• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Usch idag har jag varit iväg hela dagen, inte gjort ngt speciellt men ändå så kan jag knappt gå, det bara högg till frampå bäckenet sen var det kört, varje gång jag ska gå så måste jag stanna upp och liksom smyga fram..
    Har ju foglossning men det har inte känts där innan utan då har det suttit mest i höfterna.. Nästan så jag är lite orolig men jag antar att det är foglossning

• kaxig91
    NiniMe skrev 2012-04-14 19:43:27 följande:
    Usch idag har jag varit iväg hela dagen, inte gjort ngt speciellt men ändå så kan jag knappt gå, det bara högg till frampå bäckenet sen var det kört, varje gång jag ska gå så måste jag stanna upp och liksom smyga fram.. Har ju foglossning men det har inte känts där innan utan då har det suttit mest i höfterna.. Nästan så jag är lite orolig men jag antar att det är foglossning

så du beskriver du känner har jag också kännt avo till ett tag nu så är väl bäcken o fogar osv som rör sig lite skumt då kanske :/
  • Bellatrixx

Håller med er om att det är svårt att stå emot ens sötsug, äter nog något onyttigt om dagen nu för tiden. Men jag äter nog inte mer än innan, inte fler mål mat iaf och inte onyttigare på det sättet, fast jag rör inte på mig lika mycket längre. Tar 20-25 min till jobbet att gå och förut kunde pulsa dit på en 15-20, är helt slut när jag är framme. Börjar dagen med att vara svettig, såå mysig man känner sig bland alla elever

Men får kramp/ont om jag går för fort/för länge där bebisen ligger, vet inte varför men antar att det är ett sätt att säga att man ska lugna ner sig. Har gått upp 4kg och är i vecka 25 men sedan så beror det på hur man räknar, inskrivningsvikten så är det +4kg men jag gick ju ner där emellan så.. Bara man mår bra tänker jag hihi!

Längtar tills på måndag, då är det dags för besök hos barnmorskan. Vad är det man gör då? Bara kollar så att allt är bra eller? Sen är det 3D ultraljud om 2 veckor med, jippie vad roligt!! Vi ska nog trots allt kolla kön då också. Men en sak jag har att klaga på det är att: FY TUSAN vad svårt det ska vara att välja ett namn till den lill*, den ska ju bara heta det hela livet liksom... Hihi  

• Sommaren12

Bellatrixx: jag får med nån typ av kramp om jag går för mycket. Var i London nyligen och gick runt mycket. Vi letade efter ett bra lunchställe som drog ut på tiden och jag fick till slut ont och massa sammansragningar, kunde inte gå rakryggad. Släppte när jag tillslut suttit ner en stund.

• HansenPersson
    kaxig91 skrev 2012-04-14 17:53:11 följande:
    Någon som har BRA erfareheter utav vagnen nowalex fucous ?
    Jag köpte en sån vagn av ett par kompisar, även de hade köpt den beg. Enbart liggdelen. De säger att den har varit suverän, lätt att fälla ihopa och lätt att köra med. Jag har inte använt min eftersom jag ska ha mitt första barn i Augusti :)  Det enda negativa jag hittar med vagnen är att hjulen blir rangliga. Mina hjul är så just nu och måste köpa nya. Finns bara hos en återförsäljare på internet, vad jag hittat iallafall.  

Jag kommer ha Nowalex som extravagn för jag köpte Nyss en nästan ny Brio.
  • natlup

Måste säga att med mer vätska i kroppen så blir det mindre kramper. Så aka försöka å dricka mer vatten nu :)

Idag var vi på barnens hus och såg att de hade " ta tre st dr browns nappflaskor för endast 99 kr." Vi slog till på direkten. Det står att de ska motverka kolik. E det någon som har erfarenhet av de flaskorna?

• Novixi

Natlup: vi hade Dr. Browns flaskor till sonen då han hade en hel del magknip och så. Tyckte de funkade ganska bra. Hjälpte till sonen men hade problem med att de läckte i "gängorna" mellan locket och flaskan. Fick alltid ha en handduk mellan när jag matade honom

• kaxig91
    HansenPersson skrev 2012-04-14 21:32:36 följande:
    Jag köpte en sån vagn av ett par kompisar, även de hade köpt den beg. Enbart liggdelen. De säger att den har varit suverän, lätt att fälla ihopa och lätt att köra med. Jag har inte använt min eftersom jag ska ha mitt första barn i Augusti :)  Det enda negativa jag hittar med vagnen är att hjulen blir rangliga. Mina hjul är så just nu och måste köpa nya. Finns bara hos en återförsäljare på internet, vad jag hittat iallafall.  Jag kommer ha Nowalex som extravagn för jag köpte Nyss en nästan ny Brio.

Okej jag har köpt en begagnad nowalex o tycker det är grymt fin o lätt o köra på de lilla jag kört ( ska med ha i augusti :) ) . Men det jag nu i efterhand märkte är att chassit eller hur det heter är lite lite snett inget man märker om man bara tittar på liggdelen eller så men man ser det om man tittar på handtaget till vagnen tex :/ .. men annars verkar den vara i superfint skick :)
  • HansenPersson
    kaxig91 skrev 2012-04-14 22:00:28 följande:
    Okej jag har köpt en begagnad nowalex o tycker det är grymt fin o lätt o köra på de lilla jag kört ( ska med ha i augusti :) ) . Men det jag nu i efterhand märkte är att chassit eller hur det heter är lite lite snett inget man märker om man bara tittar på liggdelen eller så men man ser det om man tittar på handtaget till vagnen tex :/ .. men annars verkar den vara i superfint skick :)
    Hehe. Ja vi är väl i denna tråden av samma anledning. ;) Jag har följt denna tråd sen början men inte skrivit så mycket, har kommenterat enstaka inlägg. :) 

Ja den är mycket fin, verkar vara en vagn som håller länge. Förutom dehär med hjulen, men så är nog de flesta som har plastinsida. Plast sliter ju med åren.   Sålänge det inte stör vagnens funktion gör det inte så mycket anser jag. :) Det är trots allt en beg. vagn man köpt. Man kan inte vänta sig aldeless för mycket. :) 
  • Juliette

Ja, godis är gott! Både jag och mannen kände nu efter påsk att det får vara nog med sötsaker. Så han har börjat med GI (vi har kört det lite då och då) och jag har bannlyst sötsaker och liksom du Isochbel har jag dragit ner på snabba kolhydrater. Äter typ havregrynsgröt och fullkornsbröd till frukost men lunch och middag är utan bröd, pasta, ris och potatis.

Gått upp ca 9 kg och mycket har satt sig på rumpan och vill inte bli hur stor som helst. Började "dieten" i tisdags så får se hur det går. Är ute och promenerar på morgonen innan jobb så ofta vi kan också.

Bellatrixx: spännande med 3D UL. Verkar häftigt!

Får också kramp när jag går för mycket. Känns typ som håll fast längre ner. Börjar bli drygt att inte kunna röra sig som man brukar ;).