• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Sommaren 12, har inte märkt att barnet har haft hicka denna graviditeten. Men kommer ihåg det från de andra graviditeterna, härlig känsla !

• Albasmamma

natlup: tror inte du behöver oroa dig men skönt att du ska till BM imorgon. Du får uppdatera oss sen. Kram!

Sommaren: mysigt! 

Stövelkatten: bra att du kollade upp det med fk. Tycker absolut inte att du ska känna någon som helst "skuld" i att vara sjukskriven. Tänk på dig och bebisen. Du är bra oavsett om du jobbar eller inte!

strongenough: har också tänkt på dig och dina små. Skönt att det verkar växa bra och att det har stabiliserat sig. Sluta oroa sig gör man nog aldrig.           

• Hejåhå

Vem var det här som köpte vagnar, renoverade och sålde vidare?

Jag behöver hitta en begagnad vagn till dagis för att en 2-3-åring att sova i. Vad ska jag söka efter på Blocket? Vill max lägga 500-700 kr, och vill kunna ta av och tvätta så mycket tyg som möjligt. Det ska vara fullt liggläge i sittdelen och gärna med fasta hjul där fram. Dvs en äldre, robust modell som inte ska vara smidig att fälla ihop eller liknande, men som ev kan piffas till med nytt tyg.

• Ellenbmt

Hej å hå- jag hade sökt brio Nova! Vi har den som sovvagn på dagis. Kanon med superskönt gung i...

• cupcakekiller

Men det var då själva f..vad mitt ena bröst ska läcka då!
    En dum fråga kanske, men det är bara mitt vänstra som gör det och har gjort det sen det började för ca 2 nätter sen..Betyder det att det högra inte är lika bra på att producera mjölk eller har det inte med saken att göra?

• eleanoresmamma
    Saftmedbulle skrev 2012-04-23 17:08:04 följande:
    Fast jag tror en del läser, utan att skriva...

Här är en som läser tråden varje dag, men skriver typ 1 inlägg i månaden. Tycker ni andra i tråden är underbara, jag får många bra tips av er samt så är det skönt att känna att jag inte är ensam med mina gravidkrämpor.

Ha en bra dag nu allesammans!

Kram  
  • NiniMe
    cupcakekiller skrev 2012-04-24 01:05:26 följande:
    Men det var då själva f..vad mitt ena bröst ska läcka då!
    En dum fråga kanske, men det är bara mitt vänstra som gör det och har gjort det sen det började för ca 2 nätter sen..Betyder det att det högra inte är lika bra på att producera mjölk eller har det inte med saken att göra?
    Var inte orolig för produktionen på det högra Det kommer
  • DetGodaLivet
    Hejåhå skrev 2012-04-23 22:04:37 följande:
    Vem var det här som köpte vagnar, renoverade och sålde vidare?

Jag behöver hitta en begagnad vagn till dagis för att en 2-3-åring att sova i. Vad ska jag söka efter på Blocket? Vill max lägga 500-700 kr, och vill kunna ta av och tvätta så mycket tyg som möjligt. Det ska vara fullt liggläge i sittdelen och gärna med fasta hjul där fram. Dvs en äldre, robust modell som inte ska vara smidig att fälla ihop eller liknande, men som ev kan piffas till med nytt tyg.

Tror också på en Brio Nova...det får du lätt en för femhunringen eller under. Även Emmaljunga classic sittvagn eller en äldre crossway (modellen före city cross)  går att få billigt och har stor sovyta. Även Cerox har stor sittyta.

Kan den vara ´framåtvänd också så finns det en rtt stor emmaljungasulky som gjordes innan de började med Scootern, som har fullt liggläge och stor liggyta, tror den heter EC eller EC sport. 

Går att tvätta allt tyg utom sufletten på alla dessa modeller. Sufletten är lätt att färga om ifall den är svart så vill du göra ett kap kan du titta efter en äldre crossway eller cerox med solblekt suflett på toppen. Dem brukar man kunna få riktitg billigt.