• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma
    TheMaraja skrev 2012-04-25 17:23:19 följande:
    Sommaren12: jag vet faktiskt inte själv. Vet bara att det är två helt olika värden. Tror depåerna är typ hur mycket man har i reserv och järnvärdet är det man har i blodet när provet tas. Men som sagt, är osäker själv. Så uppenbarligen ingen dum fråga

Tror du har helt rätt, att järndepåerna är kroppens reserver. Så som jag har förstått det så är det inte så vanligt att kolla just kroppens depåer utan att man bara tar ett "vanligt" hb och det kanske visar okej trots att depåerna är låga och man i det fallet känner sig väldigt trött. Hmm, hoppas ni förstod mitt svammel :)

Sommaren: Jag börjar känna som dig ang att sitta ner, jag har ett väldigt stillasittande jobb. Vill gärna få tips på hur man kan sitta bekvämt. Jag har inte möjlighet att stå och jobba, men försöker vara upp och röra på mig emellanåt. Förresten, ska du "fira" att skitkursen är slut nu? 

Bellatrixx: skönt att allt var bra med bebisen. Trist dock med det andra. 

Tesdy: stort grattis till husköptet och lycka till med eran försäljning. Förstår att det varit stressigt, men tänk vad skönt när ni är på plats i ert nya! Grattis!   

• Sommaren12
    Albasmamma skrev 2012-04-25 17:53:51 följande:

Förresten, ska du "fira" att skitkursen är slut nu? 

Haha! Nä blir nog inget speciellt firande, är bara så glad att det är överstökat! Vårt partnerföretag som vi gjorde reklamfilm för var jättenöjda med vår insats! De hade inte möjlighet att använda filmen men skulle lägga upp den på sin facebooksida. Alltid nåt. Tycker själv filmen blev ganska dålig, men glad de är nöjda. Nu är jag "ledig" i två veckor! :) Ska läsa in lite inför nästa kurs och sen åker vi till NY! Ska bli skönt med en paus. Sen är det bara fyra veckor kvar när jag kommer tillbaka, sen mammaledigt! WIIIHOOO! =)
  • Sandra1983

Tesdy:
    kör den här terminen yoga på backaplan och Bodypump på Kållered. Vad/var kör du?

• Sandra1983

Ville bara säga att det känns otroligt bra att läsa om era åsikter om hur länge man ska vara föräldraledig. Jag har mest känt att det har varit svårt att säga hur länge vi tänkt att vara hemma, de flesta runt mig är hemma längre än vad vi har tänkt, de plockar ut 3-4dagar i veckan (FP) och kan därför vara hemma längre tid. Vi skulle aldrig klara av att leva på så lite pengar så det blir nog att vår bebbe kommer att börja förskolan senast december 2013, men ev tidigare.

Så tack för att ni gjorde min kväll lite lugnare Glad

• LiJon

Är som några av er andra supertrött nu, blir helt borta ibland på dagarna. Igårkväll på jobbet hade jag bara sjukskrivning i huvudet, hade hemsk foglossning, helt yr i huvudet för blodtrycket som bara blir lägre och "värmevallningar". Tunga lyft och att springa fram och tillbaks i korridorerna på det tar kål på mig nu känner jag. Ändå vill jag verkligen jobba som det är tänkt till mitten av juni, men inte till varje pris liksom.

Sen har vagnen kommit! Fick sms idag. Vill bara ta hem den & känna på den men det är ju rätt onödigt såhär tidigt, så det får vänta till slutet på juli nån gång.

Fick också hem papper från FK idag, där arbetsgivaren ska fylla i inkomst och hur mycket man jobbat. Grejen är ju att jag har två jobb, ett fast och ett extra, extrajobbet har jag haft sedan januari förra året så det ska ju räknas med i SGI. Då måste jag väl ha två papper så att chefen på extrajobbet också kan fylla i hur mycket jag jobbat och tjänat där? Är bara rädd att det inte blir riktigt och att inte allt blir medräknat när jag jobbat så pass mycket.

• ullis1990

LiJon: jag har också 2st jobb. Jag ringde till FK och bad dem att skicka ut dubbla papper :)

• sowe81

detgodalivet - tack för svaret ang dagistider. Då kan jag planera tiden lite bättre för våren 2014, känns väldigt långt fram men måste ändå med i planeringen så man har koll på dagar och inkomst osv... är ju en hel vetenskap det här.

• Ellenbmt

Åh gnäll!!
    Vill bara grina nu! Sambon tog ut lite egentid ikväll och drog på bio, något som vi inte direkt har råd med just nu med en arbetslös å en på 80procent å huslån, två bilar och badrumsrenovering.... Suck, men han är ju värd att få komma ut lite efter allt slit i badrummet, men jag har haft en skit-månad, med värk, sd, lågt blodtryck, hemma med treårig trottstjej 24/7 (hon sover inte ens hela nätter just nu- mitt ansvar då jag inte jobbar...?!) fy fan, får inte ens plats med gnället känner jag!! Det jag vill komma till är att han står lågt i kurs idag, fastän att jag borde unna honom vad som hellst efter allt han gör i vårt badrum... Känner mig bara så jävla ensam. Ensamstående.

• LiJon
    ullis1990 skrev 2012-04-25 20:14:40 följande:
    LiJon: jag har också 2st jobb. Jag ringde till FK och bad dem att skicka ut dubbla papper :)
    Ja man skulle väl informerat om det innan egentligen Men jag har fått för mig att man skulle skriva i årsinkomsten från föregående år. Men visst borde jag bara kunna ta en kopia på papperet jag har?