• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Ang vikten så har jag gått upp mer denna gång än vad jag hade i samma vecka med dottern. Dock så vägde jag 5 kg mindre i utgångspunkt. 174cm startvikt 53kg, v 24+4 62kg

• fransyskan
    Angelica1991 skrev 2012-05-09 01:33:11 följande:
    nu är det inte roliga tider.. 
    Med lite tur har den bara vänt sig -- min var otroligt aktiv över helgen men sedan kände jag nästan inget mån/tis. Jag var "elak" och drack massor med kallt vatten och åt söt yogurt för att kolla upp att det blev lite liv i lådan. Nu idag är han tillbaka till sitt vanliga jag och sparkar och har sig.

Men du ska ju inte behöva gå runt och må dåligt så om det inte blir bättre, kontakta dem igen! Håller tummarna.

Jag har gått upp 4.5 kg nu -- min Wii våg ger ifrån sig ett sådant där sorgligt "duhduh" ljud då mitt BMI nu passerat till "överviktig". Hah, vi får se om jag får skäll av doktorn; har tid imorgon vid 10. Mitt "mål" vore under +15kg, men klarar jag mig under +25kg så har det iaf gått bättre än för min mamma
  • lovisen01

Usch får ångest över vikten. Jag vet att jag inte ska känna så, men jag har alltid haft en skev syn på vikt och min kropp och när jag nu redan gått upp mer än jag gjorde under hela förra graviditeten så är det jobbigt. Är i v 28 (27+6), är 1.80 lång och vägde på inskrivningen 73kg, nu väger jag 82kg, så 9kg + nu.

Har slutat äta godis, fika osv på vardagarna och tar nyttiga mellanmål så jag inte ska behöva gå upp mer än jag behöver, samtidigt så vill jag bara må bra och sluta tänka på vikten! Blir knäpp på mig själv, det viktigaste är ju att bebisen mår bra!

5v kvar till semester! Äntligen känns det som nedräkning kan börja, längtar efter att få vara ledig! Tungt att jobba, har väldiga foglossningar och är bara trött på jobbet just nu. 21 arbetsdagar kvar :)

• lovisen01

Förresten, är det någon som vet var man kan köpa sånt underlägg som man kan ha i skötväskan? Köpte en vanliga väska som skötväska, men behöver nåt som bebisen kan ligga på när man byter blöja.

• fru Elle

Lovisen1 har sett sånna skötunderlägg i några webbutiker, bland annat hos jollyroom.

Precis hemkommen från sjukhuset, var där och gjorde glukosbelastningen idag. Var inte direkt gott att på fastande mage dricka 3 dl rumstempererad sockerlösning. Hade varit så mycket bättre om de kunde serverat sockervattnet välkylt och smaksatt med något. Men nej klart det måste serveras så vidrigt som möjligt, blä. Kände mig lite yr efter 15 min. Hade fått en kudde och en filt och jag låg och vilade och läste lite tidningar under de två timmarna innan nästa prov skulle tas. Bebisen reagerade verkligen på sockerlösningen, måste fått en sockerkick så som den levde runt i magen. Provet var bra efter två timmar, hade sockervärde på 6,3 och det skulle vara under ca 8. Får tänka på att inte äta eller dricka något sött innan nästa BM-besök.

• Tesdy
    fru Elle skrev 2012-05-09 10:26:25 följande:
    Lovisen1 har sett sånna skötunderlägg i några webbutiker, bland annat hos jollyroom.

Precis hemkommen från sjukhuset, var där och gjorde glukosbelastningen idag. Var inte direkt gott att på fastande mage dricka 3 dl rumstempererad sockerlösning. Hade varit så mycket bättre om de kunde serverat sockervattnet välkylt och smaksatt med något. Men nej klart det måste serveras så vidrigt som möjligt, blä. Kände mig lite yr efter 15 min. Hade fått en kudde och en filt och jag låg och vilade och läste lite tidningar under de två timmarna innan nästa prov skulle tas. Bebisen reagerade verkligen på sockerlösningen, måste fått en sockerkick så som den levde runt i magen. Provet var bra efter två timmar, hade sockervärde på 6,3 och det skulle vara under ca 8. Får tänka på att inte äta eller dricka något sött innan nästa BM-besök.
    Var det ingen som hade tipsat dig om att ta med en helv citron att pressa ner för att får bort lite av den söta smaken? Det fick jag göra för åtta år sen i alla fall, vet inte om det har ändrat sig sen dess.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • fru Elle

Nej tyvärr inte. Men hon som gav mig testet sa att de hade funderat på att servera det med citron. Så det verkar ju inte påverka testet negativt. Om jag måste göra om det ska jag ha med mig det och kanske lite isbitar .