• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Har ju behövt ge ersättning redan på BB och de har där. Har haft både i Varberg och på Östra i Göteborg. Sen kan set vara skönt att köpa hem ersättning då man har hemma. Är ju betydligt billigare att köpa i stora matvaruaffärer än på apotek dom brukar funnas på sjukhusen.

Var med hos BM idag, allt var bra utom sockret. Var på 8,3 så jag fick en remiss för att göra en glukosbelastning. Har aldrig behövt göra det tidigare graviditeter och brukar ha ett sockervärde på 5 eller under 5. Att göra en glukosbelastning verkar inte vara så roligt. På fastande mage ska de ta ett prov och sen ska man dricka en sockerlösning. Efter det ska man sitta där i 2,5 timmar och sen ta ett nytt prov. Ser inte fram mot detta . Men de andra värdena var ok blodtryck 110/55, hjärtljud på 144 och hjärtljudsapparaten fick några ordentliga sparkar av killen i magen.

• Jloow

Sommaren: häng absolut inte upp dig på amningen! Det finns till och med läkare och forskare som hävdar att det bara är vi här i Sverige som hetsar amning till en rent utsagt osund nivå. Dom hävdar nämligen att amning i vissa fall kan vara till större skada än nytta.. Jag kan ta reda på vad läkarna i forskaren hette om ni vill veta mer. Men som sagt häng inte upp dig på't..

• Sommaren12

Jloow: tack! Skulle va intressant att läsa så det får du gärna ta reda på! ;)

Kanske lika bra att ta med sig ersättning bara. Nu när jag vet att det blir flaska så funderar jag genast på om det finns några bra makapärer att investera i. Det verkar ju lite omständigt att alltid ta med varmt vatten och ersättning å så. Kanske finns smarta flaskor, burkar, uppvärmningsmakapärer, termosar eller annat som kan underlätta. Om ni har tips på smarta såna grejer så skriv!! :)

• Noli

Sommaren12: Med sonen gav vi delvis ersättning från start då han var stor och behövde mer än jag kunde ge. Vi använde oss av färdiga tetror där just i början för att slippa mickla med att blanda osv, när det var så mycket annat nytt. Det tyckte jag var skönt, även fast de ju är lite dyrare. Lätta att ta med och så. Sedan övergick vi till pulver, och då gjorde vi den bästa investeringen någonsin som vi fortsätter använder så här 3 år senare: en vattenkokare som man kan ställa in gradantalet på och alltså välja 40 grader. Supersmidigt sen till välling också!
    Sådana speciella uppvärmingsgrejor till flaskor har jag bara hört dåligt om så det tror jag inte på. 

• Sommaren12

Noli: tack för tipset!! Jag som ändå skulle köpa ny vattenkokare. Ja det kan nog va värt med färdiga tetror i början. :)

• fru Elle

En sån vattenkokare har vi med, perfekt att få vatten med temperatur på 40 grader snabbt. Vi har bara haft pulver och vällingdoserare.

• any19877

Hej tjejer! Jag har bara en fråga angående sgi..
    J
    Innan jag började läsa på högskolan så jobbade jag på två olika jobb som timanställd. På det ena jobbet hann jag jobba i 9 månade med varierande lön och på det andra bara i 5 månader. Kommer fk basera min sgi bara på det ena jobbet eller på båda två?

• Aprilia1977

Jag är trött, trött, trött.. och har ont ont ont i hälarna.. har stått, stått stått heeeeeela dagen och kan knappt gå för det gör ont ont ont i rumpan!

Ha en mysig valborg alla! 

• Aprilia1977

Sommaren12 skrev 2012-04-30 05:15:37 följande:
    Välkommen Bubbs! :)

Här är man vaken kl 5 och nu tänkte jag stiga upp. Saknar att sova!!
    V 26 idag och ska till bm nu på morgonen. Är även vår förlovningsdag idag, åtta år ! Herregud... Tiden tickar på! Och i övermorgon åker vi till NY. Längtar!!

NiniMe skrev 2012-04-30 06:28:54 följande:
    Precis det sa jag till mannen igår... Det känns konstig o säga att man är i vecka 28... som sagt, inte långt kvar.. Jag tycker att veckorna som varit har känts lååånga men nu helt plötsligt gick det fort hahaha

Men om ni är i v. 28, då ska ni har era bebisar i juli? Eller? Undrar som en flundra!! :o)