• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

99 dagar kvar!
    Har ännu inte fått något svar av min chef ang semestern/ledighet...

cupcakekiller: håller med NiniMe, du behöver inte vara orolig. När jag väntade första barnet läckte jag också mer på det en bröstet, men fick igång det bra på båda sen.

• Stövelkatten

Tack för alla era fina och peppande svar! {#emotions_dlg.flower}
    Första hela dagen officiellt ledig. Tjohoo!  Har bokat tvättid.
    Idag är det 98 dagar kvar, det känns rätt häftigt. Hur gick det såhär fort!?

Jag har tänkt ta mig till en närliggande tygbutik idag och köpa tyg till en bärsjal. Har även sytt den jag själv tänkt använda. Jag älskar bärsjalar!

• NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-04-24 08:03:53 följande:
    Tack för alla era fina och peppande svar! {#emotions_dlg.flower}
    Första hela dagen officiellt ledig. Tjohoo!  Har bokat tvättid.
    Idag är det 98 dagar kvar, det känns rätt häftigt. Hur gick det såhär fort!?

Jag har tänkt ta mig till en närliggande tygbutik idag och köpa tyg till en bärsjal. Har även sytt den jag själv tänkt använda. Jag älskar bärsjalar!
    Jag vill också ha en bärsjal, vilket sorts tyg är det man använder?
  • DetGodaLivet

Jag tänkte försöka mig på att sy en ringsjal lite senare. Väntar bara på att bli klar med inomhusplanteringen så att arbetsrytan som nu är odlingshörna kan bli syhörna istället.

Trikåsjalar har jag köpt 2 st. en tricot-slen och en minimundus. + en Ergo sele och en babybjörn (den sistnämnda enbart avsedd för korta stunder av framåtsittning vid tex potatisskalande eller andra aktiviteter som babyn bara tycker är skapliga om de ser något).

Skulle vilja ha en bärjacka också men det beror på om jag hittar någon billig beg. Jag ör en snål människa jag. Har hört att polarnfleecen jag har nu (gravidfleee med utfällbara sidor) ska funka bra när man bär i sjal om man vill ha något som räcker över båda.      

• trossan

Angående aktiva i tråden eller ej-
    Jag är kvar och läser om er varje dag! Blev bara för mycket att skriva så mycket jag ville. Men återkommer nog mer aktivt snart. Är hemma 50% nu, så skönt och välbehövligt!
    Låg hemma hela fredagen med mensvärksliknande ont och sammandragningar. Hemsk Huvudvärk efter en halv dag på jobbet igår.. Men, jag testar att jobba på!

115 dagar kvar för mig! Underbart att vi börjat med nedräkning istf uppräkning som det var i början! :) :)

Kram på er alla!

• TheMaraja

Blä jag tror jag har fått bihåleinflammation . Har så sjukt ont i bihålorna. Förra torsdagen fick jag ont i halsen, sen kom dottern hem från dagis med magsjuka i fredags och smittade hela familjen innan vi blev sjuka igen på måndagen med snuva och hosta. Hostan sitter kvar både hos mig och Iris och nu har jag fått galet ont i bihålorna. Verkar när man läser om det som att det är bara att vänta ut det. Någon som har några bra husmors tips!?

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-04-23 21:03:39 följande:
    Nu tror jag att jag kände bebisens hicka för första gången. Hjärta
    Åh det gjorde jag förra veckan, så himla mysigt!!! :D
  • trossan

Anneh- jag jobbar på kontor. Så det är inte det fysiska som gör det, utan bara stress och trötthet. Kroppen klarat bara inte att vara igång heldagar tyvärr.

Och sen det blev känt att jag ska jobba bara 50% känns det lite som att jag bara fick dubbelt så mycket att göra!

Men, som sagt, jag testar ett tag!

Läkaren kände iaf på min tapp förra veckan och den såg bra ut!
    Jag försöker tänka positivt- att jag får öva på djupandning när jag har ont i magen! :)