• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Vecka 25 idag! Veckorna springer iväg nu tycker jag.. ska till bm på onsdag första gången sen vecka 6 och nu är det en ny då min förra har slutat. Spännande. Anledningen till att vi valde att försöka pricka in just augusti är för att jag är färdigutbildad i juni och jag ville inte vara alltför tjock då ;) perfekt tajmat nu så jag kan börja ta ut föräldrapenning direkt då skolan slutar.. Så ja, denna skrutt är noga planerad och så hade vi tur som lyckades på första försöket!

• godisbit

Äntligen halvvägs! =) Och imorgon är det äntligen RUL!

Jag har drömt så knäppa ultraljudsdrömmar i natt så det är inte klokt. Antingen handlade det om att bebisen vände sig bort så det inte gick att kolla kön, för att i nästa stund växla till att vi kollade men att det ändå blev fel så alla trodde vi skulle få en viss sort (förstod aldrig om det var tjej eller kille i drömmen) så där står vi med "fel" färg på kassvis med ärvda prylar och presenter som släkt och vänner överöste oss med. =)

Jag som skulle ha jobbat hela den här helgen fick vackert hålla mig hemma med en dunderförkylning, så nu klättrar jag nästan på väggarna av att sitta inne i 2 dagar. Håller jag mig något så när stilla så slipper jag feber, men så fort jag börjar stöka med ngt så kommer temperaturen krypande uppåt med allt vad det innebär av frossa och huvudvärk. =( Dessutom är det strålande vackert ute så det känns ännu tristare att sitta inne efter de sista dagarnas tråkiga väder.  

Funderar ändå på att plocka fram sysakerna för att distrahera mig lite mellan hostningar, nysningar och RUL-förväntan. Är lite sugen på att testa att sy en gripboll eller ngn annan mjuk leksak. Lapptäcke och ev kläder får vänta tills vi vet om det är kille eller tjej tror jag, men ngt borde jag ju kunna hitta på att sy redan nu! Är det någon av er andra som har kul mönster på ngt litet projekt ni kan dela med er av?

• LiJon

Vet inte om det har diskuterats tidigare, men hur tänker ni kring kudde till den nyfödda? Om jag förstår rätt så har man inte använt det förut men nu är råden att ha det ändå för att undvika platt bakhuvud? Har googlat och sökt lite men det står massa olika så man blir helt förvirrad. Inte för att det är någon panik att skaffa kudde än men det vore intressant att läsa hur ni tänker/har gjort med tidigare barn.

• Kampis

Vi kör med kudde. Ha den gärna under lakanet och tänk på att skuldrorna också ska vara på :)

• ullis1990

Vi kommer också att använda kudde, oavsett vad som sägs eller skrivs om det :) mina syskon har haft de till sina barn också och det har funkat bra :)

• Kampis

men de är väl kilkuddar som höjer huvudändan bara? det gjälper ju inte mot platt huvud...

• lillakotten

När jag fick dottern 09 så var rådet att man skulle ha kudde. Så det kör vi nog på denna gång med.

• Lilja85

På barnsjukhuset i Göteborg använders kudde... Själva kommer vi också att använda kudde.

• NiniMe

Man ska använda kudde eftersom barnen ligger på ryggen nuförtiden.. Men om barnet skulle vilja sova på magen så ta bort kudden...
    Och tänk på att den där kudden skyddar inte mot platt huvud utan försök att tänka på att vända lite på huvudet, mina pojkar har legat mest på sidrygg eller hur man ska säga, men gör inte era det så tänk på att ändra huvudet iallafall....
    Blev så lack på min bvc sköterska som påpekade att dom skulle absolut ligga på rygg och det var bara dom första tio dagarna som dom skulle ligga lite lutat på sidan...
    Men saken var den att mina barn ändrade inte läge på huvudet när dom kräkte utan dom klunka i sig kräket flera gånger och fick det i fel hals och någon gång så fick dom inte luft... Men kärringen envisades om att dom skulle ligga på rygg och absolut inget annat... gahh sunt förnuft för fasiken... Var bara tvungen att kräka av mig lite hahaha