• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-05-08 20:59:30 följande:
    Vet inte men är det inte den som en del är missnöjda för barnet växer ur den snabbare än i andra? Inte helt säker dock. Vi har köpt en Maxi-Cosi Cabriofix. 

Nej Logico S är ju jättestor, större än cabiofix tror jag (men också tyngre). Det är nog Brios babyskydd du tänker på.
  • Maaya

Någon som fött barn tidigare som vet när man går upp mest under graviditeten? Förstår att det är olika för alla men Spännande o veta vad jag har o vänta mig ;)

• any19877

Är i v 27 och gått upp 10 kg, dock väntar jag tvillingar och har sf måtten på 32 cm:)

• Roos26

Blir nojjig när man läser alla trådar om vikten där många skriver typ 2 kg plus v 40 ..... Tycker man ska skriva sin längd å start vikt oxå. Måste ju ha med de å göra att de är sån skillnad ...för mig e de en omöjlighet att knappt gå upp något, skulle ha tynat bort resten av min kropp då... Men blir ändå nojjig när jag läser många med få kilo de gått upp... Jag är 1,75 och start vikt 61 kg , nu v 23 plus 11 kg :P syns dock inte så mycket förutom mage som tur eee:P

• Bubbs
    Roos26 skrev 2012-05-08 21:47:28 följande:
    Blir nojjig när man läser alla trådar om vikten där många skriver typ 2 kg plus v 40 ..... Tycker man ska skriva sin längd å start vikt oxå. Måste ju ha med de å göra att de är sån skillnad ...för mig e de en omöjlighet att knappt gå upp något, skulle ha tynat bort resten av min kropp då... Men blir ändå nojjig när jag läser många med få kilo de gått upp... Jag är 1,75 och start vikt 61 kg , nu v 23 plus 11 kg :P syns dock inte så mycket förutom mage som tur eee:P
    Alla är olika, jag som kräkts mycket har inte gått upp av den anledningen och andra kan ju gå upp massor för de samlar på sig massa vätska. Man ska inte oroa sig över vikten så länge barnmorskan inte påpekar något. :)
  • TheMaraja

Jag är i v 26 och har gått upp 12 kg... Med dottern slutade jag på +25 kg så allt än det är bättre . Sen tog det bara 4 mån att bli av med allt så jag orkar inte riktigt bry mig. Känner att jag får skylla mig själv med vikten då jag tillåter mig själv att äta det jag vill när jag vill

• Tesdy

Har inte vägt mig sen v25 och då hade jag +7kg. Nu är jag i v28 och magen har exploderat så det är nog några kg till

• Tira
    Jgus -Waow vilket kanonpris ni fick den för!!! Vi köpte på kampanj men för 1595! Det tyckte ju jag var ett hyffsat pris haha!! 

Sommaren12 -Jag tror du kanske också det kan vara Brio du tänker på för den hade vi med dottern och hon växte ur den väldigt fort! Men det fick bli denna då vi inte kunde välja och vraka helt och hållet eftersom vi ville ha adapter till vagnen för att kunna fästa bilstolen vid kortare ärenden. Jag vet med mig trots att brios inte väger så mycket så blir det snabbt väldigt tungt att bära...så denna gången blir det adapter!

Maaya -Till viktökningen hehe...ja jag går in i veckan 25 nu är alltså v.24+0 nu och har gått upp 9 kilo!!! Det har ökat något radikalt de senaste veckorna!! Med dottern hade jag bara gått upp 3 kilo denna veckan..med mådde då väldigt illa med henne och hade inte mycket aptit i början. Vi får väl se hur det slutar hehe ;)    
  • Sommaren12

DetGodaLivet: just det, stämmer! Det var brio jag tänker på. :)

Maaya: vad jag läst så är det sista trimestern som man går upp mest. Imon ska jag väga mig. Ska bli intressant å se om buttermilkpannkakorna med sirap från NY resan har satt sig.... :S