vill inte få i mig så mycket av sånt som har påverkan på kroppen, och hur det då påverkar bebisen. Har också funderat på att köpa koffeinfritt kaffe att dryga ut med

• sowe81
    Albasmamma skrev 2012-04-16 09:20:31 följande:
    Ellenbmt: kanske är så, fick för mig att det var nån sort man inte skulle ta.

lovisen: jag känner samma som dig, har väldigt svårt att motivera mig på jobbet. Har 10 veckor kvar till semestern och längtar så. Rent fysiskt går det bra att jobba, sitter på kontor så har inget tungt arbete utan det är motivationen som är det stora problemet.
    Jag känner precis likadant. Har en liten nedräkningskalender här på jobbet. Nu har jag 12 veckor (4 av dom är kortveckor) kvar att jobba. Vill att det ska bli sommar NUU!! Har noll motivation. Jag var rätt less på mitt jobb redan innan jag blev gravid så nu har det ju inte blivit bättre i och med att jag vet att jag ska gå hem och sen vara hemma i minst 14 månader och sen får vi se om jag söker mig nåt annat eller hur jag gör. Som tur är tycker min sambo om sitt jobb och är egen företagare vilket innebär att jag får ta de flesta föräldradagarna då han kan vara hemma ändå vissa dagar och jobba mer andra speciellt på vintern (han är golftränare).
  • DetGodaLivet

Jag kommer vara föräldraledig tills barnet är moget att börja i förskola dvs 2,5 -3 år ca. Sedan deltid. Har en väldigt givande fritid så uttråkad lär jag inte bli. Har även vinstgivande hobbies som ger en del pengar så det blir ju lite som ett extraknäck.

trossan skrev 2012-04-16 07:40:17 följande:
    Usch, jag har sån ångest inför ett möte med min chef idag när vi ska planera min föräldraledighet.

Dels är jag rädd att någon annan ska komma in och göra mina arbetsuppgifter och göra "fel" och dessutom att de skulle klara sig utan mig! ;)

Sedan läste jag en tråd om mammor som var hemma och var så uttråkade och hade sån ångest, och så vill jag ju inte ha det, då är det ju bättre att börja jobba någon dag i veckan ganska snabbt istället.

Samtidigt är jag rädd för att bli stressad av att jobba ca 2 dagar i veckan och att bara bli splittrad av det.

Vet verkligen inte vad jag vill!!

Hur ska ni göra med föräldraledigheten??

• Fyran2012

Då var det dax för ett läkarbesök idag igen..blev ju sjukskriven 50% för två veckor sen i tre veckor för foglossning & ischias..men känner nu att det inte funkar, så idag får vi se om jag kan bli sjukskriven på heltid.
    Håll gärna era gravida tummarFlört

Angående kaffe, så dricker jag ca 2 muggar om dagen, tycker det är godast på morgonen & sen vill jag inte ha mer. Brukar inte dricka så där jättemycket mer i vanliga fall heller.

• lovisen01

Känns ändå skönt på något sätt att höra att jag inte är ensam med att inte ha någon motivation på jobbet. Har 9 veckor kvar till semester och sen föräldrarledigt, skönt att det är en del röda dagar i maj och juni så tiden kanske går lite snabbare.

Har planerat min föräldrarledighet så jag vet hur många dagar jag ska ta ut nu i början med, men allt beror ju på om vi får dagisplats sen när det är aktuellt och det är ju inte alls säkert att vi får (vi kommer vilja skola in i januari och då finns det aldrig platser på förskolan vi vill ha). Så då får vi se till att ha sparat dagar så det räcker till augusti med, men då försvinner massa dagar som vi eg vill spara till kommande sommarlov mm. Hur långt har ni planerat er föräldrarledighet? 

• Fyran2012
    godisbit skrev 2012-04-16 10:33:49 följande:
    1 timme till RUL!
    Lycka till!

Jag planerar att få graviditetspenning from den 1/7 & har tagit ut all min semester innan det, så jag slutar jobba 24/5Glad Ska bli såå skönt!
  • 7eHimlen
    trossan skrev 2012-04-16 07:40:17 följande:
    Usch, jag har sån ångest inför ett möte med min chef idag när vi ska planera min föräldraledighet.

Dels är jag rädd att någon annan ska komma in och göra mina arbetsuppgifter och göra "fel" och dessutom att de skulle klara sig utan mig! ;)

Sedan läste jag en tråd om mammor som var hemma och var så uttråkade och hade sån ångest, och så vill jag ju inte ha det, då är det ju bättre att börja jobba någon dag i veckan ganska snabbt istället.

Samtidigt är jag rädd för att bli stressad av att jobba ca 2 dagar i veckan och att bara bli splittrad av det.

Vet verkligen inte vad jag vill!!

Hur ska ni göra med föräldraledigheten??
    Jag har ett liknande bekymmer - jobbar på ett pyttelitet familjeögd företag (det är jag o min pappa o min bästa vän och en kille till)- alla har liksom sina "egna" uppgifter. En av mina är att fakturera och sköta betalningar. Min pappa vill inte gärna att någon av de andra tar över eftersom det då skulle gå ut över deras egna uppgifter. Så som det ser ut nu kommer jag att jobba ca 1-2 dagar i veckan från början. Fast jag kommer sköta det hemifrån, de får komma över med grejerna. Jag hoppas däremot att jag får en kolikfri, sovande bebis - annars får jag nog se till att pappa lär upp någon av de andra ändå.
    Det viktigaste kommer vara min o fruns bebis, o jag ska ju amma, så jag kan ju inte bara dra så fort de behölver mig. Är väldigt rädd för att jag ska bli splittrad och känna mig som både en dålig mamma och dålig anställd. Och sen utöver det så ska man hinna med sin partner oxå. Har allt lite ångest över detta. Men förhoppningsvis så löser det sig =)
    LindaPernilla skrev 2012-04-16 08:04:32 följande:
    Kastar in en fråga här!

Ni kaffedrickare! Dricker ni kaffe nu under graviditeten? Har ni dragit ned på kaffeintaget eller dricker ni som vanligt?
    Jag har inte druckit kaffe sen vecka 4 tror jag, det smakar pyton. Innan var det ca 5-7 koppar om dan. Men te dricker jag utan dåligt samvete :)