• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

24+0 170 cm lång startvikt 74,5 kg nu 80,1. From + till v.22 hade jag bara gått upp 2.2 och nu 5,6 från + på 3 veckor har det hoppat på dryga 1 kg i veckan på ingenting xD det syns på ansiktet o magen men inte mer. Min vikt från början till längden är proportionerlig med muskler för kroppsarbetet. Mina stackars muskler börjar iofs förtvina :'( men de går att hitta nånstans igen.

• Novixi

Jag är 1,63 lång och hade startvikt på ca 53 kg (denna gången). Med sonen gick jag upp totalt 7 kg. Nu är jag i vecka 27 (26+5) och har gått upp 2 kg sedan inskrivning. Mådde väldigt illa med sonen så jag åt inte så bra, men denna gången hade jag världens hungerkänsla de första månaderna :P det är så individuellt hur mycket man går upp. Jag är ju inte stor annars och har väldigt svårt att gå upp i vikt.

Ang vart bebis ska sova så kommer vi denna gången ha ett barnrum från början, men bebis kommer ändå sova inne hos oss. Kommer ha en babykorg i vårt rum och eventuellt kommer den lill* sova en del i vår säng. Det gjorde sonen :)

• Tifan

Vecka 26 och +4kg, Idag har jag varit på ett TUL och fått veta att vi väntar en lillebror =) Allt såg toppen ut och han växer precis som han ska =)

• Naimis

Vecka 28 (en vecka sen) låg jag på +9 kg sedan innan jag blev gravid. Sist blev totalen +13 kg men vägde då ett par mer innan.

Har ett annat sug och aptit drnna gång så de blir sökert några kilon till. Feamförallt med den nya löneförmpnen i form av en mjukglassmsskin i lunchrummet på jobbet

• astro
    Naimis skrev 2012-05-08 22:53:35 följande:
    Vecka 28 (en vecka sen) låg jag på +9 kg sedan innan jag blev gravid. Sist blev totalen +13 kg men vägde då ett par mer innan.
    Har ett annat sug och aptit drnna gång så de blir sökert några kilon till. Feamförallt med den nya löneförmpnen i form av en mjukglassmsskin i lunchrummet på jobbet
    Vilken otroligt nice löneförmån
  • nasse

Wohoo! Det är bara 22 dagar (11 nätter att jobba) kvar tills jag går på ledighet. Tar typ 10 dagar semester innan havandeskapsledigheten. :) 
    Vi kommer att flytta till hus 2 veckor efter att jag slutat jobba så det ska bli så skönt att bara gå hemma och komma iordning.
    Jag fick skäll utav min barnmorska att jag hade gått upp för lite i vikt så nu har jag kämpat i en två veckor för att få i mig så mycket kalorier som möjligt för att gå upp lite till. Det har lyckats hyfsat iaf, nu är jag +2,5 kg sen innan graviditeten. Jag har väldigt många kilo för mycket sen innan så jag skulle ju inte tacka nej till att bebisen tar lite utav mina reserver också.  

• Angelica1991

nu är det inte roliga tider..
    i söndags var det ett härrans halloj i magen på mig som alltid, jag brukar känna av henne flera gånger nästan varje timme eller varannan.
    Sen i måndags var det så stilla så undrade om jag hade bebis kvar i magen, kände rörelser 2 gånger på hela dagen.
    nu idag har det var jätte stilla också. känt lite flera rörelser idag men dom är så svaga, inte alls som det vanliga.. så det reagerar jag starkt på.
    idag har jag haft såna vattniga flytningar så jag trodde jag sipprade fostervatten eller nått liknande..
    PLUS att jag haft smärtor i magen och mycket sammandragningar..
    jag har ringt förlossningen men hon säger att det inte är någon fara utan att hon kan ha en vilo period nu och ang. flytningarna var det vanligt, sen sa hon drick kallt vatten eller nått sött och peta på magen för att se om hon reagerar.
    jo visst reagerar hon men väldigt svagt och inte mycket av att jag bufflar på henne :'( har lyst med en ficklampa och tror hon reagerat av det, annars bara en tillfällighet att hon rörde på sig då.
    imorn ska jag ringa min bm och begära att få komma in. jag håller verkligen på att gå under här..
    i min hjärna låter inte det här som det ska, kanske ska nämna att jag gick in i v 26 idag.. eller vad säger ni??  

• Noli
    Angelica1991 skrev 2012-05-09 01:33:11 följande:
    nu är det inte roliga tider..
    i söndags var det ett härrans halloj i magen på mig som alltid, jag brukar känna av henne flera gånger nästan varje timme eller varannan.
    Sen i måndags var det så stilla så undrade om jag hade bebis kvar i magen, kände rörelser 2 gånger på hela dagen.
    nu idag har det var jätte stilla också. känt lite flera rörelser idag men dom är så svaga, inte alls som det vanliga.. så det reagerar jag starkt på.
    idag har jag haft såna vattniga flytningar så jag trodde jag sipprade fostervatten eller nått liknande..
    PLUS att jag haft smärtor i magen och mycket sammandragningar..
    jag har ringt förlossningen men hon säger att det inte är någon fara utan att hon kan ha en vilo period nu och ang. flytningarna var det vanligt, sen sa hon drick kallt vatten eller nått sött och peta på magen för att se om hon reagerar.
    jo visst reagerar hon men väldigt svagt och inte mycket av att jag bufflar på henne :'( har lyst med en ficklampa och tror hon reagerat av det, annars bara en tillfällighet att hon rörde på sig då.
    imorn ska jag ringa min bm och begära att få komma in. jag håller verkligen på att gå under här..
    i min hjärna låter inte det här som det ska, kanske ska nämna att jag gick in i v 26 idag.. eller vad säger ni??  
    Åk in! Tror inte att det är någon fara, bebisen har säkert en viloperiod eller flyttat på sig rörelserna känns annorlunda men oron är jättejobbig och den ska du inte behöva gå med. Förhoppningsvis kan din BM hjälpa dig, annars tycker jag att du ska åka in utan att ringa först. Det brukar vara säkraste sättet att "slippa" övertalningen om att det nog inte är något.
  • trossan

100 dagar kvar!!
    Nu börjar nedräkningen! Sen får vi se hur
    Många dagar man går över tiden :) räknar kallt med typ 2 veckor!

Har gått upp 8 kg sen start och är nu i 25+5.
    startvikt 65, nu 73kg. (175 cm)
    Glad att inget hade hänt mellan de sista två kontrollerna utan att jag låg still på 73 när jag var hos bm och vägde mig igår iallafall.
    Hoppas hoppas gå upp Max till 80.