• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Naimis skrev 2012-04-16 16:10:38 följande:
    Ninime- Är väl inte sådär jätte sugen på att gå hemma 18 månader heller, så det är super att maken vill ta halva tiden.
    Det är super mysigt att va mamma ledig ett litet tag, men efter ett tag klättrar jag på väggarna och det känns inte direkt som jag åstadkommer något.
    Jag träffade iofs jätte trevliga vänner genom öppna förskolan och BVC som kommer vara föräldralediga nu med.
    Fast vi umgås ju inte bara i sånna sammanhang utan gör saker utan barnen och med hela familjerna med.
    Hehe skönt att där e någon som förstår vad man menar
    Jag menar ju inte att jag inte gillar att vara hemma med barnen men det blir lätt enformigt och tråkigt, jag behöver lite action i vardagen ahhaha
  • godisbit
    Saftmedbulle skrev 2012-04-16 17:23:25 följande:
    Grattis till lyckat RUL!
    Tack!! =)
  • RockTheRebell

Sambons syster valde den för att hon vistas i liknande terräng som jag. Stall, grusvägar även rätt grova. Hon nämnde låsa framhjulet som bra lösning förbigående inte som nåt jobbigt. Det är tre lika stora däck på denna, kanske är på alla uj. Dåligt bevandrad... Får säga det kändes så smidigt, liksom flytande. När det nu är nära släkt som har dem kan vi vänta säkert 10 veckor till för det va ingen stress. Men jag hatar att välja eller vara obeslutsam.. Hehe.

• Ellenbmt

Detgodalivet- behöver man vara kunnig för att renovera vagnar? Ungefär vad gör du med dem? Låter som en bra hobby.

Jag är en sådan som klagar å gnäller på hur tråkigt jag har det.. Vi har massor av små projekt jag kan ta mig an, men jag tycker det är bökigt att ha lilla treåringen runt mig när jag ex målar möbler, väggar eller påtar i rabatter, så istället leker jag halvhjärtat med barbies och gnäller om hur långsamma dagarna är...

• Hejåhå

Ellenbmt: känner igen mig lite av din beskrivning om att det är bökigt att göra saker med barnet omkring sig samtidigt som set är svårt att hitta på roliga lekar.
    Är jag hemma två dagar på raken blir jag rätt uttråkad och orkeslös. Sedan blir jag bara sur att jag inte får sova för att det kanske inte synkar med lillfrökens sovtider.
    1-2 dagar i veckan försöker vi därför träffa andra mammor och tidigare gick vi på sång och rytmik en dag i veckan. Veckorna tuffar på ruggigt snabbt.

• mrsnoname

Hej tjejer!
    Länge sedan jag skrev nåt nu men läser varje dag. Är i vecka 22 nu och mår jättebra.
    Har dock börjat vakna väldigt tidigt på morgonen å e pigg. Vilket resulterar i att jag e supertrött senare på dagen sen.
    Någon mer som fått konstig sömn??

Behöver lite råd av er kloka tjejer!
    Mim man kom hem idag och berättade att de har planeringsdagar på gotska Sandön den 12-14 augusti. Å vår lilla tjej är beräknad 23 augusti. Vet inte om jag vågar låta honom åka... Hur skulle ni gjort??

• Issan8

jag har fått sämre sömn sista veckorna, har jättesvårt å komma till ro på kvällen/natten å somnar inte innan 01 även om jag gått upp tidigt på morgonen. Jag hade nog inte velat att min man åkte så nära in på förlossningen men det hänger också på hur snabbt han hade kunnat komma till staden där vi bor å sjukhuset om bebis nu skulle ha brådis ut

• A R

UL idag gick jättebra, det är en liten kille och vi fick flera bilder med oss, bl.a ett par tydliga bildbevis på att det verkligen är en kille. Fick även med maken till barnvagnsbutiken och det lutar åt en begagnad Bugaboo cameleon. 

Dagen i övrigt av varit hektisk och det känns som om halva veckan redan gått för det har hänt så mycket idag.
    Sonen som är 11 har ont åt hjärtat och vi ska till onkologen i morgon och förhoppningsvis få remiss till kardiologen, känns inget vidare. Han har dessutom en blåsa i munnen sedan några veckor tillbaka och med hans historia så blir jag så rädd att det inte bara är en blåsa. De ska kolla på den med i morgon. Nu blev det  visst lite av annat än bebisprat, hoppas ni står ut.

Jag har dessutom sömnproblem, toktrött på kvällen och kan knappt hålla mig vaken till halv tio vilket resulterar i ett par vakentimmar mitt i natten, suck. Nu har jag bestämt mig för att inte gå till sängs förrän tidigast halv elva. Har lite lättare att hålla mig vaken om jag sätter igång med stickningen. 

Mrsnoname, det är svårt att råda dig men om jag hade någon annan som kunde följa med mig om det satte igång och jag inte hade haft snabba och för tidiga förlossningar innan skulle jag nog låta mannen åka. Men om du känner dig orolig för att han ska åka skulle jag be honom att inte göra det, planeringsdagar kommer det antagligen fler av.  

• Fyran2012
    Kampis skrev 2012-04-16 16:54:24 följande:
    Kunde du hämta den redan? vad jag minns kan man inte hämta den förrän 3 mån innan BF?
    Jodå det står tidigast 3 månader innan bf, men de bryr sig inte alls..Vet en tjej som hämtade 5 månader innan, så jag testade  & det gick vägenFlört