• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla
    Hej bruttor!
    Hoppas att ni har en trevlig lördagskväll.

Har precis nattat sonen efter en mysig kväll med lördagsgodis, film och deg i soffan bara jag och han. Pappan är ute på rajraj tillsammans med en gemensam kompis som nyligen fått reda på att dom också väntar smått! Så det är superroligt!

Nu sitter jag och pluggar, och skulle ärligt talat (som jag nyss skrev på facebook, haha) kunna varva gråt med spyor! Uuuusch, vad tråkigt det är. Men om lite mera än en månad är jag färdigutbildad! Tack och lov för det!

I förmiddags var det liv i magen ordentligt. Sambon satt och skrattade åt den guppande magen & fällde en liten tår av lycka :'-) Att få se hur det rörde sig och vilka kicksparkar lill*n gjorde :)
  • kaxig91
    HansenPersson skrev 2012-04-14 22:22:43 följande:
    Hehe. Ja vi är väl i denna tråden av samma anledning. ;) Jag har följt denna tråd sen början men inte skrivit så mycket, har kommenterat enstaka inlägg. :) Ja den är mycket fin, verkar vara en vagn som håller länge. Förutom dehär med hjulen, men så är nog de flesta som har plastinsida. Plast sliter ju med åren.   Sålänge det inte stör vagnens funktion gör det inte så mycket anser jag. :) Det är trots allt en beg. vagn man köpt. Man kan inte vänta sig aldeless för mycket. :) 

Okej som mig :):) .. Precis som mig då :):).. aa men även om man köpt begagnat vill man ju ändå de ska hålla lite :):)
  • Bellatrixx

Sommaren12: Aaa, det kanske är vanligt när man är gravid? Det är dock otäckt när det händer, eller känns inte särskilt kul åtminstone. Men bra ändå att kroppen säger "ifrån" på sitt egna lilla vis även om man skulle vilja orka lite mer, speciellt om man är ute och vandrar på Londons gator. Fanns det mycket härligt att titta på?

Juliette: Verkligen, men samtidigt lite skrämmande då man får se hur "verkligt" det faktiskt är. Även fast man vet vad som komma skall så är det ändå lite pirrigt att man kan se så många avslöjanden med hjälp av 3D ultraljudet om hur bebisen faktiskt kommer se ut när den kommer till världen! Ska du göra 3D? Tänkte när det gäller motion, hur fungerar det att cykla? Svårt att hitta en träningsform som inte är för bökig/tråkig/"ond" för en.. Känns som sagt att det krävs väldigt lite för att man ska vara helt slut sen.

• lillakotten

Är det någon mer än jag som råkat ut för finnar? Jag har jätte många :/. Någon som har ett tips på hur man blir av med dem?

• Ellenbmt

Lillakotten- jag fick supermkt finnar i början av grav. Köpte avéne ansiktstvätt och creme på Apoteket. Lite dyrt men på min hy fingerade det Superbra! Annars är väl mindre smult och renligare och mindre pillande som gör det bättre, alltså allt man vill ska man undvika :)

• Challelotten

Jag har inte vågat att ställa mig på vågen efter påsk :0) har också fått sånt söt sug nu innan kunde jag inte ens kolla på choklad nu vill jag ha det hela tiden.

Men när jag väntade dottern bytte jag bort allt mjukt bröd de sista två månaderna och tog knäckebröd istället och jag gick ner istället för upp så det försöker jag göra denna grav med :0) hade ju bara gått upp 2 kg i v.20.

vi har en cresent classic från 2009 och det är plast muttrar på den och de går ju sönder med tiden så jag ska lämna in vagnen till babyproffsen och låta dem bytta ut allt.

Nu har jag börjat bli sådär trött igen. Får börja äta mer järnrik mat :0)

• Kampis

Jag hade nästan bestämt mig för att köpa Stadium väskan som skötväska denna gången, men igår träffde jag en kompis som har en sån och den var mycket mindre än vad jag trodde så nu är jag inte så säker längre

till dottern har jag en babyboom från Ullared som varit sjukt bra, stor och rymmer hur mycket som helst. men denna gången ville jag ha nån lite finare.. 

• LiJon

Jag har också fått lite mer finnar! Som "tur är" de flesta mest på ryggen. Har aldrig haft mycket finnar så jag har inga mirakelkurer, kör lite tandkrämsmetoden när de dyker upp Säkert skit för huden men det funkar ju oftast, haha. 

Kunde inte låta bli igår utan smet in och vägde mig på jobbet, har ju ingen våg hemma. Nu var det ingen digital utan en säkert tjugo år gammal men det såg ut som att jag gått upp 7 kg sedan inskrivningen hos BM för tre månader sedan, så det är säkert kring 10 sammanlagt. Önskar inte gå över typ 16-17 kg och håller man i kosten och rör sig lite booorde det ju gå  
    Det där med att inte äta så mycket pasta och bröd är ju egentligen min livsstil, men sen jag blev gravid har jag blivit helt kolhydtat-törstande... tror kroppen behövde det i början och sen sitter det bara i. Blir mjukt bröd varje dag och mycket mer pasta än kroppen är van vid. Det är väl bara att försöka ställa om sig igen

En sak jag märkt när jag går nu, även korta sträckor, är att jag får sånt håll på båda sidor långt ner vid magen. Det gör rätt ont och jag får halta fram. Någon mer som har lika? Powerwalks är min favoritmotionsform men det blir ju svårt med både foglossning och det här håll-ontet.     

• Sommaren12

Här har ni ett finnmonster till! Finnar i ansiktet, på ryggen och lite mellan brösten. Har alltid haft jättefin hy så tycker det är rätt jobbigt. Jag har inte köpt nåt särskilt mot set, har dragits med det så länge nu att det kan lika gärna va tills efter bebis kommit. Hoppas det försvinner då.

Tittade på stadiumväskan men den föll inte i smaken så får bli nån annan.